Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 230 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Forum Activitate a21alex

Activitate a21alex

Nu cunoaște nimeni nimic despre acest subiect? Sau nu am întrebat unde trebuia?
Bună tuturor.
sunt o persoană cu handicap grav(certificat permanent) cu pensie gradul 3 cu drept de muncă, jumătate de normă(4 ore), cu o mică afacere proprie la care am devenit acum 10 ani, PFA.

Din cauza volumului redus de muncă(PFA) caut soluții de a câștiga mai bine astfel că după puterile mele și posibilitățile fizice reduse din cauza bolii, ținând cont că de curând prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 60/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul forţei de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 09 iulie 2018, Guvernul a aprobat majorarea cuantumului subvențiilor acordate angajatorilor care încadrează în muncă persoane care provin din grupuri vulnerabile precum cele cu handicap, societățile ar fi dispuse să angajeze și astfel de persoane, doresc să întreb specialiștii:
1. pe mine dacă m-ar angaja cu jumătate de normă o societate comercială, respectiva societate va primi ajutorul de finanțare de la stat? Sau ajutorul se aplică doar la angajarea full-time?!
2. voi fi obligat să închid PFA-ul dacă mă angajez, pentru a rămâne cu cele 4 ore prestate la un angajator?
3. actualmente sunt scutit de impozitare din cauza handicapului! În cazul angajării se va anula scutirea de impozitare, presupunând că pot lăsa PFA-ul pe mai departe? Și cum e cu impozitarea la angajator?

Vă mulțumesc pentru sfaturile calificate!

Extras din știrea apărută în urma modificărilor:

Subvenții majorate la 2.250 lei pentru angajatorii care încadrează persoane din grupuri vulnerabile sau care încheie contracte de ucenicie ori de stagiu

Prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 60/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul forţei de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 09 iulie 2018, Guvernul a aprobat majorarea cuantumului subvențiilor acordate angajatorilor care încadrează în muncă persoane care provin din grupuri vulnerabile sau care încheie contracte de ucenicie sau de stagiu.

Concret, prin modificările aduse Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă se stabilește că, pentru încadrarea în muncă a persoanelor din grupuri vulnerabile, cuantumul subvențiilor acordate din bugetul asigurărilor pentru șomaj se majorează de la 900 lei la 2.250 lei, astfel:

· angajatorii care încadrează în muncă, pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, suma de 2.250 lei, pentru fiecare absolvent încadrat;
· angajatorii care încadrează în muncă pe durată nedeterminată, cu normă întreagă, absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap primesc lunar, pentru fiecare absolvent, 2.250 lei, pe o perioadă de 18 luni;
· angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri de lungă durată, tineri NEET sau şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni;
· angajatorii care, în raport cu numărul de angajaţi, şi-au îndeplinit obligaţia, potrivit legii, de a încadra în muncă persoane cu handicap, precum şi angajatorii care nu au această obligaţie legală, dacă încadrează în muncă pe durată nedeterminată persoane cu handicap şi le menţin raporturile de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din această categorie, 2.250 lei;
· angajatorii care încadrează în muncă, cu normă întreagă, şomeri care, în termen de 5 ani de la data angajării, îndeplinesc, conform legii, condiţiile pentru a solicita pensia anticipată parţială sau de acordare a pensiei pentru limită de vârstă, dacă nu îndeplinesc condiţiile de a solicita pensia anticipată parţială, beneficiază lunar, pe perioada angajării, până la data îndeplinirii condiţiilor respective, de 2.250 lei.

De asemenea, angajatorii care încadrează tineri cu risc de marginalizare socială şi care beneficiază de acompaniament social personalizat în baza unui contract de solidaritate beneficiază lunar, pentru fiecare persoană din această categorie, de o sumă egală cu salariul de bază stabilit la data angajării tinerilor, dar nu mai mult de patru ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării în muncă, până la expirarea duratei contractului de solidaritate.

În același timp, cuantumul primei de activare acordată șomerilor înregistrați care nu beneficiază de indemnizație de șomaj este majorat de la 500 lei la 1.000 lei, în situaţia în care se angajează cu normă întreagă, pentru o perioadă de cel puțin 3 luni.

De asemenea au fost aduse modificări Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă și Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenții de învățământ superior.

Odată cu intrarea în vigoare a noilor prevederi, angajatorii care vor încheia, în condiţiile legii, un contract de ucenicie sau de stagiu, după caz, vor beneficia, la cerere, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de ucenicie/stagiu, de o sumă în cuantum de 2.250 lei/lună. Suma acordată până acum era de 1.125 lei, în cazul ucenicilor, și 1.350 lei, în cazul absolvenților.

Măsurile erau necesare în contextul majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată de la 1.450 lei la 1.900 lei, începând cu 1 ianuarie 2018, pentru reducerea urgentă a deficitului de forţă de muncă, dar și pentru realizarea reformelor structurale pe piața muncii, așa cum sunt prevăzute în Recomandările Specifice de Țară (RST) și maximizarea absorbţiei fondurilor externe nerambursabile pentru perioada 2018-2020 (aferente cadrului financiar 2014-2020 din Programul Operaţional Capital Uman), mai ales că unul din criteriile de care se va ține seama pentru alocarea fondurilor aferente cadrului financiar 2021-2027 este chiar gradul de implementare a RST.
De acord cu d-voastră, m-aș bucura și eu „să scap” repede și ieftin.
Dar sper că n-ați uitat că neamurile vor și poze, din care n-aș putea lipsi tocmai eu, că doar au venit la mine!

În plus, există și precedente în țară, unde autoritățile locale au creat facilități, reduceri ori chiar gratuități pentru cei ce au domiciliul în localitatea respectivă.
Eu nu fac lucrul acesta pentru a câștiga din acest lucru. Obiectivul, normal că are ghizii lui, angajați ai primăriei. Departe de mine gândul de a le face concurență. Este pur și simplu ideea falimentară(financiar vorbind) de a fi nevoit să-i însoțesc pe membrii familiei(mai mult sau mai puțin îndepărtați) ori cunoștințe de familie, marea lor majoritate, plecați peste hotare și veniți în vizită vara, de fiecare dată, din bun simț stându-le alături la fiecare vizită. Dacă fraților și cumnaților le pot spune pe șleau... fraților intru în faliment, 30 de lei... uneori și de 3 ori pe săptămână, săptămână de săptămână, lună de lună, tot sezonul, unor neamuri sau prieteni de familie, pur și simplu mi-e jenă și nu e nici etic să le spui așa ceva... Ei vin la mine, cred.. e ultimul lor gând să se gândească că pe lângă ei, am mai primit înaintea lor alte câteva zeci poate sute de persoane și să voi mai primi și după ei. Nu am o situație materială precară dar nici bancher nu sunt!

Practic, eu aduc la rându-mi vizitatori și nu puțini, din această cauză spuneam de reducere ori gratuitate, pentru localnici, mai ales pentru cei ce sunt însoțiți de grupuri mai mici ori mai mari de turiști.
Deci nu e nicidecum concurență ghizilor de la obiectivul turistic. E un lucru de bun simț, pe care primăria l-ar putea face pentru localnici și mai ales ca avantaj/mulțumire pentru faptul că și eu alături de alți localnici, contribuim la dezvoltarea turismului în localitate.
Să nu uităm că atunci când toți acești oameni vin la mine, stau cel puțin o zi, cheltuind bani în localitate.... nu doar la vizitarea obiectivului turistic, ci și în oraș.
Vă salut cu respect!
Plec de la ideea unui localnic care își cunoaște obiectivul istoric din oraș, ca în palmă, deci nu e dornic să-l mai viziteze dar o face, ca ghid pentru alți turiști ce vizitează respectivul obiectiv turistic.
Ca localnic, ajung la acel obiectiv turistic doar pentru a-i face reclamă, aducând alte persoane spre vizitarea acestuia, deci aducând practic bani la bugetul local, buget la care contribui și eu, deși aici m-am născut, cu acest obiectiv turistic am trăit, pe zidurile lui m-am cățărat și m-am jucat iar acum, nu aș mai avea nevoie de vizitare în scop turistic ci doar ca însoțitor al unui grup de turiști, familie ori apropiați, din țară sau străinătate. Localnicul nu este constituit ca firmă, agenție de turism, este pur și simplu un om simplu cu o familie mare ori amici foarte mulți, în țară și în străinătate, care mai ales vara ajung în vizită la acel localnic, prilej numai bun de a vizita și obiectivul turistic în cauză.
Mi se pare stupid ca aducând oameni la acel obiectiv turistic, ca om ce toată viața am locuit doar în același oraș, să plătesc de fiecare dată bilet întreg. Nu doresc gratuitate deși asta ar fi o recunoaștere a identității locale dar măcar o reducere...
În full sezon, tariful biletului este de 30 de lei iar în acel sezon, am avut grupuri de oaspeți și de 2 ori pe săptămână. Nu poți să ai oaspeți ca să nu îi însoțești cu atât mai mult când ești localnic și cunoști istoria locului de vizitat pentru a o prezenta invitaților, nu pe repede înainte cum o fac ghizii turistici!

În aceste condiții, pentru că zilele acestea a reintrat în dezbatere publică, noile taxe de vizitare ale obiectivului turistic în cauză, doresc să vă întreb dacă legal, se pot acorda facilități și gratuități localnicilor, la vizitarea obiectivelor turistice. Există în țară, situații de acest fel? Cum au făcut?

Dacă legal se poate(primăria susține că nu se poate), care ar fi pașii de urmat pentru a-i propune mai departe celor din administrația publică locală, în crearea și adoptarea, legal, de facilități și gratuități, localnicilor, la vizitarea obiectivului turistic?!

Vă mulțumesc!
Deja se știe cine o va înlocui.
În aceste condiții mai putem face ceva? Părerea părinților, nu contează deloc?
Există vreun temei legal pentru această solicitare, adică o putem face?
Vă mulțumesc!
Bună ziua,
mai întâi o să mulțumesc anticipat tuturor celor ce vor binevoi a ne ajuta cu un sfat.

Noi, părinții, avem la Grădiniță, pentru copiii noștri din Grupa Mică, o educatoare care legal anul acesta va ieși la pensie, în locul acesteia urmând să ajungă o altă educatoare, pe care nu o cunoaștem.

Atât noi, părinții dar mai ales cei mici, suntem cu toții super încântați de această educatoare pe care am dori-o până la terminarea ciclului preșcolar, deci încă fix 2 ani, grupa mijlocie și grupa mare.

Cu toții am obseervat legătura strânsă dintre copii și educatoarea actuală, interesul pe care-l acordă formării aptitudinilor și deprinderilor, lucrează cu ei la clasă și se și distrează. Ne este teamă de schimbare, acum când cei mici sunt obișnuiți cu dânsa, formând o adevărată echipă.

Care este calea legală de acțiune, pentru ca această doamnă educatoare să rămână încă 2 ani educatoare la grupa copiilor noștri? Și ce trebuie să facem mai exact!
Deja avem o listă cu semnăturile de susținere pentru doamna educatoare, din partea tuturor părinților.
Doamna educatoare ar fi de acord să rămână.

Mulțumesc!
Am inteles... consider ca nu exista motive de anulare... Oricum o sa va urmez sfatul! Mii de multumiri cu sanatate maxima!