cristiana_h
Utilizator 9din 9 utilizatori consideră acest răspuns util
Din punctul meu de vedere si pisica dvs. e un "viciu ascuns". Nu-mi spuneti ca n-ati avut habar cat de reticenti sunt unii proprietari cand vine vorba de animale de companie sau copii mici... Casa lor, regulile lor.
Una peste alta, omul a gasit o scuza (mai mult sau mai putin plauzibila) si, conform contractului, cred ca va poate solicita sa eliberati oricum apartamentul intr-un termen legal. Dupa cum spunea si altcineva, cred ca e vorba de o chirie sub pretul pietei, date fiind conditiile. Pe de alta parte, nu v-a pus nimeni pistolul la cap sa faceti investitii in casa altuia si, atata timp cat nu au fost solicitate si nu v-ati pus de acord in vreun fel, nu vad cum ati putea avea castig de cauza. Cred ca cel mai corect ar fi fost sa aduceti la cunostinta proprietarului toate problemele si sa negociati (faceti dvs si scade din chirie, face el - e obligatia lui sa repare, nu doreste/nu-si permite si atunci luati dvs decizia de a inchide contractul si cautati in alta parte), or dvs. ati preferat sa va mutati cu catel si purcel si sa va apucati de renovat/reparat ca si cum ati fi fost proprietar. E ca si cum dvs. v-ati inchiria casa, iar chiriasul schimba cada cu jacuzzi si plafoniera cu un candelabru fara sa va anunte, iar la final sunteti buna de plata, ca el a investit sa-si creeze conditii.
Proprietarii sunt la fel de imprevizibili ca si chiriasii. Odata te trezesti ca vrea sa vanda si, daca iti acorda timpul de eliberare mentionat in contract, nu prea ai ce sa faci. Si, daca chiar are in plan sa vanda, peste o saptamana -2 va veti trezi cu telefoane peste telefoane, cu vizionari si n runde de straini care se perinda sa vada apartamentul. E un real disconfort. Argumentele dvs. (era de nelocuit - nu v-a obligat nimeni sa il inchiriati) stau in picioare la fel de bine ca si ale lui (si-a luat catel, papa mult, tre' sa vanda proprietatea sa-si permita...).
Va inteleg perfect frustrarea, dar cel mai corect ar fi fost sa ii aduceti la cunostinta toate deficientele inainte de a va apuca de investit si sa va puneti de acord in ceea ce priveste strategia de renovare. Cine investeste in acest fel in calitate de chirias, se asigura ca si-a negociat o chirie buna si un contract pe 3-5 ani. Nu stiu ce suma ati bagat in acel apartament, dar niste carpeli nu vor creste valoarea casei atat de mult. Cei care cumpara astfel de proprietati (cazute), de regula dau jos pana la caramida, nu sunt incantati de o cada reparata.
Ar mai fi si alte lucruri pe care nu le-am inteles (cum ati rezolvat cu furnizorul de energie de exemplu, din postura de chirias), pentru ca ati prezentat doar partea dvs. de poveste.
(Datoriile vechi de la intretinere nu-s in sarcina dvs, dar acelea se vor stinge primele odata ce achitati debitul de luna trecuta. Era bine sa aveti trecute in contract - anexa - proces verbal - toate aceste probleme/detalii).
Data viitoare gasiti un apartament pe placul dvs. din start, acoperiti-va prin contract de situatii neplacute (deja aveti experienta) si... nu uitati sa mentionati pisica.
Mda. Si a noastra invoca faptul ca agentul termic trebuie sa treaca de 50 de grade ca sa faca aerisirea pe coloana. Cauta scuze de fapt. Noi avem montate pe caloriferele din fonta din 1982 repartitoare. Operatiunea s-a facut anul trecut, moment in care s-a montat si termostatul acela sau cum s-o numi. Dupa un research de cateva zile pe google si youtube, am procedat la scoaterea termostatului si astfel ne-am usurat accesul la piulita care ne permite aerisirea caloriferului in zona aceea de tur. Cu o cheie potrivita si putina atentie, puteti rezolva singuri. (Daca doriti, imi scrieri in privat si va trimit sursa noastra de inspiratie sa vedeti exact ce e de facut). Cu coloana incarcata am aerisit asa 3 calorifere (Dupa primul ne-am invatat minte sa folosim un sac din plastic pe zona de aerisire, astfel incat sa directionam mai usor apa improscata catre un recipient (E cam incomod de lucrat altfel, fiind atat de aproape de perete). Daca aveti repartitoare, incercati si asa.
cristiana_h
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
In cazul in care cotele sunt egale, se poate incheia probabil si o conventie de plata la 2 ani. Daca nu puteti recupera retroactiv 2023, anul acesta plata sa se faca integral catre al doilea mostenitor. Cel mai probabil anexa la contract trebuie sa contina o copie dupa certificatul de mostenitor si angajamentul asociatiei cu privire la modalitatea in care va face plata.
Noi suntem in aceeasi situatie, insa exista intelegere si, chiar daca suma ajunge la mostenitorul care intretine relatia cu asociatia si se ocupa pe plan local de acele terenuri (plata impozite, etc), acesta face apoi plata catre ceilalti.
Cred ca se poate deschide un proces de iesire din indiviziune, insa e o procedura care se poate intinde pe o durata lunga de timp, implica alergatura si cheltuieli (experti, masuratori, drumuri, etc). Daca situatia ramane insa neschimbata, veti depinde mereu unul de celalalt si ar trebui sa gasiti calea optima de comunicare.
cristiana_h
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Daca e vorba doar de "infrumusetat" si nu de consolidare/intretinere, nu cred ca are cum sa fie obligat coproprietarul sa investeasca. Poate nu dispune de suma de bani necesara, sau de timp, sau nu vrea pur si simplu sa se lege la cap.
Cine baga 5000 de euro intr-o casa batraneasca, cu siguranta nu intentioneaza sa o vanda pe pretul actual + 5000. Poate ca veti gasi un cumparator care sa vrea termopane venghe si le puneti pe cele albe degeaba... E un risc pe care unul din ei nu doreste sa si-l asume.
Cea mai simpla solutie e despagubirea co-proprietarului la pretul evaluat, dupa care, cu drepturi depline, fiecare poate "infrumuseta" dupa bunul plac.
Revin cu rectificari, dupa ce am studiat un pic cazuri similare:
- taxa de reziliere este ilegala, presupun ca ce isi doresc ei e plata unor despagubiri pentru prea-bunele oferte de care am profitat la un moment dat (implicand automat si prelungiri de abonamente pentru perioade de 24 de luni).
Apropo, in contul online apare un ultim aditional in 30.09.2022 cu mentiunea "not signed" (nesemnat de client, doar cu stampila operatorului), iar urmatoarele prelungiri au fost facute fara ca firma sa semneze/stampileze ceva sau sa primeasca in reprezentanta sau pe mail vreun act care sa ateste prelungirea.
Luand in calcul ca nu e o firma deschisa ieri si care se inchide azi, si nici o oferta de care am profitat ieri (ci cu un an in urma) si solicitam modificarea azi, ca ne-am exprimat dorinta de a prelua abonamentele (nu de a rezilia contractul), care e logica pentru care nu s-ar putea face schimbarea?
Practic daca le-am baga sub nas direct certificatul constatator de dizolvare/radiere, probabil ca ar fi fortati sa inchida abonamentele (nu stiu cui ar mai imputa plata despagubirilor), insa am prefera sa nu pierdem numerele de telefon,
Expun pe scurt o situatie in speranta ca vom primi o idee de rezolvare a problemei.
- Am detinut pe PF 2 abonamente la o firma de telefonie mobila, abonamente care in 2007 au fost trecute pe firma (firma noastra). Abonamentele au in prezent 20 si mai bine de ani vechime
- Urmeaza sa inchidem firma si, in urma consultarilor cu contabila, am mers la reprezenttanta operatorului de telefonie pentru a cere trecerea numerelor din nou pe PF (preluarea abonamentelor care in momentul de fata au perioada contractuala in derulare pana in martie, respectiv iunie 2025.
- Raspunsul primit a fost ca nu se poate face preluare de abonamente de pe firma (s-ar fi putut doar invers - PF-PJ), ci doar rezilierea contractelor care implica o taxa de reziliere de 150 de euro/numar. Alternativa ar fi ca operatorul sa emita in continuare facturi pe firma, iar noi sa le achitam ca si cand firma ar fi in activitate pana la data expirarii abonamentelor. Nelamurirea e si mai mare, ma intreb cat de legat pot ei emite facturi pe o firma radiata (mai ales in e-factura - ma gandesc ca le va fi imposibil la un moment dat). In fine, intrebarea e:
S-a mai lovit cineva de o situatie similara? Exista o rezolvare fara a fi nevoiti sa achitam taxa de reziliere in conditiile in care ne-am aratat disponibilitatea de a prelua abonamentele pe PF?
Am cerut deja unui alt operator detalii cu privire la o eventuala portare a numerelor - mi s-a transmis acelasi lucru - ca daca sunt in perioada de derulare a contractelor, trebuie achitata taxa de reziliere.
E ceva de noaptea mintii. In ultima instanta vom achita taxele si vom schimba si operatorul, dar intrebarea e - E normal? E acceptabil? Au ceva de pierdut la varianta propusa de noi?
Am omis intentionat exemplarele pentru vanzator-cumparator. Ma interesa parcursul celorlalte 3, iar radierea facea referire la radierea din evidentele fiscale. Imi puteti raspunde totusi punctual la intrebare? Ce demersuri (daca ele exista) ar trebui sa mai facem noi?
Am actualizat speta. Am tot citit, dar ne invartim putin in cerc. Inteleg ca cele 3 exemplare ale contractului de vanzare cumparare cu care ne-am prezentat la Directia de taxe si impozite pentru radiere sunt: 1 - pastrat de ei, al doilea - pleaca catre Directia de taxe si impozite a cumparatorului, iar al treilea catre drpciv?
adriandimitriu a scris:
vanzarea si radierea sunt doua chestii diferite. ambele sunt descrise foarte bine pe www.drpciv.ro