avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 141 soluții astăzi
Forum Activitate paoctav

Activitate paoctav

Salut,

Acum cateva luni am inregistrat un PFA la Reg. Com. Bucuresti, specificand in declaratia pt autorizarea activitatii model 2 (formularul 11-10-167) ca la sediul profesional nu se desfasoara activitate, intreaga lista de activitati autorizate fiind desfasurate in afara sediului propriu. Sediul propriu este intr-un apartament de bloc, avand avizul asociatiei de locatari (aviz depus la dosarul de inregistrare initiala).

Activitatile sunt de servicii informatice - CAEN 6201 (principal), 6202, 6209, 6311 (secundare).

As dori sa revin asupra unor inregistrari si sa precizez ca aceste activitati se desfasoara atat la sediul propriu cat si in afara acestuia, precum ca la sediul propriu desfasor si activitati de birou. Lista de activitati desfasurate ramane aceeasi, aceeasi act principala, aceleasi act. secundare.

Este suficienta completarea cererii de inregistrare, precum si a declaratiei model 3 (formularul 10-11-168), sau sunt necesare si alte documente ?

Va multumesc.
Salut tuturor.

Am inregistrat de curand la ORC o PFA pe servicii informatice (cod CAEN 6201). Urmeaza inregistrarea la Adm. Financiara.

Intentionez sa optez pt impozitare la norma de venit si neplatitor de TVA (in nici un caz nu o sa am venituri mai mari de 35000E). Domiciliul fiscal va fi in mun. Bucuresti unde norma de venit pt codul 6201 este de 21600 RON pt anul in curs.

Legat de inregistrarea la Adm. Financiara, as dori sa stiu urmatoarele detalii:

- PFA-ul si-a inceput activitatea in 13 aprilie conform certificatului de inregistrareemis de ORC. Baza de impozitare pe anul in curs va fi de 21600, sau va fi ajustata corespunzator perioadei de activitate pe 2010 (adica 21600 * 8 / 12 = 14400 RON) ?

- impozitarea la norma de venit presupune sau nu obligativitate de a tine evidenta contabila ? (din cate am inteles eu din codul fiscal - nu ar fi necesar, dar intreb pt mai multa siguranta)

- este necesara completarea registrului-jurnal de incasari, a registrului inventar si a registrului unic de control ? (aici am vazut pareri impartite pe diverse forumuri ... care este realitatea ?)

- daca voi lucra numai cu persoane juridice, este necesara folosirea unei case de marcat ?


Va multumesc anticipat !
Intr-adevar, a fost posibil - am inregistrat fara nici o problema PFA-ul pe cod CAEN 6201, la ORC Bucuresti acum 2 zile. Diploma de inginer a fost suficienta.

Din cate mi-a spus referentul de la ORC, pt oricare din codurile CAEN 62xx e necesara neaparat diploma de studii superioare, sau un atestat de pregatire in domeniul informatic.
Buna ziua,

Intentionez sa imi infiintez o PFA cu domeniul de activitate "Realizare soft la comanda" (cod CAEN 6201). Legate de pregatirea profesionala detin diploma de inginer electronist, domeniul "Comunicatii", specializarea "Retele si software pentru telecomunicatii"

De la absolvire insa am lucrat permanent in domeniul informatic, asa cum mentioneaza si carnetul de munca unde este trecut "Programator" ca functie ocupata la actuala firma. Lucrez aici de aproape 7 ani asa ca nu cred ca se poate pune problema unei lipse de experienta in domeniu.

Este adevarat ca "pregatirea" conform diplomei de inginer nu este de informatician, insa totusi indica o specializare in domeniul software. Iar "experienta profesionala" conform cartii de munca arata confirma acest lucru.

Este posibil sa intampin vreo dificultate la inregistrarea PFA-ului pe cod CAEN 6201? Ce solutii ar fi in acest caz?