avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1391 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Pentru ce perioada se poate pastra arhiva unei ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Pentru ce perioada se poate pastra arhiva unei asociatii ...


Buna ziua tuturor! Revin cu o intrebare mai veche:
Pentru ce perioada se poate pastra arhiva unei asociatii de proprietari si ce documente trebuiesc pastrate? Legislatia se schimba de la un an la altul, te plimba de la o lege la o odonanta si de acolo la alta lege care inlocuieste pe cea anterioara sau se modifica metodologia de aolicare, drept pentru care intreb si eu, daca poate cineva sa ma lamureasca, ce anume din mormanul de bibliorafturi adunate de peste 40 ani, trebuie sa pastrez si ce sa arunc? nu mai vorbesc de chitantiere care s-au macinat datorita timpului, proastei calitati a hartiei, si nici nu mai sunt lizibile. Aceeasi situatie fiind si la vechile dosare. Ca sa nu mai vorbesc ca am ca spatiu de depozitare un fishet si un mic raft intr-un spatiu de 5mp, spatiu ce serveste si ca birou pentru incasari intretinere. Va rog mult, nu vreau legi, vreau doar o lista cu ce anume sa pastrez. Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: uboat , utilizator 19:02, 25 Octombrie 2025
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ce trebuie facut, pe scurt, pt creearea arhivei unei Asociatii de Proprietari:

1. Intocmiti un proiect de nomenclator arhivistic si apoi consultati-va cu Arhivele Nationale-Serviciul Municipiului Bucuresti (Calea Vacaresti nr 470, Sector 4 - vis-a-vis Sun Plaza) daca este bun, ca sa nu aveti surprize. De asemenea, in orice actiune cereti-le sfatul pt ca veti depinde de ei.
2. Se adopta o decizie a Comitetului Executiv (obisnuita, lunara, insa printre alte prevederi, mentionati "se decide crearea fondului arhivistic al Asociatiei de Proprietari ..., in conformitate cu prevederile legale si se aproba nomenclatorul arhivistic si metodologia de lucru".
3. La Arhivele Nationale se depun o adresa de inaintare cu 2 ex. originale anexate, semnate si stampilate de catre presedintele asociatiei, ale nomenclatorului arhivistic si cate 1 ex al organigramei asociatiei si o copie a PV-ului sedintei Comitetului Executiv in care s-a aprobat nomenclatorul. (La Arhive, in functie de noroc si de lucratori, dureaza 1-2 luni, perioada in care, eventual sunteti chemati pt discutii, modificari ale nomenclatorului, clarificari etc.; nomenclatorul se aproba intr-o comisie care se intruneste lunar).
4. Mai cititi si legislatia din domeniu (Legea nr. 16/1996 - legea Arhivelor Nationale, Instructiunile privind activitatea de arhiva la creatorii si detinatorii de documente, aprobate de conducerea Arhivelor Nationale prin Ordinul de zi nr. 217 din 23 mai 1996, ale Legii nr. 82/1991 legea contabilitatii, cu modificarile si completarile ulterioare si mai cautati si altele)
5. Ca sa nu pierdeti timpul, grupati documentele asociatiei pe categorii (asa cum ati mentionat in nomenclator) si pe ani, cronologic. Registrele, chitantierele, cartea tehnica, alte schite, stampile vechi, separati-le de rest.
6. Separati "balastul" (ciorne, afise de avarii de la avizier, anunturi, reclame, oferte de la diverse firme, cam tot ce nu este inregistrat in registrul de corespondenta sau nu este util). Bonurile, chitantele mici, fluturasi cu index-ul apometrelor (dupa caz), s.a. se lipesc pe foi A4.
7. Eliminati toate capsele si agrafele.
8. Asezati toate foile la cotor, in partea stanga, in volume de maximum 300 file, intre 2 coperti de carton obisnuit (de dosare) sau specifice (de arhivare - carton gros, costa cca 5 lei/buc).
9. Volumele se gauresc cu bormasina, cu spiral de 6 - sau dispozitive speciale - (3 gauri, in stanga) si se leaga cu sfoara de canepa, astfel incat, capetele sforii sa ajunga in interiorul copertii a doua, la sfarsitul volumului, unde se vor innoda).
10. Pe coperti se scriu, antetul Asociatiei, nr dosar, pe scurt, categoria de documente din volum, datele de inceput si sfarsit - ale primului, respectiv, ultimului, document - nr vol, nr de inventar, termen de pastrare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce documente contine arhiva asociatiei ? unitescu unitescu Dupa divergentele avute cu administratorul si dupa ce am fost ales presedinte in AG, acesta a fost somat de primarie sa imi predea stampila si arhiva ... (vezi toată discuția)
Casare documente expirate fundatie Fundatia A Fundatia A Buna ziua Sint presedintele Consiliului Director al unei mici fundatii, infiintata in 1998, care acorda burse studentilor in dificultate.Va adresez ... (vezi toată discuția)
Arhiva procesului de alegere a reprezentantilor mihaeruzza mihaeruzza Cat timp trebuie pastrata arhiva procesului de alegere a reprezentantilor angajatilor? (vezi toată discuția)