avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 757 soluții astăzi
Forum Activitate doina60

Activitate doina60

Am contractat, in 03.07.2008, un credit de 22.000 RON, pe 10 ani, la Alpha Bank. Ce inseamna Dobanda Variabila, am inteles. Dar n-am inteles de ce mai e nevoie de Comisionul de Risc? Si ce inseamna Capital? De pilda, pe luna curenta, pe Scadentar(extrase de cont lunare n-am primit niciodata!) scrie ca rata e de 413.75 RON, din care Capital - 98.68 RON si Comision de Risc - 57.82 RON....Iar la final, suma pe care am fost nevoita s-o returnez e dubla fata de cea imprumutata, la care se mai adauga inca o cincime care inseamna Comisionul de risc. Am luat 23.000 Ron si trebuie sa dau inapoi aprox.48.000 Ron.
Considerati ca e corect? Ce sanse am, odata cu OUG 50, sa reduc din suma exorbitanta pe care sunt obligata sa o restitui? Practic, e o dobanda mai mare de 100%!!! Va multumesc.
Sunt inginer, am 54 ani si am cotizat la fondul de somaj peste 25 ani (conform Cartii de Munca). Din 1980 si pana in 1989 am lucrat ca inginer la o intreprindere mecanica. Am detinut o firma de productie din 1990, pe care am inchis-o in martie 2008. Timp in care am achitat in mod regulat contributia personala la somaj. N-am solicitat atunci somaj la inchiderea firmei. Cu doua luni inainte de a incheia socotelile cu firma mea, adica din ianuarie 2008, m-am angajat la o firma de constructii (ca sef santier), unde am lucrat 7 luni cu Carte de Munca si de unde mi-am dat demisia. Din ianuarie 2010, m-am angajat la o alta firma privata de constructii, unde am lucrat, tot cu CM, timp de 7 luni, dar din 1 iulie m-au trimis acasa pt. ca "nu mai au de lucru", fara niciun preaviz. Am solicitat, pe 6 septembrie 2010, Cartea mea de Munca la ITM Suceava, unde mi s-a spus ca CM nu este inchisa nici la ora actuala si ca..."nu mai conteaza in ziua de azi preavizul"!