avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 406 soluții astăzi
Forum Activitate clony

Activitate clony

Mulțumesc frumos pentru răspunsul elaborat și pentru indicarea Arhivelor Naționale. Am numărul sentinței, deci este un punct de început.

Știu că există șanse tinzând la zero de a mai schimba ceva... cred însă că va fi instructiv să văd dosarul, dacă mai există.
Știu că pare un demers fără sens, totuși, chiar dacă a fost acuzat de „furt”, a luat o substanță pe care întreprinderea n-o cumpărase, n-o avea în gestiune, era evaluată chiar de procuratură la prețul unei pâini și avea martori că ceruse aprobarea șefului direct.

Chiar dacă nu pot schimba sentința, totuși, unde se păstrează dosarele vechi? Există vreo cutumă, ca după „n” ani se distrug? Sau se arhivează? Aș vrea măcar să văd cu ochii mei acel dosar.
La CNSAS n-am găsit nimic. La acea oră, Securitatea era ocupată cu "peștii mari" din PNȚCD, PNL, extrema-dreaptă politică...
Bunicul meu a fost victima unui abuz în prima parte a anilor '50. Lucra la o întreprindere mare, unde avusese poziții de răspundere, deși era doar maistru, și realizase mai multe îmbunătățiri pentru care primise Brevete de Inovator. A fost arestat în urma unui control la poartă, găsindu-i-se în geantă o sticlă cu o substanță chimică, evaluată la câțiva lei.

Acuzat de „furt din avut obștesc” sau cam așa ceva, a fost judecat cu mare tam-tam, autoritățile vrând să dea „exemplu”, primind o condamnare ca atare. Bunicul luase substanța cu acordul verbal al șefului ierarhic, fiindcă avea acasă, în beci, un adevărat laborator de chimie, unde făcea tot felul de experimente, tot pentru munca lui. Șeful n-a recunoscut că și-a dat acordul, chiar dacă bunicul a convocat martori.

În plus, nu a contat că substanța respectivă nu se folosea la nimic în întreprindere, nu fusese achiziționată de întreprindere și era da discreție, în câteva vagoane, abandonate de nemți la finele WWII.

Întrebarea mea este cum aș putea să am acces la dosarul procesului, unde se află el și care ar fi procedura? Procesul s-a desfășurat la Brăila, de unde era și bunicul.

În al doilea rând mă întreb dacă există vreo șansă de rejudecare - reabilitare. Nu că ar avea cineva de câștigat, bunicul a murit de mult, dar e vorba de memoria lui.

El a bănuit două cauze: Invidia + epurare. Asta fiindcă atât el, cât și tatăl lui fuseseră foarte activi în PSDR, iar comuniștii începuseră a se debarasa de ei.

Apreciez mult orice sfat sau sugestie!
Mulțumesc frumos pentru lămuriri!
Răspuns la discuția Constituire patrimoniu fundatie
Vă mulțumesc tare mult! Sună foarte logic și mă ajută enorm! Cred că o să găsim și notarul care să știe ce și cum.

Voiam doar să vă mai întreb, până găsim noi notarul, dacă transferul de proprietate presupune costuri mari, în funcție de valoarea imobilului (ca la donație sau vânzare-cumpărare) sau e vorba doar de o taxă fixă, nefiind o tranzacție comercială propriuzisă?

Încă o dată vă mulțumesc mult!
Aș vrea să vă întreb și eu, ca să nu deschid un topic separat, unde se consemnează excluderea? Doar în procesul verbal al adunării generale? Dar în cazul decesului unui membru fondator, unde se consemnează ieșirea lui?
Bună ziua,

Vă solicit cu respect ajutorul într-o problemă legată de patrimoniul unei fundații care se dorește a fi înființată.

Membri fondatori vor fi:
1. O altă organizație nonprofit (asociație)
2. Una sau două persoane fizice

Pentru constituirea patrimoniului fundației, persoana sau persoanele fizice vor avea un aport în bani, în timp ce organizația aduce ca aport o clădire.

Întrebarea mea este care va fi statutul clădirii după înregistrarea fundației? Cine va fi proprietarul ei? Eu bănuiesc că fundația nou înființată, dar cum se va traduce asta în acte? Dacă s-ar face donație asta presupune un cost substanțial... Se poate schimba proprietarul clădirii doar fiindcă aceasta este adusă ca aport patrimonial? Dacă da, cum și ce pași trebuie făcuți.

Mulțumesc anticipat!
Ceva mai demult, autoritățile locale puteau crește impozitul unei clădiri neevaluate în ultimii trei ani cu până la 10% din valoarea de inventar. În urmă cu vreo doi ani parcă, s-a crescut la 10-20% pentru primul an neevaluat și 20-40% parcă în continuare. Știe cineva cât este marja legală pentru 2014? Mai concret am fost prins în offside cu o clădire pe ONG, actualmente cu ultima reevaluare acum 3 ani și câteva luni. Primăria mi-a anunțat un impozit de 20% din valoarea de inventar, ceea ce este enorm, și chiar dacă fac acum o reevaluare rapid, se pare că va trebui să plătesc pentru ian-feb-martie valoarea de 20%... Există vreo soluție legală de a stopa un jaf la drumul mare? Sunt indignat până peste cap și vă rog să mă ajutați cu un sfat. Legea asta nu-i obligă pe cei de la primării să dea un preaviz ceva?...
Pai am optat pentru remedierea defectului si a venit tot defect... practic produsul n-a functionat nici macar o secunda la parametrii normali. Faptul ca am acceptat initial remedierea defectului arata bunele noastre intentii... dar daca nu se remediaza, noi suntem de vina?

Legat de interventii... nu, PC-ul nu era sigilat si interventia a fost facuta la solicitarea reprezentantului comerciantului care m-a ghidat telefonic ce sa fac. In plus mi-a trimis si pe mail un soft special de testare... Va dati seama ca n-am actionat de capul meu. Oricum, seful lui nu stie de aceste resuscitari, banuiesc ca angajatul nu l-a informat despre asta. Cel putin ele nu au intrat in discutie pana acum.

Intrebarea mea este ce sanse avem in justitie si cat de repede se rezolva... adica la ce ma pot astepta in mare...