avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 519 soluții astăzi
Forum Activitate iscoditorul

Activitate iscoditorul

Răspuns la discuția Promovare rapida
daca verificati legea 188/1999 modificata cu lg 140/2010 veti vedea ca promovarea rapida a fost suspendata pana la 31 dec 2010
pentru anul 2011 nu stiu sa existe o alta prevedere de suspendare, amanare sau ceva de genul acesta
cert este ca regulamentul de care se vb la art 135 din hg 611/2008 nu a aparut si deci nu se pot organiza examene de promovare rapoda, in lipsa unui astfel de regulament
legea 40/2010 pentru modificarea legii 333/2003
din cate stiu, pentru cei care vin din sistem militar/politie, aveti nevoie de un certificat de competente profesionale de la o firma, de regula din orasul in care activati, firma care se ocupa de formare profesionala
nu se face scoala ci se da acest certiicat pentru agent de securitate - aceasta este denumirea functiei- si nu se da nici atestat ci numai certificatul
costa, parca, i jur de 1 mil
Răspuns la discuția contract invidual de munca
buna seara,
poate sa ma ajute cineva cu o opinie?
1. pentru pfa cu domeniul de activitate agricol, se poate folosi si contractul individual de munca cu timp partial avand in vedere ca in acest domeniu, de multe ori, este de lucru doar in anumite luni din an?
2. sau este de dorit un cim pe perioada determinata?
Discuție zilieri si pfa
buna seara
rog un specialist sa ma lamureasca in urmatoarea problema:
am 60 ani, locuiesc la tara, am teren pe care il cultiv cu diverse culturi
pana acum, am avut oameni la munca pe care i-am platit zilnic, la sf zilei de munca, ptr ca, in ciuda vointei mele si a familiei, nu se poate lucra pamantul cu unul sau 2 oameni din propria familie, apelam si la munca altora
acum, cu legea zilierilor, nu stim cum se procedeaza
1/ renuntam la pamant si nu il mai lucram, asa cum se intampla din pacate, in multe locuri
2/ continuam ca pana acum cu oamenii, platindu-i zilnic
multumesc pentru opinii si sfaturi
eu nu zic ca nu trebuie respectata o hotarare judecatoreasca de reintegrare
problema este ca, oricum ai da-o, tot nemultumesti pe cineva, adica
daca nu reintegrezi, nu respecti hot judecatoreasca
daca reintegrezi creand un loc de munca peste nr de posturi alocat institutiei tot de o autoritate - in cazul de fata oug 63 data de guvern - vine curtea de conturi care te ia pe partea de stat de functii si organigrama, vine anfp, vine itm si cine o mai veni
eu intreb care este solutia pe care trebuie sa o adopte, in cazul expus de mine, o institutie aflata in situatia respectiva
aiureala asta au creat-o tot cei care fac legile si le fac pe jumatate
cum va explicati faptul ca unele instante dau solutii de nereintegrare, deci se recunoaste valabilitate oug 63 iar altele nu o recunosc?
tin sa subliniez ca nu sunt nici jurist, nu fac politica, nu tin cu nici un partid si nu judec pe nimeni,
dorinta mea este de a sti cum trebuie procedat in anumite situstii pe care legea sau legiutorul le lasa la interpretarea - subiectiva - a unei persoane
personal, am trecut prin situatii de verificari si controale, am solicitat, de f multe ori, raspuns in scris, de la diverse autoritati care ar fi trebuit sa dea un raspuns referitor la aplicarea unor dispozitii din acte normative: ori nu raspund, ori raspund f tarziu cand deja s-a luat o decizie - corecta sau nu
si au am nevoie de un raspuns profesionist
daca spre ex, o institutie care a facut concedieri cf oug 63 nu mai are posturi vacante pe care ar trebui sa faca reintegrarea dupa ce un concediat a castigat in instanta dreptul de a fi reintegrat, ce are de facut?
deci, pur si simplu nu are loc unde sa il integreze, dupa ce a dat afara oameni, nu a mai plecat nimeni si deci totul este ocupat,
peste numarul de posturi nu se poate trece ptr ca nr este stabilit in fucntie tot de oug 63 si atunci?
poate ar trebui sa mai dea afara pe alticneva ca sa facem loc de reintegrare si apoi, dupa un timp alt fost angajat vine cu decizie de reintegrare, il reintegram si ne jucam de-a uite postul nu e postul ??
de ce sa plateasca cei de la salarizare?
v-ati gandit ca cei de la salarizare, sub presiunea sindicatului sau a conducerii institutiei, - care este intr-o continua campanie electorala - a fost sau, poate este si acum obligata sa recalculeze drepturile salariale dupa cum i se da dispozietie ?
mai sunt situatii in care acel salarit de la resurse sau de la financiar, refuzand sa aplice legea altfel decat legal, a preferat sa isi dea demisia
chiar credeti ca celui care lucreaza la un astfel de compartiment ii este usoa sa aplice dispozitii care prevad reducerea cu 25% a drepturilor salariale? el trebuie sa aplice legea si in cazul lui dar trebuie so o faca...
altfel vine curtea de contur si nu o sa ii fie foarte bine
ca si in cazul legii 330, fiecare aplica legea dupa cum ii este interesul
sa dau si exemple
1. in lg 285 /2010 sau 284 se precizeaza clar ca nu se dau tichete de masa la institutiile si autoritatile bugetare
sa fm noi sanatosi, ca se dau astfel de tichete, spre exemplu la pitesti, la brasov, la sectorul 4, la timisoara, sibiu, tg jiu si altele
2. stimulente primesc, spre ex, pana si portarii si personalul care face curatenie in primarie - un exemplu este primaria pitesti, unde, pe principiul cine imparte, parte isi face, au dat stimulente la toti din primarie, dar unii primesc mai putin altii mai mult, si nu stie unul de celalalt dar nemultumiri tot sunt,
nu inteleg de ce un salariat din primare, fie el chiar si cel de la impozite trebuie sa primeasca stimulente pentru ca isi face doar atributia de serviciu, cred ca stimulente ar trebui sa primeasca acel cetatean care, de buna credinta , vine la primarie si achita taxele si impozitele, uneori chiar fara a fi instiintat ce si cat are de platit
Răspuns la discuția recuperare salar de merit
daca va uitati in lg 330/2009 si in OUG 1/2010 veti vedea ca salariul de merit a fost inluc in salariul de baza numai pentru perioada pentru care s-a acordat si numai pina la data pina la care s-a acordat, de regula 12 luni, nu neaparat calendaristice
adica, spre exemplu, au fost institutii care au acordat salarul de merit, asa cum prevedea OG 9/2008 dupa aprobarea bugetului pe institutie, incepand cu luna mai 2009 pana in aprilie 2010 inclusiv
incepand cu mai 2010 acest salariu de merit trebuia scos din salariul de baza si recalculate drepturile salariale fara acest salariu de merit
daca institutia a continuat sa va acorde mai mult de 12 luni salariul de merit, acest drept salariat acordat dar necuvenit, trebuie recuperat de la cel care l-a primit, adica de la dvs
normal, daca persoana care nu a facut decizia de recalculare incepand cu luna mai 2010 , nu a facut aceste lucru desi stia, poate ar trebui sanctionata administrativ - dar mai este o problema, sunt multe institutii care au aplicat legea 330 dupa ureche , atunci cind au fost trimise adrese la min muncii, acesta a raspuns f f tarziu sau, mai rau, chiar, nici nu au raspuns si atunci s-a creat acest haos ca fiecare a aplicat legea in felul lui
acum, de regula curtea de conturi, cand vine in control, face pe atotstiutoarea si da verdicte, dar anul trecut a tacut malc, si ea, ca si ministerul muncii si s-a ferit sa dea o interpretare uniforma legislatiei
curtea vine sa dea amenzi si nu sa ajute la aplicarea corecta a legilor, din pacate
deci, in concluzie, salariul de merit nu mai trebuia acordat din a 13 luna si se recupereaza de la dv, fiind un drept acordat si necuvenit
Răspuns la discuția Decizie pensionare invaliditate
buna seara,
si eu am aceeasi situatie de rezolvat, cu un salariat personal contractual intr-o institutie publica
acesta a primit preavizul, si-a luat medical si va trebuie sail termine intr-o buna zi, probabil prin martie
va veni cu propunere de pensionare pe caz de boala
nu stm cum sa incheiem contractul de munca si nici cartea de munca ......
poate cineva ne ajuta cu vreo sugestie
multumim