avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 297 soluții astăzi
Forum Activitate vaiscovici

Activitate vaiscovici

Potrivit prevederilor art. 97, alin. 2, litera a) din Legea nr. 161 din 2003, raportul de serviciu al funcţionarului public se suspendă: pe durata campaniei electorale, până în ziua ulterioară alegerilor, dacă nu este ales. Va rog sa-mi indicati, cum se intelege prevederea legala de mai sus, mai precis incepand cu ziua ulterioara alegerilor suspendarea inceteaza sau suspendarea dureaza pana dupa terminarea zilei ulterioare alegerilor?
Un caz concret este al unui functionar public, care va candida la alegerile locale din 10 iunie 2012. In acest caz, pana cand dureaza suspendarea raportului de serviciu, pana in 11 iunie 2012 sau pana in 12 iunie 2012? Exista vreo ratiune pentru care suspendarea ar trebui sa dureze pana in 12 iunie 2012? Va multumesc.
Am intalnit un caz in care un functionar public de executie si-a suspendat raportul de serviciu conform art. 95, alin. 1, litera d) din Legea nr. 188/1999, pentru a participa la campania electorala pentru functia de primar? Este legal cum a procedat? Va multumesc.
La art. 304 indice 1 din C. Pr. Civ. se precizeaza ca recursul declarat impotriva unei hotarari care potrivit legii, nu poate fi atacata cu apel nu este limitat la motivele de casare prevazute in art. 304, instanta putand sa examineze cauza sub toate aspectele.
Cum se interpreteaza acest articol: instanta va examina cauza chiar si in situatia in care motivele indicate in recurs nu sunt printre cele 9 motive de nelegalitate enumerate la art. 304 din C. Pr. Civ.? Mai exact, daca in recursul pe care doresc sa-l formulez impotriva unei sentinte prin care s-a solutionat o plangere contraventionala, pot sa fac referire numai la alte motive decat cele de la art. 304 din C. Pr. Civ.?
Mai mult, potrivit art. 34 alin. 2 din O.G. nr. 2 din 2001 (privind regimul juridic al contraventiilor), motivarea recursului nu este obligatorie, motivele de recurs putand fi sustinute si oral in fata instantei. In aceste conditii, as putea sustine pentru recurs faptul ca motivul recursului este aprecierea gresita a probelor prezentate privind situaţia de fapt? Va multumesc anticipat!
La institutia la care lucrez s-a formulat o plangere penala impotriva unor fosti functionari publici care ar putea fi considerati vinovati de neglijenta in serviciu. In urma sesizarii penale, s-a inceput urmarirea penala impotriva persoanelor in cauza. Institutia se va constitui parte civila pentru recuperarea prejudiciului, conform art. 19, alin. 2 din C. Pr. Pen.
Problema cu privire la care as dori sa ma lamuriti este urmatoarea: in situatia in care se va decide scoaterea de sub urmarire penala, ce se va intampla cu constituirea ca parte civila? Va continua procesul civil separat, desi procesul penal s-a incheiat sau pur si simplu va inceta si judecarea partii civile?
Mai mult, daca procesul penal se termina prin scoaterea de sub urmarire penala iar judecarea partii civile nu mai continua, cum se mai poate recupera prejudiciul, avand in vedere ca fapta a fost constatata in noiembrie 2009 iar din noiembrie 2012 ar opera termenul de prescriptie civila pentru recuperarea prejudiciului pe calea unei actiuni civile. Exista un text legal care ar putea sa lamureasca situatia prezentata mai sus? Va multumesc anticipat.
Va rog sa-mi spuneti daca cineva a semnat un angajament de plata in care se obliga sa-mi plateasca o anumita suma (a semnat un inscris sub semnatura privata), pot sa-l dau in judecata in situatia in care ulterior nu mai vrea sa se tina de cuvant? Exista vreun temei legal in acest caz pentru a castiga in instanta? Va multumesc anticipat!
Sunt functionar public dar in prezent am raportul de serviciu suspendat pentru motive de interes personal. Dupa ce m-am suspendat, mi-am facut un PFA in domeniul de activitate in care am lucrat la institutia publica de la care m-am suspendat. Exista in cazul meu un conflict de interes sau o incompatibilitate?
In conformitate cu prevederile art. 117 din Legea nr. 188/1999, coroborat cu art. 49, alin. 2 din Codul Muncii, "suspendarea contractului individual de munca are ca efect suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor da natura salariala de catre angajator".
Conform textului de mai sus, eu ca si lucrator/functionar public nu mai prestez activitate pentru angajator iar ei nu ma mai platesc,deci nu mai am de-a face pentru moment cu institutia de la care m-am suspendat.
Nicaieri in legislatia in vigoare nu se precizeaza expres ca functionarul public care si-a suspendat raportul de serviciu din motive de ordin personal nu are dreptul sa lucreze ca PFA in domeniul in care a muncit anterior suspendarii. Exista vreun temei legal in baza caruia sa fiu considerat incompatibil sau sa mi se stabileasca vreun conflict de interes?
Va rog totodata sa-mi precizati daca un functionar public ale carui raporturi de serviciu sunt suspendate, poate fi sanctionat disciplinar de institutia publica la care a lucrat anterior suspendarii? Spre exemplu, multe din sanctiunile disciplinare presupun reducerea salariului. Or, daca eu sunt suspendat, cum ar putea sa-mi reduca salariul?
Va multumesc anticipat!