avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 460 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Contract telefonie mobila modificat telefonic
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Contract telefonie mobila modificat telefonic

Buna dimineata,

Am o problema cu furnizorul de telefonie mobila. Mama mea are un abonament de 7 ani la un furnizor (nu cred ca am voie sa ii spun numele). Pana acum o luna a avut un abonament de 800minute in retea si 100 nationale+100 in retelele fixe nationale cu 8 euro lunar. Acum o luna a fost sunata de unul dintre angajatii furnizorului care la telefon i-a explicat ca deoarece au vazut ca are nevoie de mai multe minute nationale s-au gandit sa ii ofere o varianta mai buna de abonament si anume un abonament de 700 de minute pe care le putea vorbi in orice retea (inclusiv reteaua furnizorului) cu 18 euro pe luna. Acum problema e ca si mama a gresit ca a acceptat prin telefon sa isi schimbe abonamentul, Mama nu e multumita de abonamentul acesta deoarece e prea scump si nu ii ajung nici minutele. Ieri am sunat la furnizor si am intrebat care e treaba. Domnul de acolo mi-a zis ca acea conversatie in care mama a acceptat sa isi modifice abonamentul are valoare de prelungire a contractului pe 24 luni, deci nu are valoare de schimbar a optiunii abonamentului, ci si de prelungire a acestuia pe 24 luni. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este: E posibil ca am ajuns atat de rau incat sa te obilge sa platesti 2 ani un abonament fara sa mai fie nevoie sa semnezi un contract? Domnul de la furnizor a spus ca e legal si ca daca mama vrea acum sa renunte la abonament e nevoita sa plateasca 150 de euro ca sa poata renunta la abonament.
Va rog frumos, daca ma puteti ajuta cu un sfat, fie din experiente asemanatoare fie din punct de vedere legal.
Va multumesc
Ultima modificare: Luni, 27 Mai 2013
arina24, utilizator
Este legal ce s-a intamplat. Discutia de la telefon este un acord de vointa al partilor si are putere de semnatura, ca sa zic asa !
Daca furnizorul nu v-a transmis contractul si in forma scrisa, aveti la dispozitie 90 de zile sa renuntati.

Legea privind comunicatiile electronice:
Art.54. – Utilizatorului final trebuie să i se transmită în scris, în formă tipărită sau pe un alt suport durabil la dispoziţia sa şi la care acesta are acces, sau, dacă se solicită astfel, în formă electronică, cel mai târziu în termen de 5 zile lucrătoare de la data încheierii contractului, atât informaţiile prevăzute la art. 52, cât şi:
a) informaţiile prevăzute la art. 51 alin. (1) – (3) şi care nu se regăsesc la art. 52;
b) condiţiile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, în conformitate cu art. 55;
c) condiţiile de returnare a echipamentelor, în cazul în care utilizatorul final îşi exercită dreptul de denunţare unilaterală, potrivit art. 55;
d) adresa, numărul de telefon sau fax, precum şi adresa de e-mail la care utilizatorul final poate depune o reclamaţie;
e) dacă este cazul, informaţiile privind service-ul postvânzare;
f) dacă este cazul, garanţiile oferite pentru echipamentele terminale livrate.

Art.55. – (1) Utilizatorul final are dreptul de a denunţa unilateral contractul încheiat la distanţă, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare.
(2) Termenul prevăzut la alin. (1) începe să curgă:
a) în cazul furnizării de servicii, de la data încheierii contractului sau de la data transmiterii informaţiilor prevăzute la art. 54, dacă aceasta este ulterioară încheierii contractului, cu condiţia ca transmiterea să fie efectuată în interiorul termenului de 90 de zile prevăzut la alin. (3);
b) în cazul în care furnizarea serviciului include şi livrarea unui echipament terminal, de la data livrării acestuia.
(3) În cazul în care informaţiile prevăzute la art. 54 nu au fost transmise utilizatorului final, termenul prevăzut la alin. (1) este de 90 de zile şi începe să curgă de la data încheierii contractului sau, după caz, de la data livrării echipamentului terminal.
Asa mi-au spus si cei de la furnizor, ca este legal, dar totusi trebuia sa fie si ceva semnat. la telefon putea sa raspunda oricine, nu i-au cerut nici un fel de confirmare ca este titularul abonamentului. Mama a spus ca vrea sa revina la vechile optiuni de la abonament, nu neaparat sa renunte.
(Daca furnizorul nu v-a transmis contractul si in forma scrisa, aveti la dispozitie 90 de zile sa renuntati.)


Ar fi bine daca ar fi asa. Maine o sa sun si o sa vorbesc sa vad ce spun. Si in legatura cu plata despagubirilor. La un moment dat am auzit prin presa, sau la prieteni ca nu te mai pot obliga sa platesti contravaloarea abonamentelor ramase pe contract pana la expirare, mai ales ca mama nu a luat de la ei telefon la oferta. Stiti cumva daca trebuie sa platim acea despagubire de 150 euro?
Si daca furnizorul sustine ca nu se poate rezilia contractul desi legea spune ca am dreptul 90 de zile daca nu mi-au trimis nici un contract sa il am la mana, ce pot face in situatia aceasta? Sa ma adresez protectiei consumatorului? Sau sa procedez ca in Romania si sa sun pe la televiziuni ( ca am vazut ca doar asa se mai poate scapa de abuz)

Va multumesc mult pentru ajutor
Ultima modificare: Marți, 28 Mai 2013
gi-jane2, moderator
Conform Codului civil, este un acord de vointa. In instanta compania are castig de cauza.
Credeti ca mama dvoastra o sa spuna in instanta, dupa ce o pune sa jure cu mana pe biblie, ca nu a vorbit dansa la telefon? Ma indoiesc.
Platiti penalizarea, reziliati contractul sau derulati contractul 2 ani si treceti pe cartela, este sfanta (pentru cei mai in varsta).
De ce sa aiba compania castig de cauza?
Legal are voie sa denunte contractul verbal in 90 de zile? Are.
Daca operatorul de telecomunicatii nu vrea, arina ar trebui sa se duca direct la protectia consumatorului.

Alte discuții în legătură

Portare numar telefon - este legala taxarea? ADIC1469 ADIC1469 Parintii mei au cerut portarea numarului la o alta companie de telefonie fixa, care are preturi mai avantajoase. Surpriza a venit din partea fostei companii de ... (vezi toată discuția)
Abonat companie telefonie mobila yodus yodus Buna ziua! Sunt abonatul unei companii de telefonie.In urma cu vreo 3 luni am fost sunat de catre un operator si mi s-a propus daca doresc sa trec pe un alt ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract servicii voce aiulianctin aiulianctin Bună ziua, În luna octombrie a anului trecut, abonamentul mamei a expirat. A fost contactată telefonic de către un angajat Vodafone pentru prelungirea ... (vezi toată discuția)