avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Activitate florinmantescu

Activitate florinmantescu

Buna ziua,

De 8 ani locuiesc si lucrez in Suedia, cu sotia si copilul de 7 ani, toti cetateni romani. Eu lucrez ca freelancer (cu contracte pe cateva luni) si aduc singurul venit. Din mai multe motive, in primul rand fiindu-mi greu sa-mi intretin familia, m-am hotarat sa ma intorc in tara, dar sotia refuza, desi nu are nici o sursa de venit in Suedia (ar putea face apel la ajutoare sociale, dar sunt relativ mici).
In tara avem propriul apartament, pot gasi joburi relativ usor, eu lucrand in IT si am si ajutorul familiei.
Ce pot face ca sa-mi aduc copilul in tara, cu sau fara divort ? Care ar fi cea mai buna cale de urmat si ce sanse am ?

Mentionez ca a nu lasa copilul sa iasa din Romania (cand venim toti trei intr-o vacanta) este considerat imediat rapire internationala de catre autoritatile suedeze (mi-au spus mai multi avocati de acolo).

Multumesc

Florin

@Avlil:
am uitat ceva, trebuie sa completez:
- inteleg ca probabil e cam greu ca acest caz sa fie considerat rapire
- totusi inteleg ca ambii parinti trebuie sa fie de acord cu stabilirea domiciliului copilului, deci daca sotia nu poate depune plangere pentru rapire, poate totusi pentru altceva (nu stiu exact ce, asta caut sa aflu)

Ma insel ?

Multumesc,
Florin
@Avlil: incerc sa inteleg ce spuneti: daca copilul este inregistrat (la Primarie) in tara X si tatal pleaca cu el in tara Y si nu-l mai lasa inapoi in tara X, iar mama nu e de acord cu asta, avem de-a face cu rapire sau nu ? Pareti a spune ca nu, dar mi se pare cam da, tot conform Conventiei de la Haga. Sper ca ma insel.
@Avlil: eu cred ca am fost foarte clar - parintii si copilul sunt toti 3 in Suedia.
Nu stiu daca se poate vorbi de rapire, dar imi este destul de clar ca ambii parinti trebuie sa decida domiciliul copilului - conform Conventiei de la Haga din 1980.