Nu cred ca are nimeni pretentia ca firma sa controleze actele proprietarilor ,dar sint sigur ca firma putea si era chiar obligata sa-i spuna reprezentantului asociatiei ce se intelege prin suprafata utila , in ideea ca acesta e cazut din luna si nu stie ceea ce ar trebui sa stie , asa cum vedem si la "autoritati" mult mai importante.Mai mult , cel care a dat datele , trebuia sa fi semnat pentru luare la cunostinta si pentru corectitudinea datelor. Pentru ca e de presupus ca e o firma de profesionisti ,care nu admite ca in calcule sa intre date gresite.
Nu putem sti cum isi regleaza fiecare  repartitoarele , dar trebuie sa stim daca sint luate in evidena modificarile facute , daca exista sigiliile de rigoare si daca sunt intacte .Altfel , repartitoarele pot fi doar un pretext de a repartiza costurile dupa bunul plac al celor mai "smecheri".
Iar controlul nu poate fi facut chiar de catre cei care trebuie sa fie verificati , de aceea se impune ca firma sa fie activa in acest sens , sa nu fie partasa la o (eventuala...) frauda. 
Am evitat sa dau numele firmei , tocmai pornind de la prezumtia de nevinovatie ,dar, parerea mea este ca este vorba cel putin de neglijenta ,atunci cand a luat in calcul suprafata balcoanelor.		
			
	
		 
	
	   
 
    			
		  		 
		    
	
			
	
		
  	  	
    		
		  Multumesc pentru indrumari, la OPC ma gindisem si eu , pentru ca mie mi se pare normal ca firma sa verifice corectitudinea datelor furnizate de reprezentantul asociatiei de proprietari . Schitele apartamentelor se pot gasi si la proprietari ,dar si undeva la primarii . Dar verificarea numarului de calorifere ,tipul acestora ,numarul de elementi , prezenta zidurilor exterioare (diferita in cazul aceluiasi tip de apartament in functie de constructia blocului) , trebuia facuta nemijlocit de catre firma , prin trimisul ei. Sa fie simpla introducere a datelor intr-un calculator , pe care este instalat softul corespunzator , singura raspundere pentru care firma aduna banii de la asociatii de proprietari ? Am suspiciunea ca firma accepta tacit datele de la administrator pentru a incheia(prelungi) contractul de furnizare a "serviciilor". In felul acesta, mama mea(despre apartamentul ei este vorba),care inchide un calorifer intr-o camera, si le reduce pe celelalte cat poate,ajunge sa plateasca aproape cat platesc cei cu calorifere deschise si in balcon.
Sa fac o sesizare presedintelui de asociatie , mi-e teama ca e inutil , cred ca ajunge direct in cosul de gunoi.		
			
	
		 
	
	   
 
    			
		  		 
		    
	
			
	
		
  	  	
    		
		  Firma care a montat repartitoarele de caldura si se ocupa de calculul facturarii pe fiecare apartament , ia in considerare datele furnizate de administrator , nu are(conform intelegerii cu acesta) un angajat trimis sa citeasca periodic aceste aparate. De asemenea ,aceasta firma aplica in calcule suprafata apartamentului , in care este inclusa in mod abuziv suprafata balconului. Mentionez ca balconul apartamentului meu nu este incalzit, nefiind nici macar inchis , spre deosebire de balcoanele administratorului si ale altor apartamente din bloc , care sint inchise si au montate calorifere bransate la instalatia de termoficare a blocului. Unul din directorii firmei implicate m-a sfatuit sa fac o sesizare scrisa , dar a precizat ca firma aplica datele furnizate de administrator. Desigur , administratorul a creat foarte multe probleme in anii in care si-a desfasurat activitatea , neavand nici atestarea aferenta , ceruta de lege, si face in continuare ceea ce-i convine . 
Cine poate controla activitatea firmei , deoarece am suspiciunea ca aceasta actioneaza in intelegere cu administratorul , in detrimentul propietarilor.
Va rog sa imi aratati pasii de urmat pentru rezolvarea acestei probleme.