avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 220 soluții astăzi
Forum Activitate iuliusbedea

Activitate iuliusbedea

A fost adoptată de Parlamentul României, Lege nr. 339/2007 din 03/12/2007 privind promovarea aplicării strategiilor de management de proiect la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale judeţene şi locale.

Potrivit acestui act normativ, prezenta lege are următoarele scopuri:

a) crearea cadrului instituţional pentru sprijinirea şi impulsionarea autorităţilor administraţiei publice locale pentru a accesa mai uşor fonduri internaţionale de finanţare pentru dezvoltare şi modernizare;
b) facilitarea promovării programelor de finanţare internaţională şi a diseminării rezultatelor pentru proiectele implementate cu succes în România, cu un înalt nivel de profesionalism;
c) crearea condiţiilor pentru o mai eficientă folosire a resurselor la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, în mod special pentru proiecte cu finanţare internaţională;
d) creşterea capacităţii administrative a autorităţilor publice locale pentru accesarea fondurilor internaţionale pentru dezvoltare şi modernizare;
e) eficientizarea proceselor de implementare a proiectelor.

În vederea promovării aplicării strategiilor de management de proiect la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale judeţene şi locale, prin Legea nr. 339/2007 au fost stabilite două obiective importante:

1. Potrivit Art. 7. - (1) La nivelul autorităţilor administraţiei publice locale şi judeţene, precum şi la nivelul instituţiilor şi serviciilor publice de sub autoritatea sau subordinea acestora, pentru iniţierea şi derularea proiectelor cu finanţare internaţională, se vor înfiinţa structuri cu specialişti în managementul de proiect.

2. Potrivit Art. 10. cu modificările şi completările ulterioare prin OUG nr. 35/2009 şi Legii nr. 260/2009:

„(1) Încadrarea specialiştilor în managementul de proiect se face pe funcţii publice sau contractuale, după caz, ţinându-se cont de condiţiile locale concrete, atât la nivelul structurilor autorităţilor administraţiei publice locale, cât şi la nivelul instituţiilor şi serviciilor de sub autoritatea sau subordinea acestora.
..............................................................................................
(3) Pentru activitatea desfăşurată, specialiştii pregătiţi în managementul de proiect cu finanţare internaţională, prevăzuţi la alin. (1), beneficiază de salarii de bază corespunzătoare funcţiilor în care sunt încadraţi, precum şi de o majorare cu până la 75% a salariilor de bază, în funcţie de îndeplinirea criteriilor stabilite prin hotărâre a Guvernului."


Potrivit OUG nr. 35/2009 din 11/04/2009 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul cheltuielilor de personal în sectorul bugetar, în Art. V. se menţionează următoarele : „- În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin hotărâre a Guvernului se vor stabili criteriile şi procentul ce urmează a fi acordat personalului, potrivit art. 10 alin. (3) din Legea nr. 339/2007 privind promovarea aplicării strategiilor de management de proiect la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale judeţene şi locale, în funcţie de rezultatele activităţii proprii, corespunzător atribuţiilor din fişa postului.”

Privind cele menţionate mai sus, vă rugăm să clarificaţi următoarele:


1. Având în vedere că până în prezent (29.03.2010), conform OUG nr. 35/2009, Guvernul României nu a adoptat o Hotărâre privind criteriile şi procentul ce urmează a fi acordat personalului, potrivit art. 10 alin. (3) din Legea nr. 339/2007, vă rugăm să ne precizaţi dacă administraţiile publice locale pot acorda specialiştilor pregătiţi în managementul de proiect pentru activitatea desfăşurată majorarea cu până la 75% a salariilor de bază precizând şi actele normative în baza căruia se poate majora salariul de bază.

2. De asemenea, vă rugăm să ne precizaţi dacă în baza Legii nr. 339/2007 privind promovarea aplicării strategiilor de management de proiect la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale judeţene şi locale, majorarea cu până la 75% a salariilor de bază poate fi acordată personalului contractual, specialist în management de proiect din cadrul serviciilor publice constituite în subordinea Consiliilor Locale înfiinţate în baza Legii nr.215/2001 a administraţiei publice locale, a căror atribuţii sunt iniţierea şi implementarea de proiecte cu finanţare din bani publici şi fonduri internationale, utilizând strategiile managementului de proiect.
Ma intereseaza daca exista un cadru legal care ar da posibilitatea incheierii unui Acord de asociere in participatiune (sau alta forma) incheiat intre o persoana fizica si un PFA, pentru un obiectiv comun: "amenajare locuinta".

- Persoana fizica care detine in proprietate terenul si locuinta (in "rosu") sa contribuie intr-un procent de ex. 40% din valoarea cheltuielilor privind lucrarile de introducere a utilitatilor ptr. locuinta si lucrari pentru definitivarea constructiei, dar sa puna la dispozitie PFA-ului cu titlu gratuit 60% din cladire pentru desfasurarea activitatilor pe o perioada nedeterminata, cu conditia ca PFA-ul sa contribuie financiar cu restul de 60% pentru lucrarile mentionate mai sus.
- PFA-ul sa plateasca prestatorilor de servicii 60% din cheltuielile care se impun in numele persoanei fizice (sau direct cu factura emisa catre PFA), cu conditia sa poata introduce aceasta contributie financiara pe cheltuieli.

Va rog sa-mi spuneti daca se poate face acest lucru, conform cadrului legal iar daca nu se poate ce alte posibilitati mai sunt pentru cele mentionate mai sus.

Multumesc,

iuliusbedea@yahoo.com 0788507820