avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 664 soluții astăzi
Forum Activitate oret20

Activitate oret20

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Va multumesc foarte mult pentru indicatii ! Asociatia noastra are deja arhivat in bibliorafturi pentru fiecare an, intr-un biblioraft se gasesc cate 12 dosare pentru fiecare luna a anului. Dar fiecare dosar are absolut toata documentatia (liste plata, facturi, bonuri, declaratii, cereri, etc. Toate acestea ocupa foarte mult loc iar spatiul este destul de mic. In aceasta situatie, impreuna cu membrii comitetului executiv, am hotarat sa mai scapam de documente, mai ales ca avem absolut totul inca din 1983. Problema este ca legea se schimba de la un an la altul, acum cativa ani trebuia sa pastram anumite documente pentru 10 ani, acum pe o alta lege, pentru 5 ani, dar si pentru 50 ani. Nici nu mai sti ce sa pastrezi si ce sa arunci. Apoi anul urmator ne trezim ca trebuiesc pastrate alte documente de care deja ne-am debarasat. Vom urma sfatul dumneavoastra cu multumiri si Dumnezeu cu mila !

Buna ziua tuturor! Revin cu o intrebare mai veche:
Pentru ce perioada se poate pastra arhiva unei asociatii de proprietari si ce documente trebuiesc pastrate? Legislatia se schimba de la un an la altul, te plimba de la o lege la o odonanta si de acolo la alta lege care inlocuieste pe cea anterioara sau se modifica metodologia de aolicare, drept pentru care intreb si eu, daca poate cineva sa ma lamureasca, ce anume din mormanul de bibliorafturi adunate de peste 40 ani, trebuie sa pastrez si ce sa arunc? nu mai vorbesc de chitantiere care s-au macinat datorita timpului, proastei calitati a hartiei, si nici nu mai sunt lizibile. Aceeasi situatie fiind si la vechile dosare. Ca sa nu mai vorbesc ca am ca spatiu de depozitare un fishet si un mic raft intr-un spatiu de 5mp, spatiu ce serveste si ca birou pentru incasari intretinere. Va rog mult, nu vreau legi, vreau doar o lista cu ce anume sa pastrez. Va multumesc !
Va multumesc pentru raspuns !
Va multumesc pentru raspuns, asa cred si eu ca este corect, sa cerem aprobarea proprietarilor, si chiria de la spalatorie sa fie in fondul asociatiei, daca proprietarii sunt de acord.
Este vorba de balconul proprietarului, el ar fi de acord cu incheierea unui contract pentru 1 an, este vorba de un baner (o panza) pentru care spalatoria ar plati 50 euro pe luna. Cred ca se poate face si fara acordul asociatiei. Cei de la spalatorie m-au sunat azi sa-mi spuna despre ce este vorba. Ei au si in alte locatii si au incheiat contract doar cu proprietarii. Nu afecteaza cu nimic vecinii si nici proprietatea comuna, balconul este al proprietarului, dreapta si stanga fiind ale aceluiasi proprietar. Eu vreau sa fiu in legalitate, de aceea am pus intrebare aici si va multumesc pentru raspunsuri .

"ART. 38
(1) Fiecare proprietar din condominiu poate folosi, în condițiile acordului de asociere, atât spațiul
care constituie bunul principal, cât și părțile comune, fără a aduce atingere drepturilor celorlalți
proprietari și fără a schimba destinația clădirii."

Va multumesc.
Va multumesc pentru raspuns !
Buna ziua,
la parterul blocului, pe langa alte spatii comerciale, avem si o spalatorie, spatiul este foarte mic. Acum ei vor sa-si puna o reclama pe balconul de deasupra lor, la primul etaj. Proprietarul de la primul etaj, a fost contactat de catre cei de la spalatorie, fara a solicita acordul asociatiei propunandui un contract. Proprietarul a luat contact cu mine si a intrebat care este procedura si cat sa ceara chirie pentru acea reclama. Eu in calitate de presedinte de asociatie nu m-am intalnit cu asemenea cazuri si nu am stiut ce sa-i spun. Cine ia chiria, proprietarul si asociatia? numai proprietarul? Unde trebuie declarate aceste venituri ? Poate ma lumineaza cineva.
Va multumesc !
Multumesc pentru raspuns, voi lua in considerare sugestiile dumneavoastra !
Multumesc pentru raspuns !
Pentru aproximativ 23 mp ocupat de Mega-Image luam o chirie de 3800 euro pe an.
Buna ziua,
la parterul blocului unde locuiesc, este un Mega-Image, acesta are montat pe terasa noastra mai multe agregate pentru climatizare si racire frigidere, in plus ocupa pentru rampa de aprovizionare un spatiu inafara zidurilor cladiri lat cam de 2 m pe o lungime de 6 m. Ei platesc o chirie pentru aceste spatii, dar nu a mai fost actualizata de aproape 10 ani. Eu in calitate de presedinte de asociatie am fost somat-a de proprietari si comitetul executiv, sa maresc aceasta chirie. Nu am nici mai mica idee cat ar trebui sa cer. Daca cineva are idee cam cat costa chiria pe mp. pentru agenti economici care ocupa un spatiu al proprietarilor, va rog sa-mi spuneti si mie. Va multumesc anticipat ! o zi buna tuturor.