Departament: Asigurări și Reclamații
Ridesharing: Cum vor putea obține șoferii copia conformă a autorizației de transport alternativ
Înțelegerea cadrului legal al transportului alternativ este crucială pentru a evalua corect riscurile, a încheia polițe de asigurare adecvate și a gestiona eventualele reclamații sau incidente conform legii.
8 Iulie 2019 | 1 | 12266 | Timp de citire: 3 min.
Începând de joi a intrat în vigoare ordonanța de urgență care reglementează transportul alternativ, mai cunoscut sub numele de „ridesharing”. Printre altele, OUG stabilește condițiile în care șoferii pot desfășura activitatea de transport alternativ și enumeră documentele necesare pentru obținerea autorizației de transport alternativ și a copiei conforme. Citește articolul
Tratamentele pe bază de canabis vor putea fi eliberate exclusiv cu prescripție medicală
Dacă se legalizează canabisul medical, ar putea fi necesare ajustări la polițele de asigurare de sănătate sau la modul în care sunt gestionate cererile de despăgubire legate de tratamente sau produse.
Planta de canabis și substanțele și preparatele care conțin canabis ar putea fi legalizate în scop medical, pentru prima dată în România, potrivit unui proiect de lege înregistrat de curând pentru dezbatere la Senat. Astfel, persoanele care suferă de anumite boli sau simptome vor putea beneficia de tratament cu preparate pe bază de canabis, dar asta doar cu prescripție medicală. Citește articolul
OUG-ul ridesharingului a intrat azi în vigoare. Opt chestiuni pe care trebuie să le știi
Este esențial pentru acest departament să știe ce tipuri de asigurări sunt obligatorii pentru mașini și pasageri, pentru a se ocupa de polițe și de eventualele despăgubiri în caz de incidente.
De azi, avem oficial o reglementare a ridesharingului în România, cu prevederi care vizează atât companiile care fac posibil serviciul de transport alternativ, cât și șoferii care sunt afiliați platformelor precum Uber, Bolt, recent intrata pe piață, Yango ș.a.m.d. Până în toamnă, șoferii și companiile la care sunt afiliați trebuie să se pună în acord cu noua reglementare, să-și procure documentele necesare și nu numai. Citește articolul
La o săptămână după ce a adoptat proiectul de OUG, Guvernul a modificat Codul administrativ. Care sunt noutățile
Modificările privind răspunderea administrativă pot afecta riscurile cu care se confruntă compania și, implicit, necesitatea de a ajusta polițele de asigurare sau strategiile de gestionare a reclamațiilor.
4 Iulie 2019 | 4 | 4271 | Timp de citire: 2 min.
În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a dat undă verde unui proiect de ordonanță de urgență ce cuprinde Codul administrativ al României, actul de temelie al funcționării administrației publice centrale și locale din țara noastră. Cât timp l-am așteptat să ajungă în Monitorul Oficial, Guvernul a mai făcut câteva modificări în conținutul proiectului inițial, pe care le-a adoptat în ședința de miercuri. Între altele, ele prevăd drepturi pentru minoritățile naționale și corectarea unei prevederi care făcea din funcționarii de la Finanțe bugetari cu statut special. Citește articolul
Firmele care oferă servicii esențiale pot cere de-acum înscrierea în registrul special al CERT-RO, așa cum le obligă legea
Nerespectarea legii sau un atac cibernetic pot duce la costuri semnificative sau procese, iar acest departament trebuie să știe ce riscuri pot fi acoperite prin asigurări specifice (ex: cyber insurance) și cum să gestioneze potențialele reclamații.
Companiile care oferă oamenilor servicii esențiale prin intermediul unor rețele sau sisteme informatice pot, în sfârșit, să ceară înscrierea într-un registru special ținut de autorități, obligație pe care o au conform unei legi aplicabile din ianuarie 2019. Mai precis, companiile operatori de servicii esențiale sunt obligate să se înscrie în registrul ținut de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), după ce acesta a fost înființat zilele trecute. Citește articolul
Ridesharing: Ce vor avea de făcut șoferii Uber și Bolt ca să intre în legalitate
Acest departament trebuie să se asigure că toate mașinile folosite pentru ridesharing au asigurările necesare, atât pentru vehicul, cât și pentru pasageri și bunurile acestora.
Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
Ordonanța ridesharing-ului a apărut în Monitorul Oficial. Cât timp au șoferii Uber și Bolt să intre în legalitate
Se asigură că firma este protejată prin asigurări și gestionează eventualele cereri de despăgubire. O nouă lege poate schimba răspunderea în caz de incidente în transport și modul în care sunt acoperite riscurile.
Ordonanța de urgență care reglementează, în premieră, ridesharing-ul în România a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Aceasta prevede că șoferii care lucrează acum pentru aplicații precum Uber sau Bolt vor avea exact patru luni la dispoziție pentru a intra în legalitate, altfel vor risca sancționarea. Citește articolul
Curs Afaceri
Contractul e important când te cerți cu cealaltă parte
Departamentul gestionează polițe de asigurare și rezolvă reclamații care adesea derivă din neînțelegeri contractuale. O bună înțelegere a contractelor ajută la prevenirea și gestionarea eficientă a acestora.
Puține cursuri din lume abordează problema asta prin ochii cuiva care nu e nici jurist și nici un om obișnuit să citească textul unui contract. Am găsit, însă, că e vital să înțelegi contractele, măcar pentru a simți că, în anumite locuri, există abordări nepotrivite, fraze care ar trebui să te determine să ceri ajutor de specialitate. Citește articolul
ICCJ confirmă legalitatea unui comision de acordare a creditului bancar
Acest departament este interesat de modul în care instanțele interpretează contractele și clauzele lor, pentru a gestiona mai bine reclamațiile clienților și pentru a evita disputele.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), în soluționarea unui recurs, a confirmat legalitatea perceperii, de către bancă, a unui comision de acordare a creditului. În concret, era vorba de un comision stabilit pentru acoperirea costurilor pe care le-ar avea banca în privința acordării creditului (plata angajaților care analizează capacitatea de rambursare a creditului, de exemplu). Instanța supremă, în analizarea clauzei care prevedea obligația de plată a comisionului de acordare a creditului a insistat pe faptul că textul era clar și împrumutatul a putut să își dea seama de consecințele pe care le-ar avea o asemenea obligație asupra lui. Citește articolul
UPDATE Regulile răspunderii funcționarilor publici și a instituțiilor statului, stabilite curând prin Codul administrativ
Articolul discută despre răspunderea patrimonială, care implică acordarea de despăgubiri pentru prejudicii materiale sau morale cauzate de acte administrative ilegale sau alte deficiențe. Acest departament ar fi interesat de bazele legale pentru a depune sau a gestiona reclamații și cereri de despăgubire în cazul în care compania este afectată.
Deși pare să se discute exclusiv despre problema pensiilor speciale pe care le prevede viitorul Cod administrativ, implicațiile pe care noul act le va avea sunt mult mai largi și mai importante decât simpla problemă a unor indemnizații speciale. Citește articolul








