avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 701 soluții astăzi
Forum Activitate sandro

Activitate sandro

Asa este masina poate fi radiata din Romania si fara documentele originale romanesti. Este necesara adeverinta eliberata de autoritatile straine insotita de o traducere autorizata si atestatul fiscal de al primarie.

Totusi nu cred ca radierea se face automat in Romania, dupa inmatricularea intr-un alt stat membru UE. Dupa patru luni, masina aparea ca fiind inmatriculata si in Romania, desi avea numere germane acum.
Răspuns la discuția Pensie alimentara din USA
Majoritatea cetatenilor romani nu renunta la cartea de identitate romaneasca odata stabiliti i strainatate. Aceasta inseamna ca cel putin teoretic au domiciliul stabil in Romania, deci pot fi citati la acea resedinta, si isi asuma acest risc.

Daca domnul in cauza a solicitat pasaport romanesc cu domiciliul in strainatate i-a fost retinuta cartea de identitate de consulatul roman si totodata a prezentat un document oficial al statului respectiv care sa ateste domiciliul stabil acolo. Autoritatile romane cunosc noul domiciliu in acest caz si teoretic puteti sa il citati.

Totusi chiar daca ajungeti sa va judecati intr-un alt stat trebuie sa evaluati sansele de izbanda si sa le puneti in balanta cu eventualele costuri. Spre exemplu prietenul meu castiga net 5000 de euro in Germania, iar in Romania pensia fusese stabilita la aproximativ 1000 de lei deci sub 300 de euro. Mama dorea o majorare a pensiei deoarece evident fostul sot castiga semnificativ mai mult acum. Judecatorul german avea o grila cu realitatile sociale din fiecare stat membru UE si a apreciat ca suma respectiva este corecta pentru Romania si a respins cererea mamei care in final a cheltuit inutil niste bani.

Ca fapt divers personal daca eram in locul mamei as fi trimis copilul in Germania la tata, sa fi vazut daca mai putea face cariera.
Avea contract normal de munca sau era pe cont propriu? selbstständig sau gewerbe. In cazul al doilea era problema lui sa isi plateasca asigurarile de sanatate, iar intre el si Arbeitgeber e un simplu contract comercial. Am avut colegi care au fost concediati in 24 de ore fara nicio explicatie, indiferent daca esti sanatos sau nu.

Daca era angajat cu carte de munca nu prea poate fi concediat, decat daca a acceptat o astfel de clauza in contract. Chiar si asa plata contributiilor la casa de asigurari de sanatate sunt platite de angajator si nu ar trebui sa fie nicio problema. In cel mai rau caz e concediat dar spitalizarea tot e platita de casa si ulterior intra in somaj pana gaseste altceva.

Mai mari sanse de izbanda aveti daca mergeti la autoritatile germane decat la "consulatele" noastre, si organizatii precum Caritas sau diaconiile evanghelice va pot ajuta mai bine. Eu cred ca ruda dvs nu avea contract de munca ci contract de prestari servicii prin pfa, e frecvent in Germania. Finanzamt-ul va fi bucuros sa il infulece pe patron.
Răspuns la discuția Pensie alimentara din USA
Detaliati, fostul sot nu a mai platit pensia sau vreti o modificare a sumei care se reflecte venitul posibil mai mare din Statele Unite? Un cunoscut a primit o astfel de citatie in Germania, si a trebuit sa se prezinte in fata unui judecator german. Mama dorea o actualizare a sumei raportata la veniturile din Germania.
Aici cred ca si companiile de telecomunicatii profita de lipsa de educatie comerciala a romanilor. In urma cu o luna am fost sunat de o operatoare de la Romtelecom, care voia sa imi faca o super-oferta: 2 luni de abonament Dolce gratis imediat, in schimb trebuia sa prelungesc contractul cu 2 ani. Trebuie remarcata viteza cu care vorbea si presiunea psihica pe care incerca sa exercite, ca sa te faca sa accepti targul. Mi-am pastrat calmul si i-am raspuns ca afacerile nu se fac sub presiune sau in graba, ma voi gandi asupra ofertei si sa revina cu un telefon saptamana urmatoare, atunci a replicat scurt: "nu se poate, oferta era valabila doar acum". I-am multumit si i-am spus ca asta e.

Astfel de strategii sunt lipsite de etica si in speta proprietarii Rometelecom in Grecia sau in Germania nu ar indrazni sa procedeze astfel.
Depinde unde plateste doamna impozitele. Cu siguranta e inregistrata la primaria localitatii unde locuieste, avand anmeldung acolo si locuind mai mult de 185 de zile pe an plateste impozitele in Germania, iar o persoana nu poate fi taxata de doua ori. Din cate vad pe site-ul Ministerului de Finante, contributia la sanatate e considerata taxa:

[ link extern ]

in aceste conditii daca deja plateste in Germania, nu trebuie sa mai plateasca in Romania.
Ieri am scris pentru clarificari la Zulassungsstelle in München despre parcursul documentelor si placutelor romanesti si daca autoritatile romane vor fi notificate, respectiv masina va fi radiata automat. Raspunsul lor a fost prompt, m-au sunat in urma cu ora.

Placutele de inmatriculare au fost deja distruse de catre ei imediat dupa inmatriculare. Documentele romanesti au fost trimise catre politia germana pentru verificarea autenticitatii lor, ulterior daca totul e in regula documentele sunt trimise inapoi la Zulassungsstelle, altfel evident vei fi contact de politie. Pasul asta dureaza 6 luni, ulterior si aceste documente vor fi distruse. Totusi poti formula o cerere sa le primesti acasa ca amintire. Urmatorul pas in procedura lor este anuntarea ministerului federal Kraftfahrt Bundesamt, cred ca al transporturilor, de catre autoritatile landului privitor la inmatricularea masinii aici. Cei de la Berlin vor informa autoritatile de la Bucuresti despre situatie, detaliile masinii si noile numere, respectiv documente.

Cei de aici mi-au spus ca ei nu stiu cum vor proceda mai departe autoritatile romane. Dupa o logica elementara, cred ca masina ar trebui radiata imediat, totusi Romania e tara mereu surprinzatoare.

Suplimentar am mai solicitat niste clarificari in Romania, raspunsul lor a fost pe langa subiect, ca al unor birocrati pusi in fata unei situatii complet noi, in afara procedurilor lor. Dar au strecurat o informatie interesanta: taxa auto de prima inmatriculare poate fi recuperata partial in functie de numarul de ani cat a fost inregistrata in tara masina.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am recitit cu atentie raspunsul lor:

Urmare a solicitarii dvs. din data de xxxx, privind procedura si documentele necesare radierii unui autoturism, ca urmare a exportului, va comunicam ca in acest sens, urmeaza ca dvs. sau o alta persoana imputernicita printr-o procura speciala sa prezentati la Compartimentul Inmatriculari si Evidenta Vehiculelor Rutiere urmatoarele documente: cerere de radiere, fisa de inmatriculare cu viza organului fiscal, certificatul de atestare fiscala, cartea de identitate a vehiculului, certificatul de inmatriculare, placutele cu numerele de inmatriculare (in cazul pierderii/furtul, declaratia din care sa rezulte starea acestora sau dovada ca au fost retinute de autoritatile straine), trei exemplare completate ale certificatului de radiere, documentul de identitate in original si copie xerox.


Dovada e practic hartia emisa de cei de la Zulassungsstelle, la care probabil se pot adauga copii dupa noile documente. Evident in avans trebuie facuta o vizita la primarie, la financiar sa o radiezi din evidenta de la plata impozitului.

Mi se pare totusi ca e prea multa birocratie...
trei exemplare completate ale certificatului de radiere
sau
cerere de radiere
in Germania astea ei le scot de la imprimanta si le semnezi in fata functionarului o singura data, numai zic de copia la cartea de identitate. De asemenea e frustrant ca propriul guvern sa nu aiba incredere in tine,
fisa de inmatriculare cu viza organului fiscal, certificatul de atestare fiscala, cartea de identitate a vehiculului
pleaca de la premisa ca vrei sa ii pacalesti si sa te sustragi ulterior de la plata impozitului, oricum astea sunt niste chestii care se puteau verifica online.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pai am radiat fiscal masina la Primaria Iasi fara nicio o problema, si fara sa mai solicite traducerea adeverintei de la Zulassungsstelle precum ca am inmatriculat masina aici. Au vrut in schimb si copii dupa noua carte de identitate si noul talon(certificat de inamtriculare). Intra in sarcina autoritatilor germane sa trimita documentele romanesti si placutele in tara, unde masina ar trebui radiata automat. Teoretic nu ar trebui sa ma mai intereseze ce se intampla mai departe.

Totusi am primit si un raspuns scris de la Serviciul de Inmatriculari Iasi, care revela o neintelegere a situatiei de catre functionarii romani. Desi am descris clar situatia, ei o asimileaza cu un export si mi-au scris ca vor documentele si placutele romanesti, pe care evident nu le mai am. Daca citesti hotararea de guvern vei observa ca e dinainte aderarii la UE, si nu au luat in calcul o astfel de situatie, si nici nu au armonizat-o ulterior cu legislatia europeana in privinta mobilitatii persoanelor.

Nu consider aceasta situatie ca fiind un export pentru ca deplasarea bunului nu sa facut in scopul vanzarii pentru a obtine un profit. Cel putin asta e sensul cuvantului in limba romana, fiind cetatean roman ma astept ca functionarii, respectiv legiutorii sa cunoasca limba romana si sensul exact al cuvintelor.

[ link extern ]
Ca inginer, privesc si altfel chestiunea, din cate stiu trebuie sa exista niste STAS-uri in care e reglementat cum ar trebuie sa fie marcate firele. Companiile serioase gen Deutsche Telekom, Romtelecom, etc. isi marcheaza firele si daca te sui pe stalp poti vedea ale cui sunt si ii poti notifica. Mai mult undeva la primarie ar trebui sa iti poata da o lista cu toti furnizorii autorizati.

Am vazut in Iasi o situatie care m-a amuzat, un cetatean a trimis astfel de notificari si companiile si-au mutat firele, cu exceptia unui cablu care apartinea CFR infrastructura. Atentie acel cablu era foarte departe de orice linie de cale ferata, mai mult perceptia noastra este CFR nu e furnizor de servicii de comunicatii, asa ca respectivul cetatean nu a trimis si la CFR o notificare. Cireasa de pe tort acel cablu furniza acces la Interent la sediul SRI din oras. Proprietarul in cauza a cerut unui muncitor sa urce si taie cablul, cam in 30-60 de minute baietii cu ochi albastri erau la respectiva cladire de birouri, doua masini mici cu civili si o duba cu jandarmi, iar respectivul proprietar dadea explicatii. A refacut legatura pe cheltuiala lui, si abia mult mai tarziu CFR-ul si mutat cablul de acolo.