avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Forum Activitate malmare_ramona

Activitate malmare_ramona

Buna ziua, am si eu cateva intrebari cu privire la dreptul de alocatie copii in ItaliaȘ

1) Care sunt pasii si ce acte trebuie facute pentru a obtine alocatie pentru copil in Italia, daca parintele lucreaza in Italia, iar copilul locuieste in Romania?
2) Alocatia se poate acorda si pentru o perioada anterioara ? care este aceasta perioada maxima?
3) Unde se depun actele necesare? In Italia sau in Romania ? la care institutii ale statului?

Incerc sa ma lamuresc in aceasta privinta deoarece o cunostinta a mea a mers la mai multe institutii ale statului in Italia si nu i-au dat niciun raspuns concret.

Va multumesc pentru ajutor.
Răspuns la discuția drepturi financiare neplatite
Multumesc mult.
Răspuns la discuția drepturi financiare neplatite
Multumesc. In instanta ar trece poate ani intregi si oamenii nu ar primii banii cuveniti.
Daca firma se afla in reorganizare judiciara si nu a platit salariile la angajatii pe care i-a disponibilizat si administratorul judiciar nu depune la AJOFM o lista cu creantele pe care le are fata de acesti angajati pentru ca ei sa poata fi platiti de catre stat, cum se pot recupera acesti bani de catre disponibilizati?
Pot sa il oblige intr-un anumit mod pe administratorul judiciar ca acesta sa depuna actele necesare la AJOFM pentru ca angajatii disponibilizati sa-si primeasca drepturile financiare pentru care au muncit?
In aceasta situatie sunt aproximativ 300 de persoane :(
Firma nu este inca in faliment, este in insolventa - reorganizare ceruta de catre societate. Ideea este ca nu am fost platiti pe zilele lucrate din 01.12-20.12.2011, iar pe cele din 23.12.11-17.01.12 am fost platiti. Nu mi se pare normal ca banii pentru zilele lucrate efectiv in decembrie sa nu fie platite in data de 10.1.2012 ( zi de salariu ), dar banii pentru zilele de preaviz( zile lucrate in ianuarie ) care ar fi trebuit sa fie platite in 10.02.2012 sa fie platite in avans in data de 10.01.2012, daca au platit in avans inseamna ca aveau bani pentru plata salariilor, nu? Aceasta insolventa-reorganizare cred ca a fost si o inginerie financiara ca sa poata da afara fara nicio problema oamaneii afara si sa nu plateasca ratele catre banci, furnizori, prestari deservicii in luna decembrie, adica economii de cateva sute de mii de euro.
Din cate stiu sunt acoperiti de lege in aceasta privinta ( legea insolventei ), dar in ceea ce priveste banii pe concedii cred ca sunt obligati sa ni-i plateasca.
Intrebarea mea este daca sunt obligati sa ne dea banii pe concedii, sau sunt acoperiti de legea insolventei si nu o sa primim nici acesti bani?
In ceea ce priveste legea 200 ( Fondul de garantare ), administratorul judiciar ar trebui sa depuna la AJOFM o lista cu toate datoriile pe care le are societatea catre toti salariatii concediati, dar acesta nu o va face deoarece este angajat de catre societate, chiar cu o saptamana inainte de a intra in insolventa societatea a modificat contractul colectiv pentru a scoate articolul in care era stipulat salariul compensatoriu in cazul concedierii.
Buna ziua,
O sa descriu problemele pe care le intampin eu si cateva sute de angajati in urmatoarele fraze :
1) In data de 23.12.2011 societatea la care lucram a facut o intalnire cu toti angajatii si ne-a anuntat ( pe mine si pe inca aprox 240 angajati) urmatoarele : persoanele care isi vor auzi numele ( nume citite de pe o lista de un director al societatii ) sa mearga in sala de mese, sala in care am fost asteptati de directorul general flancat de vreo 5 garzi de corp si fetele de la HR . Dupa un speach de vreo 10 minute ne-a transmis ca trebuie sa semnam actele de lichidare deoarece firma este in insolventa, cu un preaviz de 15 zile. Un cadou foarte frumos in ajunul Craciunului =D>

2) Toate bune si frumoase pana in data de 10.01.2012 ( zi de salariu ), cand surpriza, salariul pe luna decembrie nu a intrat in totalitate, dar au intrat in schimb banii pe preaviz

3) Din discutiile cu persoana care se ocupa de salarizare ni s-a transmis ca salariul pe luna decembrie, anterior intrarii in insolventa ( reorganizare), nu ii vom mai primi.

4) Majoritatea salariatilor dati afara mai aveau zile de concediu neefectuate ( eu de ex 16 zile), zile de concediu care ar trebui platite in data de 10.02.2012, dar care se pare ca nu vor sa le mai plateasca.

5) Intrebarile mele sunt urmatoarele:
a) Pot sa efectueze plati pe o anumita perioada, iar pe alta nu ?
b) Daca sunt in insolventa ( reorganizare din data de 19.12.2011 ) pot sa nu ne plateasca zilele de concediu neefectuate ?
c) Credeti ca daca ii dam in judecata putem sa ne primim banii restanti ?

Va multumesc