Departament: Asigurări și Reclamații
Data privacy by design: Firmele trebuie să ia măsuri înainte de a începe prelucrarea datelor personale
Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile de încălcare a datelor personale pentru a evalua polițele de asigurare (ex: asigurări cibernetice) și pentru a gestiona posibilele reclamații sau despăgubiri rezultate din incidente.
În contextul în care autoritățile de la noi au început să aplice amenzi companiilor pentru nerespectarea obligațiilor impuse de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), este important de amintit ce implică principiul „data privacy by design”. Concret, acest principiu, pentru a cărui încălcare s-a dat prima amendă din România pe GDPR, presupune că firmele trebuie să ia anumite măsuri înainte de a începe prelucrarea unor date personale. Citește articolul
Numărătoarea continuă
A treia amendă pe GDPR e pentru neprotejarea datelor aferente tranzacțiilor online
Acest departament gestionează polițele de asigurare (cum ar fi cele pentru riscuri cibernetice) și cererile de despăgubire din partea clienților. O breșă de date poate activa aceste procese și poate duce la costuri semnificative.
A treia amendă dată în România pentru nerespectarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) a fost aplicată pentru neprotejarea datelor clienților care au făcut achiziții online pe un site. De această dată, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat o amendă mult mai mică decât primele două. Citește articolul
Avertisment de la MAE pentru românii care se duc în Grecia. Ce trebuie să știe turiștii
În cazul unor incidente cu angajații companiei în străinătate, informațiile despre asistența consulară pot fi relevante pentru procesul de gestionare a daunelor sau pentru a sprijini angajații în interacțiunea cu asiguratorii.
Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află sau doresc să călătorească în Grecia că există un risc ridicat de incendiu de vegetaţie în data de 12.07.2019, pe fondul vântului şi al temperaturilor ridicate, pentru insula Rhodos. Citește articolul
Transportul alternativ, reglementat oficial
UPDATE Numai șoferii cu cazier curat pot să lucreze pentru aplicațiile de ridesharing
Acest departament trebuie să știe ce riscuri pot apărea din cauza șoferilor și cum pot fi prevenite prin verificarea cazierului, pentru a gestiona mai bine asigurările și eventualele reclamații venite din partea clienților sau a altor părți implicate.
Șoferii pot să lucreze pentru aplicațiile de ridesharing numai în măsura în care cazierul lor este curat, prevede Ordonanța transportului alternativ. Documentul a fost oficializat recent de Guvern pentru a stabili regulile în care pot activa în România aplicațiile de ridesharing precum Uber sau Bolt. Citește articolul
CJUE: Comercianții care vând produse online trebuie să asigure un canal direct și efectiv de comunicare cu clienții
Acest departament se ocupă cu rezolvarea rapidă și eficientă a problemelor și reclamațiilor clienților, iar o metodă clară și accesibilă de contact este esențială pentru acest proces.
Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul
UPDATE Decizie CCR: Legea privind folosirea radarelor doar în mașini de poliție inscripționate și vizibile se întoarce iar în Parlament
Eventualele modificări în modul de constatare a abaterilor de viteză pot influența riscurile legate de accidente sau amenzi, aspecte care pot avea un impact asupra polițelor de asigurare și gestionarea eventualelor despăgubiri.
11 Iulie 2019 | 20 | 35503 | Timp de citire: 2 min.
Este a doua oară când Curtea Constituțională a României (CCR) trimite înapoi în Parlament o propunere legislativă ce prevede modificări la Codul rutier în privința amplasării radarelor. În forma analizată de CCR, propunerea prevede că polițiștii nu vor mai putea instala radare pe mașinile neinscripționate sau care nu sunt amplasate în locuri vizibile și nu le vor mai putea folosi decât dacă sunt îmbrăcați cu uniforma specifică, iar radarele de tip pistol nu vor mai putea fi folosite la mai mult de zece metri de mașina de poliție. Citește articolul
Doi medici au fost obligați să despăgubească un pacient cu 70.000 de euro pentru o prescripție greșită
Acest departament este direct interesat de cazuri în care apar despăgubiri mari, deoarece acestea pot implica polițe de asigurare pentru răspundere profesională și modul de gestionare a plângerilor și proceselor de despăgubire ale clienților.
Doi medici români au fost obligați să plătească daune de 70.000 de euro unei persoane, pentru prescrierea greșită a unei rețete, care a dus la supradozaj. Situația a cauzat anumite complicații pacientei, care a fost nevoită să se interneze și a suferit anumite complicații și efecte secundare de la supraadministrarea medicamentului în cauză. Instanța sesizată cu rezolvarea cauzei a considerat că fapta, fiind contrară normelor aplicabile în domeniul medical, dă dreptul la despăgubiri. Citește articolul
GDPR: Câte știu angajații tăi despre protecția datelor? Un motiv care ar trebui să te convingă de importanța instruirii lor
Acest departament se ocupă de polițele de asigurare și de gestionarea plângerilor. Articolul menționează amenzi și despăgubiri mari în cazul încălcării GDPR, iar acest departament trebuie să înțeleagă cum comportamentul angajaților și instruirea lor pot influența riscurile acoperite de asigurări și numărul de reclamații.
Orice antreprenor care și-a făcut, cât de cât, temele pe protecția datelor a auzit sau a citit măcar o dată vorbindu-se despre importanța instruirii angajaților în spiritul respectării Regulamentului european de protecția datelor personale (GDPR) și a legislației conexe. În principal, instruirea celor care se ocupă și cu activități ce presupun protecția datelor; în subsidiar, și a celorlalți angajați. Angajatorii ar trebui să poată demonstra că implementează măsuri de protecția datelor, iar educarea angajaților în spiritul GDPR e o dovadă în acest sens. Dacă sancțiunile impuse unei companii pe protecția datelor sunt cauzate de acțiunile greșite ale angajaților, importanța instruirii lor și efectele neinstruirii se văd cel mai bine. Citește articolul
Care sunt afecțiunile pentru care vor putea fi eliberate tratamentele pe bază de canabis
Analizarea impactului potențial asupra polițelor de asigurare de sănătate pentru angajați și asupra gestionării eventualelor reclamații legate de tratamentele medicale.
Tratamentele pe bază de canabis, preparatele și substanțele care conțin canabis, precum și planta în sine ar putea fi legalizate în România, potrivit unui proiect de lege înregistrat de curând la Senat. Propunerea numără peste 80 de semnatari și vine cu reglementări în ceea ce privește situațiile și afecțiunile în care astfel de tratamente ar putea fi administrate. Citește articolul
Controale și sancțiuni pe protecția datelor: Ce trebuie să știe cei ce prelucrează date personale, în urma primei amenzi ANSPDCP
Acest departament trebuie să știe dacă există asigurări care pot acoperi costurile unor amenzi sau daune din cauza încălcării GDPR și cum să gestioneze reclamațiile legate de datele personale primite de la clienți.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a anunțat în urmă cu câteva zile că a dat prima amendă pentru încălcarea protecției datelor personale, din 25 mai anul trecut, de când cu noua reglementare în materie. Ne amintim, în acest context, cam ce sancțiuni și ce măsuri poate impune ANSPDCP celor ce prelucrează astfel de date și cum ajunge să investigheze neregulile. Citește articolul










