avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 146 soluții astăzi
Forum Activitate btg

Activitate btg

Iar cu clinicile private nu e nici o problema, atata timp cat functioneaza ca societati comerciale, nu?!
Multumim anticipat!
polloctav, va multumim mult pentru raspuns!
Buna ziua,

Ce contract se poate incheia dpdv legal intre un Cab. med. individ. si un producator de medicamente pentru a-i putea distribui direct un produs medicamentos de cateva ori in decursul unui an.

Va multumim anticipat pentru raspuns!
S[rbatori cu bucurii tuturor!
Răspuns la discuția Probleme ordonanta de plata
Patrick_, va multumesc foarte frumos pentru raspuns! Ne-a fost de mare ajutor!
Răspuns la discuția Probleme ordonanta de plata
legally_aid, va multumesc mult pentru rapsunsul prompt! Totodata, indraznesc sa va mai intreb: daca debitul restant (propriu-zis) nu depaseste suma de 200.000 lei, insa daca acesta e cumulat cu penalitatie de intarziere, depaseste suma, oricum competenta materiala apartine judecatoriei si NU tribunalului? Va multumesc mult inca o data si va doresc sa aveti spor in tot ce faceti!
Răspuns la discuția Probleme ordonanta de plata
Cum se aplica in practica procedura prealabila a inofrmarii privind medierea, care constituie din data de 1 august 2013 conditie a judecari cererii privind ordonanta de plata (pe langa procedura prealabila a somarii debitorului)? In speranta unu raspuns prompt, multumesc anticipat tuturor celor care acorda atentie intrebarii de mai sus!
Buna ziua tuturor! Revenim pe avocatnet cu o discutie legata de un contract de livrare a unor produse pe care firma noastra il are incheiat cu un furnizor (care pe acele vremuri era daca nu singurul furnizor, atunci printre primii pe piata, sigur) din anul 2008 pe un termen de 2 ani, contract care se considera reinnoit automat pe perioade consecutive de 2 ani daca in termen de 60 zile inainte de aexpirarea lui, nici una dintre pari nu comunica in scris incetarea la termen. Pana anul acesta treburile au decurs conform contractului, ba chiar mai convenabil pentru furnizor decat pentru beneficiar, in sensul ca a crescut cu mult necesarul si cantitatea comandata lunar a fost mult mai mare decat cea estimata initial (cand s-a semnat contractul). In preioada de fata, pe piata din Romania a aparut un nou furnizor care ne poate oferi produsele de care firma noastra are nevoie la un pret muuult mai mic decat cel pe care-l plateam pana acum. In contractul incheiat in 2008 cu furnizorul intial, este inserata o clauza potrivit careia furnizorul pune o conditie: in cazul in care beneficiarul doreste sa treaca la un alt sistem de alimentare cu...., acesta se angajeaza sa solicite cu prioritate o oferta de la Furnizor si sa acorde acesteia preferinta fata de ofertele similare. Din acest motiv, Beneficiarul l-a invitat pe Furnizor la o renegociere a clauzalor contractuale, propunandu-i acestuia sa devina co-furnizor cu furnizorul de la care beneficiarul doreste sa achizitioneze pe vitor produse, Furnizorul refuzand fara tagada acest lucru. Numai ca in contract nu exista nici o clauza care sa interzica beneficiarului achizitionarea de produse necesare de la alt furnizor (dupa cum am mentonat mai sus, pretul este de mult mai mic). In aceste conditii, va rugam sa ne sfatuiti cum ii putem raspunde furnizorului la notificarea primita recent, prin care ne solicita sa precizam care sunt cauzele pentru care am suspendat contractul?! Oare nu e un abuz de pozitie dominanta in cazul de fata? ...pentru ca aceasta clauza de aprovizionare exclusiva pe care ne-o impun ei poate afecta concurenta pe piata, constituind premisa unor intelegeri monopoliste. Nu-i asa ca daca asupra produselor amintite NU opereaza clauza de exclusivitate (INCA), beneficiarul are deplina libertate de alegere? Si chiar trebuie sa dureze vesnic acest contract, daca furnizorul de la care ne aprovizionam, in cazul de fata a aparut dupa ce a trecut termenul de 60 de zile in care trebuia sa comunicam incetarea la termen (ca sa nu se mai prelungeasca consecutiv pentru alti 2 ani)? Oare nu e un abuz ca Beneficiarul sa comande o cantitate mult mai mare decat cea estimata initial, iar Furnizorul sa nu modifice in nici un fel contractul si nici sa micsoreze pretul? In speranta ca ati auzit si de alte cazuri similare, va multumim anticipat pentru rabdare si va rugam sa ne impartasiti solutiile de care v-ati folosit!
Buna ziua si La Multi Ani tuturor! Referitor la o intampinare depusa de adversar in provincie, de care am reusit sa luam la cunostinta prin intermediul cuiva care ne-a fotocopiato, revenim cu o intrebare: in momentul depunerii cererii de emitere a somatiei de plata, am atasat si o notificare, semnata si stampilata, prin care debitoarea isi recunoaste datoria. Acum, in intampinare, aceasta cere respingerea cererii pe motiv de neindeplinire a conditiilor impuse de art. 1 O.G. nr. 5/2001, invocand faptul ca acel "contract care a fost depus la dosar nu este semnat de catre administratorul societatii, singurul reprezentant legal care poate semna astfel de acte". Nu contesta faptul ca soldul a fost recunoscut prin notificarea sus-aminita, insa nu sunt de acord cu penalitatile de intarziere calculate conform clauzei penale inserate in contract, contract pe care neaga ca l-ar fi semnat. Precizam faptul ca in 2010, cand am incheiat contractul cu acesti distribuitori, nu am fost de acord din prima sa-l semnam, pentru ca acestia nu aveau nici macar stampila la ei cand au venit din Galati la sediul nostru. Ulterior, ei au sustinut ca sunt chiar interesati sa incheiem un contract in vederea distribuirii de produse si au revenit cu stampila societatii, semnand contractul cu numele Administratorului Societatii. Nu mai tinem minte cu exactitate daca venise administratorul personal sau a semnat cineva in numele lui, cert e ca numele acestuia coincide perfect cu numele semnat (adica s-a semnat cu initiala prenumelui si numele scris in clar). Notificarea prin care si-au recunoscut datoria, insa, are o semnatura care seamana mai mult cu o mazgaleala, doar ca parata-debitoare isi tagaduieste anume aceasta semnatura si dupa ce au cumparat produse in baza unor facturi acceptate, facturi intocmite la randul lor in baza contractului, in cele din urma contesta faptul ca ar fi semnat contractul Administratorul. Pana aici totul e clar, numai ca nedumerirea noastra e alta: chiar si daca nu ar fi semnat Administratorul contractul de distributie, nu ar fi trebuit tot ei sa sa faca proba? Se poate solicita specimenul de semnatura de la Registrul Comertului pentru a compara semnaturile? Si daca da, se poate solicita direct de la Registru, prin corespondenta...sau se solicita prin intermediul instantei (in baza articolului 172 Cod Procedura CIvila)? Ne-am mai gandit sa pregatim niste note de sedinta, pe langa notele scrise pe care le vom depune la urmatorul termen, in care sa pomenim si de verificarea de scripte, daca se va ajunge pana acolo...pentru ca daca a venit un reprezentant din partea societatii in baza unui mandat si a semnat contractul, consideram ca acesta isi produce efectele juridice fata de insasi persoana juridica pentru care a semnat, nu?! Sa introduca administratorul la randul lui actiunea de despagubire fata de acea persoana, noi ce treaba avem daca vrem decat sa recuperam contravaloarea produselor vandute...
Răspuns la discuția Necomunicare Intampinare
Buna ziua si La Multi Ani tuturor! Referitor la intampinarea despre care am scris anterior...pana la urma am reusit sa luam legatura cu cineva care a mers in Galati si ne-a facut o copie, iar acum revenim cu o intrebare legata de continutul acesteia. Dupa cum scriam, la cererea de emitere a somatiei de plata am atasat si o notificare, semnata si stampilata, prin care debitoarea isi recunoaste datoria. Acum, in intampinare, aceasta cere respingerea cererii pe motiv de neindeplinire a conditiilor impuse de art. 1 O.G. nr. 5/2001, invocand faptul ca acel "contract care a fost depus la dosar nu este semnat de catre administratorul societatii, singurul reprezentant legal care poate semna astfel de acte". Nu contesta faptul ca soldul a fost recunoscut prin notificarea sus-aminita, insa nu sunt de acord cu penalitatile de intarziere calculate conform clauzei penale inserate in contract, contract pe care neaga ca l-ar fi semnat. Precizam faptul ca in 2010, cand am incheiat contractul cu acesti distribuitori, nu am fost de acord din prima sa-l semnam, pentru ca acestia nu aveau nici macar stampila la ei cand au venit din Galati la sediul nostru. Ulterior, ei au sustinut ca sunt chiar interesati sa incheiem un contract in vederea distribuirii de produse si au revenit cu stampila societatii, semnand contractul cu numele Administratorului Societatii. Nu mai tinem minte cu exactitate daca venise administratorul personal sau a semnat cineva in numele lui, cert e ca numele acestuia coincide perfect cu numele semnat (adica s-a semnat cu initiala prenumelui si numele scris in clar). Notificarea prin care si-au recunoscut datoria, insa, are o semnatura care seamana mai mult cu o mazgaleala, doar ca parata-debitoare isi tagaduieste anume aceasta semnatura si dupa ce au cumparat produse in baza unor facturi acceptate, facturi intocmite la randul lor in baza contractului, in cele din urma contesta faptul ca ar fi semnat contractul Administratorul. Pana aici totul e clar, numai ca nedumerirea noastra e alta: chiar si daca nu ar fi semnat Administratorul contractul de distributie, nu ar fi trebuit tot ei sa sa faca proba? Se poate solicita specimenul de semnatura de la Registrul Comertului pentru a compara semnaturile? Si daca da, se poate solicita direct de la Registru, prin corespondenta...sau se solicita prin intermediul instantei (in baza articolului 172 Cod Procedura CIvila)? Ne-am mai gandit sa pregatim niste note de sedinta, pe langa notele scrise pe care le vom depune la urmatorul termen, in care sa pomenim si de verificarea de scripte, daca se va ajunge pana acolo...pentru ca daca a venit un reprezentant din partea societatii in baza unui mandat si a semnat contractul, consideram ca acesta isi produce efectele juridice fata de insasi persoana juridica pentru care a semnat, nu?! Sa introduca administratorul la randul lui actiunea de despagubire fata de acea persoana, noi ce treaba avem daca vrem decat sa recuperam contravaloarea produselor vandute...
Va multumim mult pentru raspunsurile prompte, care ne sunt de un real folos in vederea infiintari societatii! Spor in tot ce faceti!