Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 9350 soluții astăzi
Acasă Subiect: contribuabili inactivi
Subiect: contribuabili inactivi
ACCES PREMIUM
Coronavirus

Firmele pot cere Fiscului să le amâne cu depunerea declarațiilor fiscale, dacă sunt inactive și nu vor să-și piardă codul de TVA

Multe firme n-au activitate în această perioadă și, din cauza aceasta, legislația fiscală le permite să obțină amânarea momentului în care ar fi trebuit să depună declarațiile fiscale. Interesul pentru o firmă inactivă de a proceda așa este să nu-și piardă codul de TVA, ca urmare a declarării acesteia ca fiind inactivă fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Atenție la riscul de a fi declarat inactiv în perioada asta. Fiscul notifică firmele care n-au mai depus declarații

În contextul epidemiei de coronavirus, unele companii pot rămâne inactive pentru o perioadă mai lungă, mai ales din cauza restricțiilor impuse de autorități. Deoarece astfel se poate ajunge la declararea firmelor ca fiind inactive fiscal, există două variante temporare prin care se poate evita un asemenea rezultat. Preventiv, contribuabilii care riscă să fie declarați inactivi vor fi avertizați în curând de către reprezentanții Fiscului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Statutul juridic și fiscal al firmelor inactive în 2020: Cum se ajunge în inactivitate, cât poate dura și ce se poate face

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Martie 2020 | 0 | 1559

Există diferențe mari între o firmă declarată inactivă la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și o firmă inactivă din punct de vedere fiscal. Însă, deși nu poate părea așa, companiile inactive nu-și încetează chiar total activitatea. Cu ajutorul specialiștilor de la Schoenherr, explicăm astăzi cele mai relevante aspecte legate de inactivitatea juridică și cea fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inactivitatea fiscală a firmei: Ce implică aceasta și cum se face reactivarea

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Februarie 2020 | 2 | 1835

De principiu, o companie declarată inactivă fiscal își poate desfășura mai departe activitățile economice. Însă, în perioada de inactivitate, companiile n-au voie să deducă cheltuieli și TVA pentru achizițiile făcute, conform prevederilor actuale ale Codului fiscal. Reactivarea se poate face în orice moment, însă numai dacă sunt îndeplinite anumite condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cererea pentru codul de TVA, modificată: Solicitarea nu mai poate fi făcută de firmele inactive temporar

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2017 | 0 | 7174

Legislația în vigoare stabilește mai multe situații în care firmele își pot pierde codul de TVA. În acest context, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a aprobat recent un act normativ care aprobă noi reguli în cazul contribuabililor care solicită reînregistrarea în scopuri de TVA. Spre exemplu, solicitarea nu mai este permisă de-acum firmelor aflate în inactivitate temporară, iar înainte de luarea unei decizii de respingere a cererii de înregistrare, Fiscul trebuie să îl asculte pe contribuabil. Totodată, a fost actualizat și formularul 099 - Cerere de înregistrare în scopuri de TVA.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ești declarat inactiv pentru nedepunerea declarațiilor fiscale? Te poți reactiva prin depunerea unui singur document

Când se află în anumite situații reglementate de Codul de procedură fiscală, contribuabilii sunt declarați inactivi și nu se pot reactiva decât dacă îndeplinesc anumite condiții. În acest sens, în Monitorul Oficial a apărut azi o nouă procedură a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), diferențiată în funcție de motivul pentru care contribuabilul/plătitorul este declarat inactiv. Spre exemplu, contribuabilii care nu își îndeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, obligațiile declarative prevăzute de lege, beneficiază de o perioadă de timp în care pot depune măcar una dintre obligațiile fiscale ale perioadei de referință și pot fi eliminați astfel de pe lista inactivilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poți cere banii înapoi cu tot cu dobândă dacă Fiscul ți-a refuzat deducerea TVA pentru tranzacții cu parteneri inactivi

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
24 Octombrie 2017 | 0 | 3470

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent că Fiscul este bun de plată către firmele cărora le-a respins dreptul de deducere TVA pentru tranzacțiile încheiate cu parteneri inactivi, iar specialiștii anticipează consecințe serioase pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Asta cu atât mai mult cu cât instituția va avea de achitat contribuabililor și dobânzi de întârziere la sumele de restituit, așa cum ne-a confirmat un specialist în fiscalitate.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele pot cere deducerea TVA pentru tranzacțiile cu parteneri inactivi refuzate de Fisc în ultimii zece ani

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Octombrie 2017 | 1 | 5510

O decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) oferă firmelor care nu și-au dedus TVA pentru tranzacțiile cu parteneri inactivi fiscal, pentru simplul motiv că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) le-a refuzat acest drept, posibilitatea de a recupera sumele plătite la stat, din 2007 începând. Din acest motiv, specialiștii în fiscalitate se așteaptă la un val de procese împotriva Fiscului, instituția urmând să suporte consecințe financiare majore. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Decizie finală a CJUE: Fiscul nu poate refuza deducerea TVA pentru că vânzătorul era inactiv

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a soluționat un litigiu apărut între o firmă bistrițeană și Fisc, în condițiile în care acesta din urmă i-a refuzat primeia dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată (TVA) plătite pentru prestarea de servicii achiziționate de la un contribuabil declarat inactiv. Astfel, decizia finală a Curții a păstrat concluziile avocatului general al instituției europene, cel care a apreciat că dreptul de deducere a TVA nu poate fi refuzat doar pe motivul că vânzătorul fusese înscris în registrul inactivilor.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Care sunt situațiile în care îți poți pierde codul de TVA și cum îl recuperezi

Codul fiscal prevede mai multe cazuri în care societățile pot ajunge să-și piardă codul de TVA. În acest context, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a aprobat recent un act normativ care stabilește procedurile de urmat în cazul în care contribuabilii solicită reînregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul