Departament: Administrativ și Imobiliare (Facilities)
Act normativ publicat in M.Of.
UPDATE E oficial: Numarul posturilor din instantele judecatoresti se suplimenteaza
Acest departament ar fi interesat de planurile de extindere a spațiilor fizice (săli de ședință, birouri, arhive) ale instituțiilor publice, deoarece astfel de informații pot fi relevante pentru planificarea proprie a spațiilor sau pentru oportunități de afaceri în servicii imobiliare și de administrare a facilităților.
Intrarea in vigoare a noilor coduri ale sistemului judiciar presupune inclusiv organizarea procesului de adoptare a masurilor necesare in acest scop, se arata intr-o hotarare de Guvern publicata recent in Monitorul Oficial. Mai exact, potrivit actului normativ mentionat, una dintre aceste masuri necesare este suplimentarea posturilor din instantele judecatoresti. Citește articolul
Ce scriu ziarele astazi?
Scumpirile nu se vor opri pana la primavara, iar cursul valutar si bugetul de stat au ajuns sa depinda de fonduri europene
Monitorizează evoluția prețurilor la utilități (energie, apă, gaz) și rata inflației pentru a estima și gestiona costurile administrative și de întreținere a clădirilor și facilităților companiei.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
OUG nr. 63/2012 - modificarea si completarea OUG nr. 18/2009 - cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte
Articolul vizează în mod direct 'cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte' și a locuințelor unifamiliale, precum și ameliorarea aspectului urbanistic, fiind de interes pentru gestionarea și modernizarea proprietăților imobiliare.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 63/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 749 Citește articolul
Noul sistem de taxare la Registrul Comertului se aplica din aceasta luna. Ce se schimba?
Personalul administrativ se ocupă adesea direct de formalitățile de înregistrare, depunerea documentelor și plata taxelor la Registrul Comerțului, fiind esențial să cunoască noile proceduri și costuri.
8 Noiembrie 2012 | 5 | 8207 | Timp de citire: 5 min.
Tarifele unice pentru operatiunile din registrul comertului se vor aplica incepand cu 23 noiembrie, cand actul normativ care le prevede va intra in vigoare. Conform noilor reglementari vom plati un singur tarif pentru infiintarea unei firme sau a unei persoane fizice autorizate, fara sa mai achitam separat fiecare tip de inregistrare (autorizare constituire, inmatriculare), cum se intampla in prezent. In plus, noul sistem va permite si plata online a taxelor si tarifelor. Citește articolul
Angajatii romani nu sunt profitabili: produc putin, dar costa mult
Înțelege tendințele de optimizare a costurilor și a numărului de angajați din departamentul administrativ și modul în care aceste schimbări pot influența modul de lucru.
Rentabilitatea Capitalului Uman in Romania continua sa scada, inregistrand anul trecut o reducere cu 9% comparativ cu 2010, potrivit studiului PwC Saratoga 2012, de la 1,34 la 1,22. Acest indicator analizeaza Rentabilitatea Capitalului Uman, exprimata ca venitul brut generat de fiecare angajat pentru fiecare unitate monetara (fie ea euro, dolar american sau leu) platita de angajator sub forma de remunerare. In acelasi timp, costurile cu forta de munca raportate la costurile totale ale companiilor au crescut cu 13%, de la 10,13% in 2010, la 11,45% in 2011. Citește articolul
Act normativ publicat in M.Of.
UPDATE Noi reglementari pentru izolarea termica a locuintelor din fonduri publice. Afla ce blocuri au prioritate la reabilitare
Dacă firma are proprietăți sau le administrează, acest departament poate fi interesat de programele de reabilitare termică pentru a îmbunătăți proprietățile și a reduce costurile cu energia.
Blocurile de locuinte vor beneficia de lucrari de crestere a eficientei energetice cu ajutorul fondurilor europene, dupa ce actul normativ care prevede acest lucru a fost publicat astazi in Monitorul Oficial. Mai precis, blocurile realizate dupa proiecte elaborate in perioada 1950-1990 vor fi izolate cu bani europeni, iar contributia proprietarilor va fi de cel putin 10% din costul total al lucrarilor. Citește articolul
Proiect de act normativ
Dentistii ar putea avea cabinete mobile pentru a acorda consultatii in zonele rurale sau defavorizate
Acest departament ar fi interesat pentru că trebuie să se asigure că aceste cabinete mobile (considerate facilități operaționale) îndeplinesc toate cerințele administrative și de dotare, cum ar fi rampe de acces sau sisteme de colectare a apei, similar cu o locație fixă.
Medicii stomatologi ar putea dispune si de un cabinet mobil, cu care sa se deplaseze in zonele rurale sau defavorizate pentru a acorda consultatii, se arata intr-un proiect de ordin lansat in dezbatere publica de Ministerul Sanatatii. Potrivit initiatorilor, o astfel de masura este necesara, intrucat numarul consultatiilor stomatologice a fost una in continua scadere in ultimii ani. Citește articolul
Nu-ti depui la timp declaratiile fiscale? Fiscul te declara inactiv. Afla in ce conditii
Se asigură că sediul fiscal al companiei este în regulă și corespunde cerințelor, o condiție esențială pentru ca firma să nu fie declarată inactivă sau să poată fi reactivată.
7 Noiembrie 2012 | 3 | 10857 | Timp de citire: 4 min.
Contribuabilii care nu isi depun la timp declaratiile fiscale nu risca doar amenzi din partea autoritatilor fiscale. In plus fata de banii pe care trebuie sa ii plateasca pentru indeplinirea cu intarziere a obligatiilor declarative, ei pot fi chiar declarati inactivi de catre Fisc. Citește articolul
Binomul agent imobiliar - cumparator, o relatie in care vorbim limbi diferite
Acest departament se ocupă direct de proprietățile companiei și interacționează frecvent cu agenții imobiliari. Este esențial să știe cum evoluează piața acestora, ce nivel de profesionalism oferă și cum sunt structurate comisioanele pentru a gestiona eficient bunurile imobiliare ale companiei.
Meseria de agent imobiliar este in continuare aproape la fel de hulita ca in urma cu 4-5 ani. Cei mai multi clienti se plang de agentii imobiliari si, in acelasi timp, exista destul de multi brokeri care au probleme cu clientii. Citește articolul
Reminder Ce firme sunt obligate sa isi schimbe denumirea incepand din 2013
Acest departament se ocupă de gestionarea operațiunilor zilnice și de păstrarea documentelor oficiale ale firmei, fiind implicat în procesul de depunere a actelor pentru modificarea denumirii la Registrul Comerțului.
5 Noiembrie 2012 | 8 | 24597 | Timp de citire: 3 min.
Anumite societati comerciale sunt obligate sa isi schimbe denumirea incepand de anul viitor, dupa ce noul Cod de procedura civila va intra in vigoare. Firmele au la dispozitie doi ani pentru a opera aceste modificari in actele lor constitutive. Citește articolul









