avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 156 soluții astăzi
Forum Activitate gamalie

Activitate gamalie

Răspuns la discuția demisie cu probleme
Pe langa sesizarea in scris a ITM, puteti trimite demisia prin posta, pe adresa sediului social al firmei, cu confirmare de primire; exista mai multe modalitati dintre care scrisoarea deschisa cu valoare declarata mi se pare mie una indicata in aceste cazuri. Intrebati totusi la posta care ar fi cea mai buna varianta sau, si mai bine, un avocat. De la data la care posta va confirma ca a fost primita scrisoarea, calculati 15 zile calendaristice daca aveti functie de executie sau 30 daca aveti functie de conducere, dupa care nu va mai prezentati la serviciu. In eventualitatea unui proces, scrisoarea si sesizarea la ITM va vor fi arhisuficiente pentru a face dovada demisiei, cf. art. 79, alin. 2 Codul Muncii.
Răspuns la discuția inventar
Actul legislativ care reglementeaza organizarea si efectuarea inventarierii este Ordinul MFP 2861/2009. Citindu-l va veti lamuri daca administratorul(ordonatorul de credite, daca este cazul) societatii, a respectat normele de efectuare a inventarierii, in primul rand decizia de inventariere care trebuie sa contina anumite elemente obligatorii, vezi pct.6, alin.1. Comisia poate fi formata dintr-o singura persoana in conditiile in care nr. angajatilor este redus - legea nu precizeaza si nici dvs.
Si da, aveti dreptul sa primiti situatia scriptica a gestiunilor pe care ati(nu "a-ti" @marculescu&a) fost numita prin decizie si numai prin decizie, sa le inventariati. Sunt obligati s-o aibe, daca nu actualizata(intrari /iesiri) macar listele ultimei inventarieri. Nu cred ca va vor refuza, n-ar da bine intr-un eventual proces.
Cereti angajatorului in scris sa va puna la dispozitie tot ce prevede legea pentru efectuarea inventarierii, decizie, liste de inventar din contabilitate, inclusiv procedurile scrise ale societatii/institutiei. Si contestati masura de sanctionare daca nu au organizat inventarierea conform legii. Si mai bine daca n-ati beneficiat de cercetare disciplinara, asa cum deja v-au scris domnii consultanti. Succes!
Răspuns la discuția Se impoziteaza tichetele cadou?
Dupa cum am scris in mesajul anterior, ma abtin sa spun ca se calculeaza sau nu alte contributii in afara de sanatate pentru aceste tichete cadou; in cazul sanatatii legea este clara. In cazul celorlalte contributii, mie personal, nu mi se pare la fel de limpede.
Cat priveste cota de 2%, aveti dreptate, ma gandeam la depasirea limitei de 150 ron.
Fiscul stie clar acest lucru, ma indoiesc sa mai aiba cineva probleme cu mult dezbatutele tichete de masa. Daca totusi se intampla, o simpla adresa la finante rezolva problema.
Dl. Sorin00, dvs. platiti impozitul dar este obligatia angajatorului sa calculeze si sa retina taxele datorate. Daca doriti totusi sa va lamuriti, ii puteti intreba pe cei de la salarizare daca suma este neta sau bruta. Daca este neta, insemna ca deja au facut-o, daca este bruta, o vor face cand primiti lichidarea.
Pentru ca ar exista un conflict de interese aici, el ar fi si in pozitia de celui care organizeaza activitate, cum spuneti, si in pozitia de subordonat. Or el pentru asta primeste un salariu din activitatea dependenta, pentru a organiza, printre altele, daca nu cumva in principal, activitatea de vanzare. Deci, el este platiti o data ca agent de vanzare si a doua oara pentru supervizarea aceleiasi activitati.
Ganditi-va la situatia, deloc izolata, cand directorul primeste bonus, comision sau cum l-o denumi, pentru rezultate, care in general sunt sau cifra de afaceri sau profit, care este o rezultanta a acesteia. Adica, o data are comision direct din vanzare ca agent si o data indirect din aceeasi vanzare, ca director. Este o incompatibilitate aici pe care nu stiu in termeni juridici cum sa o explic, am precizat ca nu am astfel de studii, cineva cu pregatire juridica ar face-o foarte usor. Am in schimb o indelungata experienta in asigurari pe parte economica si va garantez ca nu este posibil. E ca si cum sefului serviciului administrativ, angajat, ii incheiati si o conventie civila sa repare ceva prin firma.
Dvs. plecati de la premiza ca este un cumul de functii, ori cumul de functii nu poti avea decat in cadrul aceleiasi relatii contractuale, contract de munca spre exemplu. Aici este vorba ca aceeasi persoana presteaza aceeasi activitate, incheind doua contracte diferite.
Eu am pus interbarea mai mult sa ma lamuresc daca o aceeasi persoana poate fi in doua relatii contractuale cu o entitate juridica. Am concluzionat ca este posibil atata timp cat activitatile prestate sunt absolut complet diferite, nu se intersecteaza, nu se suprapun in niciun punct. Desi nici asa nu mi se pare cuser!
In plus, as fi vrut sa inteleg cum si de ce, care-s reglementarile care se aplica ca pe viitor sa pot judeca diversele situatii aparute.
Nu inteleg raspunsul dvs.! Am precizat ca este director cu atributii de vanzare si PFA la acelasi broker; deci nu inteleg cum actioneaza pe mai multe planuri cand el presteaza aceeasi activitate pentru aceeasi entitate, avand doua raporturi juridice diferite.
Inteleg ce vreti sa spuneti, numai ca eu plec de la premiza ca toate taxele si impozitele ar trebui sa aiba acelasi tratament. Daca nu se precizeaza in legislatia actuala, ca anumite taxe si impozite au tratament diferit de altele, (si eu nu cunosc, daca stiti dvs. v-as fi recunoscatoare sa-mi spuneti actul normativ) atunci acestea ar trebui sa fie tratate unitar. Cat timp nu mai poate face declaratie rectificativa la fondul de mediu, pe cale de consecinta, n-ar trebui sa fie permisa nici declaratie rectificativa pt. impozitul pe profit.
Spre exemplu, daca aveti control de la locale si acesta stabileste un debit din anii precedenti, faceti rectificativa la impozitul pe profit numai pentru ca taxele sunt gestionate de bugete diferite?
Aveti raspunsul in articolele postate de dvs."Cadourile oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, .....cadoul oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus....". "Persoana", despre care vorbeste legiuitorul, este copilul si angajata, adica beneficiarii cadourilor. Acelasi lucru il spun si normele metodologice "cadourile oferite de angajatori copiilor minori ai angajaţilor". Cum am spus, ar fi cel putin lipsit de etica, daca nu discriminatoriu, sa oferi aceeasi suma si pentru un copil si pentru zece. Observati ca toate facilitatile fac referire la persoana ca entitate nu la grupuri de persoane. Suntem totusi tratati individual nu en-gross! :(
Regula este ca nu se fac declaratii rectificative pentru diferentele inregistrate in urma controalelor organelor abilitate. Nu cred ca fondul de mediu face exceptie. Cum v-au raspuns si ceilalti utilizatori, diferentele calculate sunt deductibile, majorarile nedeductibile.
Răspuns la discuția impozit dividende
Pentru nerezidenti, daca nu va incadrati in raspunsul d-nei t_simona privind cota de participare si pentru statele din afara UE, va sfatuiesc sa aplicati conventia de evitare a dublei impuneri, in cazul in care exista una; si chiar avem, cu mici exceptii.