avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 634 soluții astăzi
Forum Activitate armada_maxima

Activitate armada_maxima

nici una:D.
vreau sa ma asigur ca totul este ok pe viitor (din acest punct de vedere)
gi-jane a scris:

procura este data expres pt imobilul in cauza.daca imputernicitul a avut doar un exemplar, acesta a ramas la notar


din ce imi amintesc parca notarul nu a oprit procura vanzatorului ci doar o copie.
Poate constitui acest lucru o problema?

Pana la urma am inteles ca aceste acte dupa "folosire, indeplinire" sunt arhivate la notar.
Eu in calitate de cumparator, ma intreb doar daca este o problema ca notarul, desi a folosit documentul in original, nu il mai are decat copie.

Multumesc.
AVLIL a scris:

Poate ramane si la un cos de gunoi, ce mai conteaza, tot nu mai poate folosi la nimic!
Notarul sper ca si-a pastrat la dosar un exemplar, atata conteaza!


un exemplar la notar , adica o copie la dosar?
Cel care a fost imputernicit a avut procura intr-un singur exemplar.
Am urmatoarea nelamurire:

1. ce se intampla cu o procura folosita dupa incheierea unui contract de vanzare cumparare si incasare? (acesta a fost scopul pentru care s-a eliberat si folosit corect procura).

2. la cine ramane acea procura? Vanzator , notar, se transmite originalul cumparatorului?

Multumesc,
Cred ca trebuie vazute actele. Si eu am apartament luat cu credit si sunt cel putin doua documente distincte:

1. contractul de vanzare cumparare in care este scris istoricul imobilului. Ce an este trecut acolo ca si constructie/achizitie? 1964/1974?

2. contractul de asigurare al apartamentului. Dvs spuneti ca "am vazut ca in asigurare apare anul construirii blocului 1974". In acest caz poate fi o eroare doar in contractul de asigurare care pp ca este altul decat contractul de vanzare cumparare.


In contractul de vanzare cumparare se face vreo referire la contractul de asigurare?
In functie de raspunsuri se poate stabili situatia in care va aflati.

Pe baza mesajului dvs, tind sa cred ca este vorba doar de o eroare in contractul de asigurare... Presupun ca pe cel de V/C l-ati citit la achizitie ca sa stiti ce cumparati...
Cea de a 5 a zi se implineste intr-o vineri, data la care se semneaza contractul de vanzare cumparare. Semnarea se realizeaza in jurul pranzului si dupa, biroul notarial depune actele la Biroul de carte funciara pentru inregistrarea intabularii.

Procesarea dosarului de intabulare de catre biroul de carte funciara se face cu data de 8 (zilele 6, 7 fiind in weekend), deci calendaristic ar fi ziua a 6 a.(lucratoare)

Daca este sa luam evolutia in timp 1-5 (5 zile lucratoare, in a 5 a se semneaza), iar intabularea se inregistreaza (proceseaza) in ziua a6a (conform actelor de la cartea funciara).
Buna ziua,

As vrea niste sfaturi cu privire la urmatoarea situatie:

- pentru vanzarea cumpararea unui apartament se face "blocarea" inscrierii in cartea funciara pentru o perioada de 5 zile lucratoare de catre biroul notarial la care se vor semna actele.

- tinand cont de aceasta la data 1 ale lunii (presupun ca e luni)se face cererea de blocare a cartii funciare de catre biroul notarial si se elibereaza extras de carte funciara.
- semnarea actelor are in ultima zi in care este cartea blocata (adica ziua de 5, vineri).
- inscrierea intabularii de catre biroul de carte funciara are loc cu data de 8 (a doua zi lucratoare, fiind luni), pe baza cererii si a contractului semnat pe data de 5.

Este in regula aceast aspect?
Nelamurirea mea este daca inregistrarea intabularii trebuie sa se faca in cele 5 zile lucratoare in care cartea funciara este blocata sau se poate face si in a 6 a, in a 7a zi...

Sper ca intelegeti situatia descrisa .
Multumesc
sincer nu prea m-as apuca sa rascolesc si corecta toate actele ... in cazul in care nu sunt probleme cu proprietatea. presupun ca asta implica corectia. Corectii pe acte de vanzare cumparare, cadastru, buletine, nu?

Am vorbit la biroul de carte funciara si mi-au transmis ca din punctul lor de vedere nu este nici o problema aceasta inregistrare. In plus persoana de acolo mi-a transmis ca acel cadastru si rlv s-a facut in acest mod deoarece "este un mod de lucru agreat de ei".

acum nu stiu ce sa zic. O sa le fac o vizita pentru clarificari.
V-ati mai intalnit cu aceasta situatie?
Buna ziua,

Am urmatoarea nelamurire:

a) proprietarul 1 are contract de construire locuinta si proces verbal de receptie in Strada X, Bl Y3, AP18. Contractul si pv sunt din anul 1980.Blocul are 1 singura scara (lucrul nu este precizat), dar este vizibil:D

b) in 2000 se face cadastrul si ulterior intabularea apartamentului. In dosarul cadastral, avizat, pe baza caruia s-a obtinut numarul cadastral si inscrierea in cartea funciara apare urmatoarea adresa a proprietatii. In dosarul cadastral apare identificarea proprietatii Strada X, Bl Y3, sc 1,AP18.
Se precizeaza in descriere ca blocul are doar 1 scara.

Deci diferenta intra a) si b)consta in faptul ca apare in plus referire la scara 1.

- se vinde apartamentul ulterior la alti proprietari s.a.m.d



"Noua adresa" este preluata ulterior pe contractele de vanzare cumparare.
La o analiza corecta si completa a actelor se poate observa aceasta diferenta.

Pentru ultimul proprietar, acest lucru este ok?
Precizez ca blocul are 1 singura scara ... pana la urma exprimarea de "scara 1" pare corecta...

ce datorii nu si-au platiti?
daca sunt cele de la asociatie ... la vanzare cumparare trebuia prezentata adeverinta de la asociatie semnata de administrator si presedinte cum ca nu exista datorii.

neexistenta acestei adeverinte este cam nasoala, deoarece "Actul este nul de drept". cei mai experimentati de pe forum pot da detalii...

daca nu ma insel este vorba de legea 230/2007