avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 216 soluții astăzi
Forum Activitate alina.energygas

Activitate alina.energygas

4 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,
exista 3-4 modalitati de rezolvare a acestei situatii 2 dintre ele, intr-adevar tin de acordul celor 2 proprietari. Astfel ca aveti :
- varianta 1, cei 2 proprietari pot fi deconectati de la gaze, in situatia in care de buna voie sau cu politia chemata de administratie la usa lor, se va demonta robinetul si se va monta un dop sigiland astfel instalatia pana la momentul in care vor fi deacord sa intre in legalitate
-varianta 2 , in situatia in care nu exista acces in locatii nici macar cu politia, insa deasupra apartamentelor in cauza nu mai exista alt apartament care sa fie racordat la reteaua comuna de gaze ( daca locatia respectiva este la ultimul nivel ) se taie teava de gaze din apartamentul de sub si se pun anumite piese incat instalatia de gaze se sa termine la acel apartament, astfel respectivii pot fi scosi din instalatie fara sa fie nevoie de acordul lor, pentru ca lucrarea se va efectua din apartamentul de sub ( o firma autorizata stie cum sa procedeze, dv doar trebuie sa stiti ce sa cereti )
- varianta 3 , ar fi ca sa fiti de comun acord ca pt cei 2 proprietari sa suportati din fondul administratiei costurile cu cei 2 senzori, poate nu su posibilitati financiare si atunci refuza montarea acestor senzori, sau administratia sa achite integral catre firma respectiva, iar cele 2 apartamente sa achite in mai multe rate la administratie
- varianta 4 - ar fi sa discutati calmi ( stiu ca nu se prea mai poae calmitate cu gazul inchis de 3 sapt ), cu cei 2 proprietari si sa-i convingeti sa fie debransati de la gaze si sa treaca pe electric, dar aici presupun ca mai apar alte costuri pt respectivii si din cate stiu un senzor este mai ieftin decat debransarea + aragaraz pe electric.....
In fine, astea ar fi cateva variante la prima vedere, cu siguranta o firma cu experienta va poate consilia in acest sens, cert este ca cei 2 proprietari sunt obligati de legislatie sa se supuna acestor interventii, mai aes ca exista si amenzi pentru cei care nu respecta legislatia in domeniul gazelor si refuza accesul pentru aceste lucrari. Daca nici una dintre cele 4 variante nu sunt ok si nu pot fi indeplinite, va rocomand sa faceti o solicitare la ANRE si sa mergeti in audienta ( cel mai bine presedintele sau cineva coerent din comitet care poate reprezenta administratia) si impreuna cu inspectorii ANRE veti gasi o solutie in acest sens.
Seara buna!
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,
trebuie sa aveti in vedere 2 aspecte importante: nr-ul de apartamente deja racordate la instalatia noua si costul reviziei instalatiei de gaze in cazul in care in bloc au ramas doar cateva apartamente racordate la sistemul vechi. Spre ex daca aveti in bloc 60 de ap si au mai ramas pe sistemul vechi numai 5, cel mai probabil nu o sa va convina sa suportati costurile cu revizia de 10 ani, care daca instalatia este veche, cel mai probabil prezinta si defectiuni a caror remediere se poate ridica la o suma destul de considerabila si care ii va afecta doar pe cei 5 ramasi. Este de mentionat ca societatea respectiva va trebui sa intre in toate apartamentele pentru verificarea instalatiei vechi care trece si prin apartamentele celor care s-au separat, iar costul va fi suportat numai de catre cei 5, deoarece numai ei mai utilizeaza instalatia veche.
Ca sa nu se mai complice cu situatia cu astfel de explicatii pe care unii vor refuza sa le inteleaga, celor de la firma le-a fost mai usor sa va transmita o oferta pentru racordarea la instalatia noua, care de altfel nu cred ca este o idee rea...
De obicei, dupa ce este tot blocul racordat, se impune debransarea instatiei vechi si demontarea contorului general de gaze. In mod logic nu are de ce sa functioneze doua instalatii una care nu mai functioneaza dar care este inca in presiune si una ( cea noua ) care functioneaza. Cea veche va fi dezafectata de o societate autorizata si ramane la latitudinea asociatiei daca tevile vechi vor ramane pe pozitie chiar si dezafectate sau vor fi eliminate din bloc. Dupa care administratia va solicita furnizorului demontarea contorului de gaze.
Seara buna!
Se poate deduce tva-ul in totalitate?
Buna ziua,
am achizitionat un auto BMWX6 pe firma, plata s-a efectuat integral prin banca.
Va rog sa-mi spuneti despre modalitatea de deducere a TVA-ului.
Multumesc anticipat.
Buna ziua,
de ceva timp am achizitionat un program de contabilitate si am inceput reintroducerea tuturor datelor inclusiv de contabilitate incepand cu anul 2012, problema mea este ca , acum reintroducand datele am constatat ca declaratia de TVA pt trimestru IV 2012 este gresita, adica s-a calculat si platit tva mai putin cu vreo 7500 lei, ce este de facut in acest caz avand in vedere ca suntem deja in 2014
As putea trece suma pe regularizari baza + tva in decontul urmator ? ( februarie 2014), se mai poate face acest lucru asa de tarziu?
Ce se poate face....
Multumesc, o zi buna!
Buna ziua,
va rog daca se poate sa ma lamuriti ce este pro-rata( concret , pe intelesul tuturor - nu cu citate din lege ) si cine are obligatie sa o declare.
Am vazut modul de calcul si am inteles ca este termen limita pt declarat pro-rata proviziorie. Se calculeaza numai la cumparari, vanzari cladiri , terenuri, chirii sau pentru orice tip de serviciu prestat?
Multumesc!

adolfinapop a scris:n
nDaca furnizorul nu este inregistrat in scopuri TVA, nu se deduce TVA-ul. Furnizorul nu factureaza cu TVAn


Nu cred ca am explicat corect, furnizorul nu este inregistrat in sistem "TVA la incasare", dar este platitor de TVA, insa a avut CA mai mare decat plafonul si nu s-a inregistrat.
Inca astept un raspuns, daca ma puteti ajuta.
O zi buna!
Buna seara,
se achizitioneaza marfa cu plata la 60 zile de la un furnizor care a depasit plafonul si deci nu s-a inreg in sistem
intrebare: cand se deduce tva-ul : la data facturii sau la data platii ( respectiv peste 60 de zile) ?
Multumesc!
Buna ziua,
va rog daca se poate sa ma lamuriti ce este pro-rata( concret , pe intelesul tuturor - nu cu citate din lege ) si cine are obligatie sa o declare.
Am vazut modul de calcul si am inteles ca este termen limita pt declarat pro-rata proviziorie. Se calculeaza numai la cumparari, vanzari cladiri , terenuri, chirii sau pentru orice tip de serviciu prestat?
Multumesc!
Ps pana acum contabila nu a depus si nici nu a calculat asa ceva....
am inteles , multumesc
cum se va lua in calcul pt cei 100.000 de la 01 ian 2012 sau de la data de cand societatea s-a declarat platitor de tva?