avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 496 soluții astăzi
Forum Activitate ela-ela

Activitate ela-ela

Bună ziua!
Ma poate ajuta cineva cu un model de decizie viza CFPP ?
Lucrez la un srl unde actionarul unic este primaria,.
Multumesc mult!
M-am referit la modul de completare a Pct. C. Date privind raporturile de muncă sau de serviciu ale salariatului - Perioade pentru care raporturile de muncă sau de serviciu au fost suspendate unde scrie ca se completează pentru fiecare perioadă de suspendare si în cazul suspendării pentru CM se va specifica numărul de zile de concediu medical.
Acolo este problema. Pentru ce perioada: toata perioada CIM sau pentru CM intervenit in ultimile 12 luni inainte de incetare CIM?
Buna ziua,
La adeverintele prntru somaj, la rubrica "Perioade pentru care raporturile de muncă sau de serviciu au fost suspendate" se tec si nr. de zile de CM?
Pentru ce perioada? Pentru toata perioada lucrata sau pentru CM in ultimile 12 luni?
O salariata angajata din 2000 a avut mai multe zile de CM pe parcursul derularii CIM, printre care si CM sarcina si lauzie.
Am trecut in adv. per de susp. pentru crestere copil dar nu stiu cum sa procedez cu zilele de CM.
Cineva mi-a spus ca se trec toate zilele de CM avute pe durata angajarii.
Multumesc
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Decizia nu este pusa in plata. Aceasta a fost comunicata beneficiarului la sf. lunii nov.
La sfarsitul deciziei, in josul paginii exista o motivare: "Plata pensiei se va efectua dupa comunicarea dovezii de incetare a activitatii".
Stiam ca daca angajatorul mai doreste sa continuie activitatea (asa cum se intampla in acest caz, nu are inlocuitor momentan) poate continua activitatea in baza aceluiasi CIM, si atunci cand se doreste incetarea se emite decizie de incetare, adresa catre Casa de pensii in care se specifica data incetarii.
Abia dupa prezentarea dovezii incetarii se va pune in plata pensia (anticipata partiala).
Dl in cauza nu cumuleaza pensia cu salariul prin nepunerea in plata a decizie de pensionare.
Buna ziua,
Am un salariat care a primit decizia de pensionare anticipata partiala, dar care doreste continuarea activitatii la actualul angajator (pensie mica).
Care ar fi procedurile?
Continua activitatea, cu acordul angajatorului, si atunci cand doreste poate solicita incetarea CIM si eliberarea unei adv. pentrui casa de pensii?
Multumesc,
Previzul incepe sa curga incepand cu urmatoarea zi a comunicarii, aduca 03.12 si 20 de zile lucratoare sunt pana in data de 03.01.2014 (inclusiv).
Data emiterii deciziei este ultima zi a preavizului sau urmatoarea, respectiv 04.01.2014?
In cazul in care incerarea cim are loc intr-o zi nelucratoare inreg. in REVISAL se va face in prima zi lucratoare?
Da, am inteles ca CIM inceteaza cu urmatoarea zi a expirarii termenului de preaviz (preaviz 20 zile lucratoare 03.12.2013 - 03.01.2014, incetare CIM cu 04.01.2014)
Buna ziua,
As dori o lamurire asupra urmatorului aspect:
In perioada urmatoare la soc. unde activez urmeaza sa se faca concedieri indiv..
Preavizul ar tebui dat in data de 02.12.2013 cu 20 zile lucratoare adica 03.12.2013 - 03.01.2014.
Cand va avea loc incetarea CIM avand in vedere faptul ca 04.01.2014 este zi nelucratoare?
Incetarea CIM se va face cu 04.01.2014 sau cu prima zi lucratoare expirarii termenului de preaviz, adica 06.01.2014?
Cu ce data se va emite decizia de concediere?

Multumesc
Multumesc frumos Dl Tudor Valeriu
Stiam ca angaj elib adv cf. anexei 26 la norme, dar iara ce scrie pe pagina AJOFM Ilfov la sectiunea Informatii utile:
Actele necesare pentru solicitarea indemnizatiei de somaj:
• actul de identitate (original si copie);
• certificat de nastere, casatorie ( original si copie);
• acte de studii si calificare (original si copie);
• carnetul de munca (original si copie);
• adeverinta eliberata de angajator, conform Normelor Metodologice de aplicare a Legii 76/2002 privind sistemul asigurarilor de somaj aprobate prin HG 174/2002 modificata si completata (Anexa 26);
certificatul de stagiu de cotizare la fondul de somaj
• adeverinta medicala, din care sa rezulte ca este (apt de munca) sau alte restrictii medicale;
• adeverinta pentru veniturile impozabile eliberate de organele financiare teritoriale
• dosar cu sina.

Pe langa adv cf. Anexei 26, ei cer si acest certificat de stagiu de cotizare.
Acest certificat nu stiu de unde se obtine.

Se pare ca se cere in cazul in care solicitantul indm de somaj are dom. in Ilfov si sediul angaj. este in alta localitate.
Buna ziua,
Va rog sa imi spuneti de unde/ cine elibereaza "certificatul de stagiu de cotizare la fondul de somaj" in cazul in care solicitantul are domiciliul in Ilfov, comuna Sn. iar angajatorul (fostul) are sediul in Bucuresti sector 1.
Pe pagina AJOFM - Ilfov am vazul ca se cere acest certificat pe langa celelalte doc.:
- CI - orig. + copie
- acte de studii, calificare - original + copie
- certif. cas. (daca este cazul)
- adv eliberata de organul financiar teritorial - daca realiz. sau nu venituri
- adv medicala "apt de munca" - medic familie
- carnet de munca - orig. + copie
- Adv. conf. anexei 26 (norme metod. Lg. 76/2002)
- decizie incetare CIM
Ce va cuprinde dosarul de pensionare daca, carnetele de munca se afla inca la CASMB pentru scanare? Este suficienta o copie xerox a cartii de munca "conform cu originalul" cu inscrierile facute pana la data depunerii ei la scanare?