Intenția ca firmele să se înregistreze obligatoriu în Spaţiul Privat Virtual (SPV) al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), iar comunicarea cu Fiscul să se facă exclusiv online poate fi problematică, mai ales din perspectiva implementării, au subliniat marți doi dintre liderii EY România, în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro. Citește articolul
Companiile din România trebuie să depună din nou declarația anuală cu beneficiarii reali, aceasta fiind reintrodusă luna trecută în legislație. Depunerea acesteia, însă, nu este amânată automat pentru după terminarea stării de alertă, conform unei informări recente a specialiștilor de la CMS. Cu toate acestea, Claudiu Năsui, ministrul economiei, a declarat azi că formularul ar urma să fie amânat pentru octombrie. Citește articolul
Prin declarația SAF-T (fișierul standard de audit de taxe), companiile vor raporta autorităților un volum considerabil de informații fiscale legate de activitatea lor comercială. Așa spun specialiștii EY România, în urma analizării documentației tehnice publicate recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru SAF-T. Citește articolul
Facilitățile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV) urmează să fie extinse în perioada următoare, anunță Ministerul Finanțelor (MF) printr-un comunicat remis aseară redacției noastre. Iar principala schimbare în acest sens va fi apariția declarațiilor fiscale precompletate, despre care autoritățile vorbeau acum câteva luni. Citește articolul
În contextul în care Guvernul vrea să oblige companiile și PFA-urile să se înregistreze obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV), e bine de știut că deschiderea unui cont în aplicație se poate face fără deplasări la instituțiile statului. Mai precis, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pune la dispoziție trei modalități online de validare a conturilor noi. Citește articolul
După ce la începutul anului au trecut termenele pentru raportările retroactive, raportarea aranjamentelor fiscale curente a intrat de puțină vreme pe „făgașul” unui termen-standard de 30 de zile. Pe scurt, firmele și fiscaliștii trebuie să fie foarte atenți la identificarea corectă a momentului exact de la care încep să curgă cele 30 de zile în care un aranjament trebuie raportat la Fisc, altfel riscă să depășească termenul și să fie amendați. Fiscaliștii și companiile trebuie să raporteze autorităților aranjamentele fiscale transfrontaliere care le permit să evite taxele și impozitele sau să obțină o reducere a acestora, conform Ordonanței Guvernului 5/2020, care transpune la noi Directiva europeană DAC6. Însă regula se aplică inclusiv atunci când vine vorba de proiectarea unui asemenea aranjament fiscal, chiar dacă acesta mai are până să fie implementat în practică. Citește articolul
La 31 ianuarie, termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere derulate în perioada 1 iulie-31 decembrie 2020 realizate cu scopul de a obține un avantaj fiscal a expirat. De asemenea, 28 februarie a fost termenul final pentru raportarea aranjamentelor ”istorice”, din perioada 25 iunie 2018-30 iunie 2020. Potrivit unei comunicări a Camerei Consultanților Fiscali, Fiscul a primit doar 400 de raportări ale tranzacțiilor transfrontaliere până la finele lui martie. Aparent este un număr mic, însă, momentan, nu sunt disponibile informații suficiente astfel încât să putem compara cu ce s-a raportat în alte state europene. De asemenea, acest număr nu foarte mare ar putea ajuta autoritățile fiscale la stabilirea unei strategii de control orientate către companiile care au avut tranzacții raportabile. Citește articolul
În cazul în care angajatul desfășoară activitate din alt stat decât cel în care lucra în mod obișnuit, din cauza restricțiilor impuse în contextul COVID-19, tratamentul fiscal aplicabil se poate modifica? Unde se datorează impozit pentru ajutoarele date de guverne în ultima vreme angajaților? Și în ce măsură s-ar putea confrunta firmele cu impuneri fiscale suplimentare dacă angajații sau cei din conducerea firmelor sunt nevoiți să lucreze din alte state? Acestea au fost principalele probleme, în contextul taxării internaționale, care au decurs din restricțiile impuse mobilității lucrătorilor. Iată ce lămuriri oficiale au primit: Citește articolul
Formularul fiscal 300, adică decontul de TVA, a fost modificat azi punctual printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care a fost publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Formularele electronice pentru situațiile financiare anuale la 31 decembrie 2020 pentru ONG-uri, publicate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la începutul acestui an, trebuie transmise autorităților fiscale până pe 4 mai 2021. Citește articolul