avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Activitate dannuca

Activitate dannuca

CASS pt venituri din PFI, dobânzi/sunt si Salariat
Buna seara!
În 2023 am obținut venituri din PFI (Cabinet individual) și din dobânzi (cont persoana fizica), ambele, dar și cumulate, mai mici decât 6 salarii minime brute.
Sunt si salariat/2023, plătitor de CASS la venit mai mare de 6 salarii minime brute
Va rog sa îmi spuneți dacă:
1) pentru veniturile din 2023 obținute din PFI și din dobânzi (persoana fizica) trebuie sa plătesc CASS și raportat la ce suma
2)pentru veniturile estimate pentru 2024, mai mici decât 6 salarii, atat pt PFI, cât și din dobânzi (persoana fizica) voi plati CASS și raportat la ce suma (aceste 2 venituri, inclusiv cumulate, sunt mai mici ca 6 salarii brute, deși am înțeles ca s. ar considera separat la plata CASS/ 2024) .
Sunt și salariat/2024 plătitor de CASS, raportat la venit mai mare de 6 salarii
Va mulțumesc anticipat!
Buna seara! Va multumesc pentru raspuns!

Spitalul este scutit de plata impozitului pe cladire (proprietarul e Consiliul judetean), iar in contractul de inchiriere nu e stipulata vreo clauza prin care sa-mi fie atribuita mie aceasta taxa, pentru suprafata respectiva..
Buna seara!

Sunt CMI, cu contract de inchiriere la spital, proprietarul spitalului fiind Consiliul Judetean, spitalul fiind scutit de plata impozitului pe cladire. Va rog sa imi spuneti daca, conform noului Cod fiscal, trebuie sa platesc (eu, chiriasul) impozit pe suprafata inchiriata.
Am primit o instiintare, in acest sens (din partea spitalului), prin care mi se aduce la cunostinta ca am obligativitatea sa ma prezint la Directia de taxe si impozite, in vederea completarii declaratiei, asta presupunand a se calcula valoarea de impozitare pe care va trebui sa o platesc...
Va rog sa imi spuneti ce sa fac in acest caz, in conditiile in care, din cate stiu, legea spune ca proprietarului (in cazul de fata, Consiuliul judetean) ii revine aceasta plata. Nu cred ca suma va fi foarte mare, dar as dori sa stiu daca e corect sa o platesc eu si ce ar trebui sa fac, in cazul unui raspuns negativ.
Ma gandesc ca, oricum, chiria se va mari, pentru ca am fost anuntat in acest sens.

Va multumesc anticipat!
Buna ziua!
Va rog sa imi spuneti, in acest an D 392 B nu are cod de bare?
Răspuns la discuția Declaratia 392 B
Va multumesc mult!
Răspuns la discuția Declaratia 392 B
Tot ce e in declaratie, apare in Jurnalul de incasari si plati (ca si "plati"; noua nu ni se cere Jurnal de cumparari; sunt un PFA, Cabinet individual), dar
nu trebuiau luate in calcul, pentru rubrica ACHIZITII de la "Persoane neiregistrate in scop de TVA", contributiile sociale si taxele..

Prin urmare, imi puteti spune ce anume mi se va intampla, voi plati amenda?

Va multumesc!
Buna ziua!

Sunt PFA, CAbinet individual, contabilitate in sistem real, neplatitor de TVA.
In intervalul 2010-2015 am depus Declaratia 392B, la care in rubrica Achizitii,
pct 2), Persoane neiregistrate in scopuri de TVA, am introdus si contributiile sociale si taxele catre institutia la care sunt inregistrata dpdv profesional, pe scurt am adunat toate facturile pe care le-am platit celor neinregistrati in scop de TVA.
Inteleg ca aceste contributii sociale si taxe nu trebuiau luate in calcul pentru acea rubrica.

Va rog sa imi spuneti
daca mai pot da declaratii D 392 B, rectificative corespunzatoare acestor 5 ani si
ce anume mi se poate intampla, in cazul in care nu pot da rectificativele.

Va multumesc!
Răspuns la discuția Inchidere punct de lucru PFA
Buna seara! Va multumescpentru raspuns.
Buna ziua!
Detin un Cabinet Individual. Va rog sa imi spuneti ce acte si ce declaratii imi sunt necesare pentru radierea unui punct de lucru si unde trebuie sa le depun.
Va multumesc!
Buna seara!
Sunt in situatia urmatoare: am un Cabinet individual, cu sediul profesional acasa (casa e pe numele tatalui meu) si un punct de lucru -sediul secundar- (garsoniera) in alt bloc (garsoniera este pe numele meu si nu a fost cumparata pe firma). Punctul de lucru este inregistrat la Finante, dar nu am desfasurat niciodata activitate acolo, deoarece nu am reusit sa-l renovez, din lipsa de fonduri...
-Incepand cu 1 ianuarie 2016 va intra in vigoare noul Cod fiscal...ce ma sfatuiti sa inchid sediul secundar (cel din garsoniera) si care ar fi pasii pentru acest demers (acte etc)? Mentionez ca venitul net obtinut din tipul de activitate pe care il prestez este mic.
-Eventual daca puteti preciza care ar fi impozitul pentru punctul de lucru respectiv (sunt PFA- Cabinet Individual, in sistem real) astfel incat sa pot lua o decizie.
Va multumesc!