avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 456 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... schimbarea domiciliului copilului din Suedia in Romania
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

schimbarea domiciliului copilului din Suedia in Romania

Buna ziua,

De 8 ani locuiesc si lucrez in Suedia, cu sotia si copilul de 7 ani, toti cetateni romani. Eu lucrez ca freelancer (cu contracte pe cateva luni) si aduc singurul venit. Din mai multe motive, in primul rand fiindu-mi greu sa-mi intretin familia, m-am hotarat sa ma intorc in tara, dar sotia refuza, desi nu are nici o sursa de venit in Suedia (ar putea face apel la ajutoare sociale, dar sunt relativ mici).
In tara avem propriul apartament, pot gasi joburi relativ usor, eu lucrand in IT si am si ajutorul familiei.
Ce pot face ca sa-mi aduc copilul in tara, cu sau fara divort ? Care ar fi cea mai buna cale de urmat si ce sanse am ?

Mentionez ca a nu lasa copilul sa iasa din Romania (cand venim toti trei intr-o vacanta) este considerat imediat rapire internationala de catre autoritatile suedeze (mi-au spus mai multi avocati de acolo).

Multumesc

Florin

Cel mai recent răspuns: Liliana Gradinaru , Avocat 16:35, 14 August 2015
Veniti in tara in vacanta de vara, faceti actiune pe fond in paralel cu ordonanta si sperati sa vada instanta ce vedeti si dv.
In tara aveti venit? Aveti ceva sa va lege? Pe copil? Nu inteleg cum va e greu sa va intretineti familia, concret, ce presupune asta? Nu gasiti job? Ajutoarele sociale sunt mici, cat de relativ?
Daca sotia nu doreste, demisionati si spuneti-i sa incerce ea sa intretina familia. Atata timp cat aveti mijloace de existenta dintr-un singur venit, se pare ca puteti sa intretineti familia, deci altul pare a fi motivul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură