avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 168 soluții astăzi
Forum Activitate dragodar

Activitate dragodar

Va multumesc pentru raspuns.
Am intocmit o cerere, in care am expus problema (am amintit de hartia adresata Asociatiei in 4.08.2011), am specificat din nou ca incepand cu 1 august 2011 locuiesc 2 persoane si am mentionat si data inregistrarii contractului de inchiriere la ANAF.
Am solicitat remedierea situatiei.

Intentionez sa caut azi presedintele asociatie, sa i-o imnanez si sa primesc o semnatura de primire, dar am cateva intrebari:

- ma pot confrunta cu refuzul acestuia de a semna de primire?
- cine e ste indreptatit in partea asociatiei sa-mi primeasca cererea?
- cererea poate fi considerata o contestatie?
- daca au trecut cele 10 zile de la afisare (abia azi m-a anuntat chiriasul), se mai poate face ceva?

Ce ma sfatuiti? Nu doresc sa am conflicte dar nici sa platesc degeaba, in situatia in care imi platesc corect impozitul.
Buna ziua,

Am un apartament inchiriat.
Incepand cu 1 august 2011 am inchiriat apartamentul unei persoane, aceasta locuind impreuna cu sotul sau, deci 2 persoane.
Pe data de 4 august 2011 am transmis o hartie Asociatiei de proprietari prin care am anuntat ca vor locui 2 persoane. Am anexat in copie actele de identitate ale chiriasilor.
Cand s-a afisat intretinerea pe luna august am constatat ca sunt trecute 4 persoane, nu 2 (4 persoane au locuit in luna iulie).
Cum trebuie sa procedez?
Mentionez faptul ca nu am dovada transmiterii hartiei din data de 4 august, pentru ca mi s-a spus ca o pun in cutia de scrisori a Asociatiei, deci nu am semnatura de primire.
Va multumesc mult.
Buna ziua,

Am domiciul in sectorul 1 si detin o singura proprietate in sectorul 6.
Unde trebuie sa platesc impozitul aferent anului 2010 pentru prprietatea sus mentionata. In care sector?

Va multumesc mult.
Răspuns la discuția Probleme cu un mandatar
Va multumesc mult pentru raspunsuri.
Va mai deranjez (pentru linistea mea) cu o ultima intrebare: respectivul domn (mandatarul) se poate folosi in vreun fel de vechea procura de administrare a apartamentului, in situatia in care s-a schimbat proprietarul? Stiu ca peste tot eu figurez ca proprietar, insa el poate face ceva ilegal cu procura respectiva?
Răspuns la discuția Probleme cu un mandatar
Bun si atunci ce ma sfatuiti sa fac? Eu sunt de acord sa platesc asociatiei contributia mea pt fondul de rulment (contra unei chitante) insa asociatia nu mi-a solicitat si mi-a zis ca nu trebuie sa platesc asta deoarece in contul apartamentului meu exista deja un fond de rulment.
Ei mi-au zis sa ma inteleg eu cu mandatarul, iar el sa-mi dea o hartie de mana in care sa scrie ca renunta la fondul de rulment in favoarea mea, contra sumei platite de mine.
Cu alte cuvinte asociatia se spala pe maini, eu nu sunt de acord sa-i platesc nimic persoanei respective deoarece nu este impunernicit legal sa ia banii. Mie imi este teama de un eventual litigiu.
Concret, ce ma sfatuiti sa fac?
Va multumesc tare mult.
Răspuns la discuția Probleme cu un mandatar
Multumesc pentru raspuns. Dar asociatia ii poate restitui mandatarului fondul de rulment in lipsa unei procuri?
Mentionez ca mandatarul ii cere, nu fostul proprietar care nu locuieste in tara.

Asociatia mi-a zis ca trece fondul de rulment in contul apartamentului, pe numele meu. Nu stiu daca e corect sau nu, asa mi-a zis ca se procedeaza.
Buna ziua, am mai scris aici, m-ati ajutat si va multumesc. Revin cu problema mea care ma streseaza teribil. Am sa prezint succint datele problemei mele:

- in decembrie anul trecut am cumparat un apartament
- proprietarul apartamentului este stabilit in alta tara, la vanzare-cumparare s-a prezentat un mandatar cu o procura pt vanzare apartamentului; procura a fost strict pt vanzare si a ramas in original la notar
- mandatarul solicita restituirea fondului de rulment si a celui de reparatii; asociatia refuza sa-i restituie suma, administratorul a zis ca daca ne intelegem intre noi bine, daca nu el nu-i da banii
- mandatarul (un domn in varsta) ma suna in disperare pe mine, eu deja nu-i mai raspund la telefon pentru ca:

- nu vrea sa intelega ca fondul de reparatii conform legii nu se restituie
- nu are procura pentru incasarea acestor bani, procura sus mentionata a fost strict pt vanzare si in contractul de v-c nu se specifica nimic despre fondul de rulment; ii trebuie procura speciala sa incaseze fondul de rulment, nu?
- are o alta procura veche de 6 ani pt administrarea apartamentului (in prezent al meu) si vrea sa-i dau banii in baza acelei procuri
- nu vreau sa-i dau banii si sa ma trezesc ca fostul proprietar ii cere si el si ii platesc de 2 ori (apartamentul e luat pe credit, banii sunt la limita si nu-mi permit plati prostesti)


Intrebarile mele:
- ce ma sfatuiti sa fac?
- ma poate da mandatarul in judecata? exista baza legala pentru asta?
- poate da asociatia in judecata? in cazul asta asociatia imi poate pune in carca eventualele cheltuieli de judecata?


Sper ca am expus destul de clar problema mea. Va multumesc pentru ajutor.
Contractul de vanzare-cumpararea s-a realizat pe baza unei procuri numai de vanzare, procura care a ramas definitiv la notar. Despre fondul de rulment sau de reparatii nu se specifica nimic in contract, doar verbal mi-a solicitat banii.
Inca o intrebare, fostul proprietar locuieste in alta tara si mandatarul imi cere banii. Procura pentru vanzarea apartamentului este ramasa la notar. Eu in baza carui act ar trebui sa restitui banii mandatarului...sau fostul proprietar trebuie sa-i solicite sau sa faca o noua procura...
Va multumesc mult pentru raspuns.
Din pacate pentru ultima luna in care a locuit nu vrea sa plateasca intretinerea, deoarece in contractul de vanzare cumparare s-a specificat ca la data vanzarii fostul proprietar avea intretinerea platita la zi, iar din momentul cumpararii apartamentului eu trebuie sa platesc cheltuielile la intretinere. La notar a prezentat adeverinta de la asociatie, unde se specifica ca nu are datorii. Intr-adevar, este o vorba de luna aceea calculata mai tarziu.
Am zis sa nu ma cert pentru o suma de bani, desi se ridica la cateva milioane vechi si sa-i achit fondul de rulment cu o oarecare intarziere. Problema este ca este foarte insistent si eu nu am gasit in legislatie un termen pana cand pot face plata.
De la asociatie mi-au zis ca daca ii dau banii sa cer de la el hartie ca i-am platit.
Din pacate nu dispun acum ne baniii necesari si nu as vrea sa ma trezesc ca ma da in judecata. Pe mine sau pe asociatie.
Referitor la fondul de reparatii ma gandisem sa-i fac o trimitere la lege unde sa se specifice ca acesti bani nu se restituie, insa nu am gasit. Va rog, daca ma puteti ajuta dvs, v-as fi recunoscatoare...