Departament: Achiziții (Procurement)
Amenzi de peste 500.000 lei pentru cei care comericalizeaza antigel. Sfaturi ANPC sa cumperi un produs de calitate
Acest departament cumpără produsele de la furnizori și este interesat să se asigure că acestea sunt conforme cu legea și cu standardele de calitate, pentru a nu pune firma în pericol.
In perioada 18-24 octombrie 2012, aproape 650 de operatori economici care comercializau lichid antigel si lichid de spalare parbrize au fost controlati de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, anunta institutia pe site-ul propriu. In urma verificarilor, s-au constatat abateri de la prevederile legale, peste jumatate dintre operatori fiind sanctionati cu amenzi in valoare totala de peste 500.000 de lei. Citește articolul
CSA permite tuturor societatilor care incheie asigurari de locuinte sa devina actionare PAID
Atunci când o companie cumpără asigurări pentru proprietățile sale, acest departament caută cele mai bune condiții și furnizori. Articolul menționează cum se extinde accesul la Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale și crește concurența, ceea ce ar putea influența opțiunile și prețurile disponibile pentru achizițiile de asigurări.
Toate societatile de asigurare autorizate sa practice asigurari de locuinte vor putea deveni actionare ale Pool-ului de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID) daca isi exprima intentia in acest sens, anunta Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) intr-un document de presa pe site-ul propriu. Citește articolul
Literatura juridica la Targul de carte Gaudeamus 2012
Cei din achiziții și managementul contractelor au nevoie să cunoască legislația actuală, inclusiv Noul Cod Civil și de Procedură Civilă, pentru a redacta, negocia și gestiona corect contractele cu furnizorii și partenerii.
In perioada 21-25 noiembrie, o serie de noutati editoriale in domeniul juridic vor fi prezentate publicului la Targul de carte Gaudeamus 2012, printre care "Noul Cod civil. Comentariu pe articole", "Noul Cod de procedura civila. Fundamentele" sau "Buletinul jurisprudentei. Culegere de decizii pe anul 2011", se arata intr-un comunicat de presa al Editurii C.H. Beck remis redactiei noastre. Citește articolul
UPDATE Monitorul Oficial, Partea I, nr. 768, 769, 770, 771 si 772 - 15 noiembrie 2012
Articolul face referire la concesionarea unor bunuri și la memorandumuri de înțelegere, tipuri de documente care pot influența sau ghida procesele de achiziții și management al contractelor pentru diverse proiecte sau servicii.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 768, 769, 770, 771 si 772, din 15 noiembrie 2012, au fost publicate: Citește articolul
Noi reglementari privind factura electronica intra in vigoare din 2013
Cei de la achiziții primesc facturi de la furnizori și trebuie să știe cum să le verifice, să le accepte și să le stocheze corect în format electronic, pentru a asigura plățile la timp și conformitatea cu regulile.
16 Noiembrie 2012 | 4 | 12809 | Timp de citire: 5 min.
Desi in Romania exista o lege a facturii electronice, care se aplica de la 1 ianuarie 2013, autoritatile au reglementat aceasta modalitate de facturare si prin intermediul Codului fiscal si al normelor sale de aplicare, eliminand cateva dintre ambiguitati. Noile prevederi privind factura electronica intra in vigoare tot de la inceputul anului viitor. Citește articolul
HG nr. 1.091/2012 - modificarea si completarea Contractului-cadru - conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011-2012
Acest departament gestionează toate contractele pe care le semnează compania. Trebuie să înțeleagă noile reguli pentru acordurile cu casele de asigurări de sănătate, modul în care aceste contracte sunt stabilite și ce modificări sunt introduse.
Hotararea Guvernului nr. 1.091/2012 pentru modificarea si completarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011-2012, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.389/2010 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 763, din 13 noiembrie 2012. Citește articolul
10 francize taxate cu mai putin de 20.000 euro
Dacă o companie dorește să cumpere o franciză, acest departament se ocupă de negocierea și administrarea contractului de franciză, precum și de alte achiziții necesare pentru deschiderea locației.
Pentru multi antreprenori, cel mai dificil este gasirea unei idei de la care sa isi inceapa afacerea. Francizele pot reprezenta o solutie pentru cei care vor sa aplice reteta unui business ce are deja succes, insa, bineinteles, contra-cost. Citește articolul
Legea nr. 206/2012 - aprobarea OUG nr. 44/2012 - modificarea Legii nr. 76/2012- punerea in aplicare a Noului Cod de procedura civila
Cei de la achiziții și contracte trebuie să înțeleagă noile proceduri pentru transferul proprietăților, mai ales dacă acestea vin dintr-o decizie arbitrală, pentru a încheia contracte valabile și pentru a se asigura că achizițiile sau vânzările de bunuri imobile sunt făcute legal.
Legea nr. 206/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2012 privind modificarea art. 81 din Legea nr. 76/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, precum si pentru completarea unor acte normative conexe a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 762, din 13 noiembrie 2012. Citește articolul
Management privat: Statul reia procesul de selectie pentru marile companii
Articolul menționează reluarea unei 'proceduri de achiziție de servicii', ceea ce înseamnă cumpărarea de servicii de la o firmă externă, o sarcină specifică departamentului de Achiziții.
Ministerul Economiei reia procesul de selectie a managementului privat la companiile de stat din portofoliul institutiei, suspendat in vara odata cu incetarea contractului cu firma Pedersen & Partners. Citește articolul
Achizitii publice. Reevaluarea ofertelor dupa anularea raportului de atribuire de catre CNSC
Acest departament este direct implicat în procesele de achiziții publice. Articolul oferă instrucțiuni și avertismente cruciale despre cum trebuie gestionate contestațiile și reevaluările ofertelor primite, evitând greșelile frecvente și asigurând respectarea legii pentru a evita sancțiuni sau anularea contractelor.
Cititi o analiza a masurilor pe care le poate lua Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) in cadrul procedurilor de achizitii publice in urma unei contestatii impotriva raportului de atribuire, descrierea practicii autoritatilor contractante in procedurile de reevaluare a ofertelor, precum si detalii privind sanctiunile ce pot fi aplicate pentru comportamentul nelegal al autoritatilor contractante. Citește articolul










