Departament: Resurse Umane (HR)
Profesorul Peter Coles de la Harvard Business School sutine un program de negociere pentru managerii si antreprenorii romani
Resurse Umane au nevoie de abilități de negociere pentru a gestiona salariile, beneficiile, conflictele interne, relațiile cu sindicatele și pentru a lua decizii corecte care privesc personalul companiei.
Intre 23 si 25 mai Fundatia Post-Privatizare va organiza la Bucuresti programul "Negotiation and Strategic Decision Making", pentru directorii executivi si managerii de companii care doresc sa-si dezvolte business-ul prin intermediul strategiilor eficiente de negociere. Programul foloseste stilurile de predare dezvoltate si perfectionate de Harvard Business School, recunoscuta pentru cei peste 100 de ani de experienta in educarea managerilor. Aceasta abordare este recunoscuta la nivel mondial datorita utilizarii a trei metode de predare: studii de caz, simularea rolurilor si prelegeri asupra celor mai noi teorii din domeniu. Citește articolul
Zvonul zilei: Carrefour pleaca din Romania
O potențială retragere din anumite țări afectează direct angajații din acele locații, necesitând gestionarea tranzițiilor, a disponibilizărilor sau a relocărilor de personal.
Carrefour ar putea sa renunte la afacerile din Romania si din alte opt tari in aceasta vara, scrie Retaildetail.eu, care citeaza un raport al analistilor ING. Citește articolul
S-a lansat primul numar al Revistei AvocatNet
Deși nu este direct despre HR, articolul vorbește despre calitățile, caracterul și pasiunea oamenilor de succes, aspecte care pot fi interesante pentru dezvoltarea liderilor și a echipelor din companie.
Cotidianul online AvocatNet.ro, cea mai mare comunitate de business din Romania, si-a lansat pe 24 aprilie primul proiect editorial in print, sub denumirea Revista AvocatNet. Citește articolul
bpv GRIGORESCU STEFANICA a consiliat Raiffeisen Ware Austria (RWA) si Ybbstaller in fuziunea cu Agrana
O unire de companii poate schimba condițiile de muncă, contractele angajaților și modul în care sunt organizate echipele, aspecte gestionate de acest departament.
Societatea de avocati bpv GRIGORESCU STEFANICA a asigurat consultanta juridica pentru Raiffeisen Ware Austria (RWA) si Ybbstaller in fuziunea cu Agrana. Tranzactia a fost notificata autoritatilor din domeniul concurentei in peste 10 state si a fost autorizata de Comisia Europeana in data de 4 aprilie 2012. Citește articolul
Comisiile Camerei: Banii retinuti ilegal pensionarilor pentru plata CASS se restituie esalonat
Acest departament monitorizează schimbările legate de contribuțiile sociale care pot influența pachetele de beneficii pentru angajați sau modul în care compania gestionează aspectele legate de pensii și asigurări sociale, chiar dacă articolul se referă la pensionari.
Comisiile de sanatate si munca ale Camerei au aprobat, miercuri, cu unanimitatea membrilor prezenti, un raport de adoptare a OUG 107/2010, referitoare la plata CASS de catre pensionari, stabilind insa restituirea esalonata a banilor, incepand cu data adoptarii OUG, nu de la decizia Curtii Constitutionale, transmite miercuri agentia de presa Mediafax. Citește articolul
INS: In octombrie 2011, salariul mediu brut a fost de 1.719 lei
Articolul oferă date cheie despre salarii, sporuri, diferențe de plată pe industrii și între sexe, informații esențiale pentru stabilirea politicilor salariale, a pachetelor de beneficii și pentru asigurarea echității în companie.
Potrivit INS, salariul mediu brut de baza in luna octombrie 2011 a fost de 1.719 lei pentru salariatii care au lucrat 21 de zile, cu program complet, iar salariul mediu brut realizat, de 1.922 lei, informeaza Institutul National de Statistica (INS) intr-o raport publicat recent. Citește articolul
Ce scriu ziarele astazi?
Scandalul masinilor inmatriculate in Bulgaria, "o piedica pusa circulatiei libere", iar salariile bugetarilor ar putea fi reintregite la mijlocul anului
Modificările salariale la nivel național, chiar și în sectorul public, pot influența așteptările angajaților și strategiile de compensații din companie.
AvocatNet.ro va prezinta cele mai importante subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Concediile de odihna neefectuate: tratament contabil si fiscal
Departamentul de Resurse Umane gestionează direct procesul de acordare și planificare a concediilor, calculul zilelor de concediu și compensarea acestora, fiind esențial pentru buna relație cu angajații.
Legislatia muncii stabileste ca orice salariat are dreptul, pe langa repausul zilnic si saptamanal, la un concediu de odihna anual platit, de minim 20 de zile lucratoare, care trebuie efectuat integral in fiecare an. Cum se inregistreaza, insa, in contabilitatea societatii indemnizatia de concediu datorata salariatilor care nu au beneficiat de toate zilele de odihna la care aveau dreptul? Aflam astazi de la specialistii Accace ce tratament contabil si fiscal au concediile de odihna neefectuate. Citește articolul
Cifra de afaceri a EVERSHEDS Lina & a crescut cu 70% in primul trimestru din 2012
Articolul menționează expertiza firmei în 'dreptul muncii', un domeniu esențial pentru Departamentul de Resurse Umane, care are nevoie de consultanță legală pentru contracte, dispute sau conformitate cu legislația muncii.
Firma de avocatura Eversheds Lina & Guia a sarbatorit marti alianta dintre compania internationala Eversheds si firma romaneasca Lina & Guia, parteneriat care s-a oficializat in octombrie 2011. La receptia care a avut loc in Bucuresti au participat clientii firmei, precum si personalitati din domeniul juridic si reprezentanti de marca ai comunitatii de afaceri. Citește articolul
HG nr. 350/ 2012 - aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 - regimul juridic al adoptiei si a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de coordonare de pe langa Oficiul Roman pentru Adoptii
Deși nu este direct legat de relațiile de muncă, acest act normativ reglementează un aspect important al vieții personale (adopția) care poate influența situația personală a angajaților. Departamentul de Resurse Umane poate fi interesat de aceste informații pentru a înțelege mai bine nevoile angajaților care trec prin procesul de adopție, pentru a gestiona concediile aferente (cum ar fi concediul de acomodare) și pentru a informa angajații cu privire la drepturile și demersurile necesare.
Hotararea Guvernului nr. 350/ 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei si a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de coordonare de pe langa Oficiul Roman pentru Adoptii a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 268, din 23 aprilie 2012. Citește articolul










