avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 649 soluții astăzi
Forum Activitate dorup33

Activitate dorup33

Exista cazuri in care blocurile s-au desprins din asociatie, dar toti proprietarii trebuie sa fie de acord, se desemneaza o persoana care v-a primi facturile de la furnizori si el le aduc la cunostinta locatarilor costul serviciilor, iar pe baza consumului individual se calculeaza costurile pe locuinta, facuta de energie se imparte la nr de locuinte din acel bloc. Pentru bloc acest lucru ar duce la reducerea unor costuri.
Cei care controleaza o asociatie la modul de calcul sunt cenzorii, care sunt desemnati de primarii, eu singurul lucru care il pot sa fac e sa depun o sesizare la primarie daca cred ca sunt nereguli, cred ca ar fi mai simplu ca fiecare bloc sa-si gestioneze fiecare cheltuielile si problemele fara interventia unei terte persoane ( asociatie), in acest sens ar duce la evitarea multe conflicte dintre asociatii si un locatar sau mai multi, care in final, in mare parte se rezuma doar la penalitati si procese. Nu doresc sa evit coleziunea cu un ''obiect'' si sa desfiintez acel ''obiect'' si fiecare dintre noi sa ne asumam responsabilitatile cand traim intr-o comunitate nu sa ne asteptam sa le rezolve altii, care la randul lor sunt protejati de unele legi. Ati vazut in Ianuarie ce tamtam s-a facut cu plata intretineri ca este f mare, in timp ce radet a anutat ca in ianuarie consumul s-a redus, iar costurile au ramas la fel.
Domunule Ra,

Toate debransarile s-au facut cu acordul asociatie, eu nu am vorbit de izolare, ci pur si simplu am vrut sa stiu daca este o cale juridica de a renunta la asociatie. Asociatia nu ma poate ajuta daca am probleme cu furnizorii, pentru ca contractul este incheiat intre mine si furnizor. Aceste asociatii exista dinainte de 89 cu oamenii care lucreaza din acea vreme, transformandu-se dupa 90 in asociatii de proprietari din asociatii de locatari si s-au pus sub protectia unor legi. Daca eu le-am cerut modul cum au fost calculate cheltuielile mi-au spus ca nu am dreptul sa le vad decat dupa ce depun o cerere si sa astept 15 zile. Eu am fost seful scarii respective si cat timp am fost mereu am observat nereguli si i-am atentionat, ei scuzandu-se ca e o greseala umana care se remediaza. Cu ce fonduri sa ma ajute asocitia, daca eu am precizat ca orice problema s-a rezolvat fara interventia asociatiei, indiferent de natura ei.
elga50 a scris:

Locuind intr-un bloc de locuinte care este si administrat, nu e lasat la voia intamplarii, Dv., indiferent cat de debransat sunteti de la toate tevile din cladire va aflati sub incidenta Legii 230/2007, indiferent ca sunteti membru sau nu al asociatiei.
Cu alte cuvinte, puteti sa iesiti din asociatie, dar asta nu inseamna ca veti fi scutit de platile la comun.

Multumesc pentru informatie.
Va multumesc pentru raspunsuri, cand am spus ca nu beneficiez de nimic din partea asociatiei este adevarat, chiar daca ati spus ca peretii sau scara blocului este in administrarea asociatei, orice problema care s-a ivit in incita scarii s-a rezolvat fara ajutorul asociatiei, iar legat de caldura, nu am ce sa platesc atat timp cat nu sunt la CET, plus ca s-au taiat tevile de la subsol pe 2 tronsoane, cu acordul asociatie ca sa nu mai platim cota care revenea, legat de apa v-am mai spus am trasa apa separat si contract cu RAGC, unde imi factureaza apa reziduala, iar cei de la asociatie fac acelasi lucru chiar daca le-am spus. Din cauza acelei persoane care inca mai este racordat la CET noi nu putem sa ne desprindem de asociatie, stiu cazuri in care blocuri nu depind de asociatie. Ce parti comune sa platesc cand eu platesc catre asociatie doar salariile lor si cheltuielie ce tin de asociatie, exceptand salariul femeie de serviciu si lumina de pe casa scarii care sunt in valoare pe luna de 15 lei, iar eu platesc pe luna 50 lei, diferenta reprezentand salariile lor si cheltuielile lor.
Vor mai multi, problema este ca un singur apartament inca mai primeste caldura de la CET, dar mi se pare ilogic sa platesc niste cheltuieli pentru care eu nu beneficiez de nimic, sa platesc salariile la cei din asociatie ( presedinete, administrator) fara sa ma ajute pe mine intr-un fel, atata timp cat eu am contract separat cu furnizorii si nu numai eu, mai sunt si alti locatari. Iar un alt lucru care ar fi logic este ca intre asociatie si un proprietar sa existe un contract in care sa se stipuleze serviciile pentru care le platesc si obligatiile pentru ambile parti.
Eu cu asociatia de proprietari numai am nici o treaba, locuiesc la bloc, dar mi-am facut canalizare pentru apa rece separat, gazul este separat, iar tevile de caldura sunt taiate de la subsol, mai ramane de platit lumina de pe scara si femei de serviciu. De un an n-am mai dat pe acolo si cand am trecut in aceasta luna pe acolo m-am trezit cu 6 mil de plata la asociatie. M-am dus si le-am cerut fisa si nu au vrut sa mi-o dea. O anomalie pe care am vazuto la calcul este apa reziduala unde ma calculeaza asociatia, desi eu o platesc separat la RAGC, iar pe langa asta nici nu vin sa mai afiseze lunar cheltuielile legate de scara.