Toți cei care pun în vânzare, inclusiv la distanță, produse alimentre ce conțin specii de insecte autorizate a fi introduse pe piață ca alimente noi la nivel european, vor fi obligați de Autoritatea Națională de Protecția Consumatorului (ANPC) să informeze consumatorii și să prezinte produsele într-un stand/secțiune separat/ă. Citește articolul
Experiențele anterioare cu perioadele marilor reduceri le lasă consumatorilor, adesea, un gust amar. Comercianții nu se aliniază prevederilor legislației de protecție a consumatorului, iar fenomenul ajunge să fie atât de răspândit în aceste perioade că e foarte greu de urmărit și sancționat. În spațiul public se vorbește deseori de sancțiunile prea mici pe care le aplică inspectorii, dar sunt acestea realmente atât de mici, în toate cazurile? Dacă ne uităm în diversele acte normative privind obligațiile comercianților, vom vedea că nu. Din toamna aceasta, avem un element de noutate în sistemul sancționator - cazierul comercial. În funcție de implementarea sa, am putea observa, pe termen mediu și lung, o îmbunătățire a respectării legii. Cât despre regimul sancționator, ar mai fi o corecție pe care legiuitorul ar putea să o facă și care ar aduce sancțiunile suferite de comercianți la un nivel superior. Citește articolul
Încă de la finalul lunii mai a acestui an, comercianții care oferă reduceri au obligația să afișeze, pe lângă prețul redus, și cel mai mic preț practicat pentru respectivul produs în ultimele 30 de zile. Acest lucru este menit să scoată la iveală ofertele înșelătoare, mai ales în contextul actual de Black Friday. Nerespectarea acestei obligații le poate aduce vânzătorilor cele mai mari amenzi care pot fi acordate pe baza cadrului legislativ aplicabil în materia prețurilor produselor. Citește articolul
Companiile vor putea solicita, din 15 noiembrie, un control de fond voluntar din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). În urma unui astfel de control, firmele care au depus cererile nu vor fi sancționate, dacă vor fi descoperite neconformități, ci se vor emite măsuri de remediere. Citește articolul
Practica unora dintre comercianți de a ridica prețurile produselor doar pentru a oferi un preț mai mic cu ocazia reducerilor de Black Friday și care, în realitate, nu indică nicio schimbare a prețului respectiv poate fi reclamată de către consumatori și sancționată de către autorități. Ținând cont de faptul că, peste numai câteva zile, începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, iată cum poate fi reclamată această practică a magazinelor care încearcă să-și păcălească clienții. Citește articolul
Cei de la ANPC obligă băncile, instituțiile financiar-nebancare (IFN) și casele de amanet să afișeze informații cu privire la procedurile de insolvență personală, urmând ca din noiembrie să înceapă să se facă și verificări de către inspectorii ANPC pentru a vedea dacă plăcuțele de informare sunt afișate așa cum prevede un recent ordin ANPC publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Comercianții, inclusiv cei din mediul online, n-au fost ocoliți de noutăți legislative de când a apărut vara și până acum. Vorbim de noi obligații informative, de un cazier comercial ce va putea fi folosit și pentru o sancționare mai dură de către autoritatea de protecția consumatorului și nu numai. Citește articolul
Cazierul comercial a fost introdus în legislația de protecția consumatorilor de la noi în mai anul acesta, printr-o ordonanță de urgență, iar azi este oficial detaliat printr-un ordin al Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Implementarea cazierului ar trebui să aibă loc, conform ordonanței, cel târziu la final de noiembrie. Citește articolul
De joi, mai multe categorii de comercianți și intermediari au obligația de a afișa nu doar în magazinele fizice, ci și pe site-urile aferente business-ului o nouă plachetă informativă pentru consumatori. Iată cum arată acesta și unde trebuie amplasată pe site, precum și ce amendă riscă cei care nu se conformează noii obligații: Citește articolul
Legea nr. 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice se aplică din 1 august 2017. Potrivit acesteia, există trei proceduri diferite de insolvență pe care persoanele fizice le pot accesa: prima, bazată pe un plan de rambursare a datoriilor, a doua presupune lichidarea de active, iar cea de-a treia este o procedură simplificată. Dintre acestea, doar prima este o procedură care nu implică instanța de judecată. În contextul în care cei de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) le recomandă celor care se văd profund îndatorați să apeleze la consilierea în vedea intrării într-o astfel de procedură, am sintetizat azi tot ce trebuie să știi despre falimentul persoanelor fizice. Citește articolul