avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 551 soluții astăzi
Forum Activitate petina

Activitate petina

Felicitari pentru nelu.h!
In cadrul asociatiei noastre doar adm. este renumerat.
Restul persoanelor nu sunt renumerate (pres. comisie cenzori.)
Felicitari inca odata pentru asociatia d-vstra.
Din ce oras sunteti ?
Imi cer scuze!
A fost o confuzie.
Intr-adevar canalizarea este in functie de apa utilizata (x) .
Apa Y nu intra in discutie datorita centralei de apartament.
Multumesc pentru raspunsuri.
arockz
Canalizarea este aceeasi dar plata se face separat prin acea "äpa meteorica "care este in functie de consumul de apa rece.
Sunt foarte multe avantaje in incheierea contractelor individuale cu regia de apa chiar daca implica si ceva costuri.
arockz
Ghena aceea se regaseste in plata impozitului anual si se numeste "habitat".Nu stiu sa va spun suma exacta.
Si cred ca sunteti prea vehement in raspunsuri si intrebari.
valitinu
Locuiesc in Galati.
Si 8 din 18 apartamente au incheiat contracte individuale cu regia de apa.
Binenteles ca s-au montat apometre si trasee separate pentru fiecare in parte.
arockz a scris:

Functionarea fara administrator, conform legilor actuale, poate fi facuta de comitetul executiv pe o perioada limitata de timp.

S-a mai tot discutat acest aspect.
Si s-a tot intrebat ce treaba are legiuitorul in cadrul unei asociatii si spatiu privat.
Ei bine are. Pentru ca el obliga asociatia sa aiba grija de constructie sa nu se deterioreze. Si deoarece administratorii sunt scoliti sa faca si partea administrativa, nu numai de calcul liste (cum isi inchipuie unii) ei inspecteaza constructia si pe baza raportului si necesarului inmanat CEx se iau masurile necesare continuarii existentei constructiei la standarde de viata si confort necesare proprietarilor.

Cazurile in care au existat blocuri fara nici un fel de asociatie au dat roade pe termen scurt, pana au inceput sa se certe ca chiorii si sa puna unii mai mult sau mai putin bani din buzunar.
Fara personalitate juridica nu poti angaja, nu poti contract lucrari de anvergura, nu poti face mai nimic.

Cum s-a spus si mai sus, pentru 150 lei pe luna (ca restul de inca vreo 140 lei ii ia statul) acel om are grija de mersul financiar-tehnic-administrativ al blocului Dvs. Mie nu mi se pare mult. Poate altora li se pare.


PS: deci ati platit 4200 lei / an pentru apa (6 ap) si enel (18 ap ... mai corect X persoane)? dar cu gunoiu cum faceti? ala unde e in calcul?



18 apartamente inseamna o scara cu 5 etaje.
In zona noastra toata lumea isi transporta gunoiul la ghena de gunoi.Nu a existat niciodata plata acestui gunoi.
Legat de ce spune legea in legatura cu treaba administratorului este in regula dar nu se aplica peste tot si mai ales nu in toate conditiile.
In asociatia noastra toate hotararile s-au luat de catre comitetul executiv si de catre adunarea generala (reparatii la subsolul cladirii,curatenie pe casa scarii cu strangere de fonduri din usa in usa,inchiriat de spatiu tot cu semnaturi din usa in usa,etc.)
Singurul argument pentru existenta administratorului in asociatie este ca asa spune legea pentru ca in rest nu se justifica plata acestuia.
unlocatar a scris:

Da poate sa functioneze si fara administrator.
Asa functionam si noi.

Art 17 din HG 1588/2010
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art.22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.



Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Da,ideea era de a renunta la serviciile unui administrator caruia nu-i vad utilitatea in conditiile actuale.
Contractele cu firmele pentru reparatii si inchirieri de spatii au fost negociate de catre comitetul executiv,implicit alegerea firmelor.
As dori mai multe amanunte daca se poate despre functionarea asociatiilor fara administrator.
Nu se pune problema dizolvarii asociatiei ci doar cautam o modalitate de reducere a cheltuielilor inutile.
Cei 4 locatari plecati din tara isi platesc darile catre asociatie( salariul adminastratorului) anual, atunci cand vin in tara.In conditiile acestea administratorul isi ia salariul cuvenit din plata utilitatilor (apa rece) a celor 6 locatari fara contract individual , astfel incat tot timpul apar penalitati din partea furnizorului.
Fac parte dintr-o asociatie de locatari alcatuita din 18 apartamente.
Toate cele 18 locuinte au centrale de apartament , 8 din aceste locuinte au contract separat pentru apa rece si 4 locatari sunt plecati din tara.
Scara blocului este dotata cu interfon si deci implicit beneficiaza de iluminare senzoriala astfel incat plata facturii de energie electrica se efectueaza odata la trei luni.(Consumul este foarte mic si atunci trimestrial valoarea este cam de 50 lei).
Si conform unei intelegeri nu beneficiem nici de personal de curatenie.
Rezultatul este ca sunt doar 6 apartamente pentru care se calculeaza plata apei reci si trimestrial energia electrica pentru .
In urma unei analize financiar contabile pentru anul 2011 a rezultat faptul ca valoarea utilitatilor au fost de 4200 lei (apa rece,energie electrica) iar plata salariului administratorului a fost de 3510 lei.
Spuneti-mi va rog daca exista o modalitate de a renunta la serviciile unui administrator.