avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Activitate soti

Activitate soti

Pe scurt in urma mai multor sesizari la OPC ca banca nu implementeaza corect OG 50/2010 ,( interzicea incasarea unui com.de risc, si banca l-a transformat in CA si la incasat in continuare),OPC a intocmit in oct.2010 un PV in care spunea ca ,,, banca a introdus in AA transmise clientilor pentru modificarea contractelor aflate in derulare un nou comision la art.3 si in consecinta s-a aplicat o amenda contraventionala si sanctiunea complementara a repararii deficientei constatate in termen de 15 zile,,. .Banca contesta acest PV in instanta .
In oct .2010 prin sentinta definitiva si irevocabila instanta hotaraste ca,, respinge ca nefondata plangerea contraventionala formulata impotriva PV de contraventie seria ANPC..,,.
Desi au trecut 3 luni banca incaseaza in continuare acel CA care intre timp a fost redenumit CR .Ce putem face cei care am sesizat OPC deoarece nu suntem parte in proces
Răspuns la discuția banca nu respecta sentinta
Am spus in primul mesaj ca procesul a fost castigat deja definitiv si irevocabil de OPC din 10.10, deci tribunalul Cluj a tinut cont de hotararea curtii . Problema este ca au trecut deja 57 de zile de la pronuntare si banca incaseaza in continuare acel CR.Ce putem face noi( deoarece nu suntem intervenienti in proces ) pentru a determina banca sa respecte sentinta.
OPC inca nu a facut nimic.
Pe rol este al doilea proces ,in care OPC constata neindeplinirea masurilor complementare dispuse in primul PV de catre OPC.
Răspuns la discuția banca nu respecta sentinta
Odata cu aparitia OUG 50/10 Volksbankul a intocmit AA in care a transformat CR in CA deoarece doar acesta din urma era agreat de OUG 50.OPC -urile din tara au facut verificari pe baza sesizarilor clientilor si au constatat introducerea unui nou comision in conventiile de credit si a amendat banca si i-a impus repararea deficientei constatate.Pentru ca judecatoria Calarasi nu stia cum sa interpreteze OUG 50/10 a trimis intrebari preliminare curtii de justitie a uniunii europene pentru a se pronunta in legatura cu modul in care trebuie inteleasa OUG 50( la cererea VB). Astfel s-a creat Cauza C-602./10.In 12.07.2012 CJUE s-a pronuntat legat de OUG 50,spunand ca este perfect legala , nu incalca cu nimic drepturile uniunii europene si ca fiecare tara poate impune ce comisioane pot percepe bancile..
La Cluj exista un caz pe aceeasi speta la care in fond s-a dat castig de cauza VB si in oct. avea termen de recurs la tribunal. Deoarece hotararile CJUE sunt obligatorii pentru toate instantele care se confrunta cu aceasta cauza in octombrie la recurs se schimba sentinta ,in sensul ca respinge ca neintemeiata plangerea Vb impotriva PV incheiat de OPC, in consecinta acel PV este perfect legal intocmit.Din motivare reiese ca CA este de fapt un nou comision introdus ilegal de banca care incalca OUG 50.
Deoarece parti in proces sunt OPC si banca noi cei care am sesizat OPC putem face ceva,sau doar OPC trebuie sa ia masuri pentru a determina banca sa respecte sentinta irevocabila.
Pot sa va mai spun ca dupa 2 saptamani de la primul PV intocmit de OPC ,acesta a mers la banca pentru a vedea cum a respectat masurile impuse. Deoarece banca nu a facut nimic OPC a intocmit un nou PV , pe care banca la contestat din nou in instanta.In acest nou proces banca a chemat in jud.si pe angajatii OPC, cerandule fiecaruia cate 100000 euro daune.Cel de-al doilea proces are termen in luna februarie.
La Cluj OPC a castigat impotriva bancii definitiv si irevocabil in 10.10 un proces deschis pe OUG 50/10 tinandu-se cont de hot.CJUE in cauza C-602/10. In acest proces banca contesta in instanta PV intocmit de OPC in care se constata introducerea unui com.de adm.nou contrar prevederii OUG 50/10 si unde se impune repararea deficientei constatate.Instanta respinge ca nefondata plangerea contraventionala a bancii impotriva PV intocmit de OPC.
Desi au trecut 55 de zile de la pronuntare banca incaseaza in continuare acel comision (care dupa aparitia legii 288/10 a fost redenumit in CR).Ce putem face noi consumatorii care au sesizat OPC in 2010 de implementarea incorecta a OUG.50 de catre banca care a redenumit CR in CA. pentru a determina banca sa nu mai incaseze acel comision si pentru a ne restitui sumele incasate ilegal din 2010 pana in prezent.