avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 116 soluții astăzi
Forum Activitate arina24

Activitate arina24

Buna,
Imi cer scuze pentru intarziere, dar m-am gandit ca ar fi bine sa scriu ce rezolvare am gasit la problema noastra in cazul in care cineva se mai confrunta cu asta.

In primul rand sa aveti mare grija pentru ce va dati acordul telefonic deoarece se pot incheia contracte valide si necontestabile printr-un simplu telefon "inofensiv".
Noi am avut putin noroc, in sensul ca cei de la compania de telefonie nu si-au facut treaba.
Primul pas a fost sa fac o cerere la relatii cu publicul pentru declasificarea convorbirii telefonice cu mama, convorbire prin care ea si-ar fi dat acceptul pentru prelungire.
Se face o cerere scrisa care se trimite prin fax. Dupa o saptamana am primit convorbirea telefonica. In urma analizarii convorbirii am descoperit ca cel care a sunat-o pe mama nu a respectat toate cerintele legale pentru validarea contractului. Nu a cerut toate datele de identificare (CNP) si nici intrebarea de siguranta, aceea care de obicei este numele mamei inainte de casatorie. Problema e ca totusi mama daduse seria de buletin si era cam subreda apararea noastra.
Motivul decisiv prin care am scapat a fost acela ca nu au respectat legea, in sensul ca nu au trmis in termen de 5 zile calendaristice contractul mamei pe hartie cu stampila si semnatura companiei telefonice.
Dupa ce am spus toate acestea celui de la relatii cu publicul si i-am instintat ca urmeaza sa merg mai departe in instanta tipul mi-a spus ca nu se poate face nimic si ca e ok ce au facut ei. Atunci am zis bine si am inchis. La 2 ore dupa aceasta convorbire mama a primit un telefon de la compania de telefonie prin care a fost anuntata ca s-a facut o greseala si ca abonamentul a devenit din nou ca cel dinainte.

Asa am scapat!
Rusine lor ca suna oameni in varsta care nu sunt la zi cu tehnologia si incearca sa ii insele.
Acum imi pare raui ca nu am mers direct in instanta.

Sper sa fie de ajutor si altcuiva patania noastra
Răspuns la discuția Rectificare topo
Multumesc pentru raspuns.

Avand in vedere ca proprietarul de drept asupra ternului este strabunica care e decedata, nu exista nici o posibilitate de rectificare a numerelor topografice?
Buna ziua,
Ne confruntam cu o incurcatura in familie. O sa incerc sa explic cat mai bine:
Strabunicii mei au avut 4 proprietati: P1-casa si teren, P2- teren, P3- casa si teren, P4-casa si teren. In timpul regimului comunist au vandut P4, dar au trecut numarul topografic de la P3. Apoi au vandut P3 si au trecut numarul topografic de la P1. Intre timp pe P2 s-a construit si o casa pe care nu exista contract, doar o autorizatie de constructie eliberata pe numele strabunicii P.Iulia. Strabunica a avut 3 fete. 2 dintre ele au renunta la orice drept asupra proprietatilor lui P. Iulia in favoarea celei de-a treia P. Maria. Exista un document facut la notar prin care acestea renunta. Acum, bunica, P. Maria (cea de-a treia sora) a avut 3 copii: P. Dumitru, P. Elena si P. Vasile( tatal meu). Aceasta a murit in 1987 ramanand doar sotul ei P. Stefan.
In 1996 P. DUmitru a deschis un proces in urma caruia a rectificat greseala facuta cand s-a trecut in vanzarea de la P3 nr topografic de la P1. Insa in acest proces nu a inversat nr. topografice pentru a fi ok, ci a trecut la P3 nr topografic de la P2. A fcut acest lucru pentru a putea face succesiunea pe casa de la P1 unde statea tatal meu deoarece dupa moartea bunicii P.Maria a ramas sotul ei P. Stefan si cei trei copii P.Dumitru, P. Elena si P. Vasile (tata). P. Dumitru a vrut sa il convinga pe tatal lui P. Stefan sa ii vanda lui 1/4 din casa astfel incat sa aiba 1/2 din ea si sa ii poata scoate afara pe ceilalti 2 frati P. Elena si P. Vasile (tata), insa dupa proces bunicul P. Stefan a vandut 1/4 partea lui tatalui meu.
Acum intrebarile mele sunt.:
1. Noi am vrea sa rezolvam problema cu numerele topografice si apoi sa facem succesiunea si pe P2 (care este pe numele strabunicii P. Iulia).
in acest moment la P1 stam noi, P2- P. Dumitru, P3 - A fost vandut lui S.Ion care nu este ruda cu noi, iar P4 - vanduta la cineva care nu este ruda cu noi.
In acest moment la P1-apare nr topo corect, la P2- apare de la P3, la P3- apare nr topo de la P4, iar la P4 -apare nr topo de la P2. Deci e o incurcatura mare.
As vrea sa stiu daca exista posibilitatea rectificarii nr topografice fara a instinta proprietarii actuali ai acestor terenuri? Nu vrem sa modificam suprafetele pentru a fi nevoie de masuratori, vrem doar in registrul de cadastru sa apara nr corecte.

2. Dupa ce se rezolva problema cu nr topografice vrem sa facem succesiunea pe P2 unde este o casa construita cu autorizatie pe numele P. Iulia (strabunica) din care bunicul, tata si ceilalti doi fratii ai tatei au cate un sfert.
Aici problema e ca unghiul P. Dumitru nu vrea sa ne intelegem in sensul ca el are un sfert la P1 iar noi un sfert la P2 si nu vrea sa mergem la notar si sa renuntam la sfertul nostru din casa lui si el la sfertul lui din casa noastra urmand ca matusa sa fie despagubita deoarece ea sta in alta localitate.
Intrebarea este: avand in vedere ca unghiul nu vrea sa ne intelegem, daca deschidem noi proces, va fi obligat sa renunte la partea lui din P1 iar noi la partea noastra din P2?

Va multumesc pentru rabdare si va rog sa ma sfatuiti ce as putea sa fac pentru ca vrea sa fiu informata inainte sa merg mai departe.
Buna ziua,
Va rog astazi daca puteti sa ne ajutati cu un raspuns si eventual cu suport juridic. Suntem o masa de oameni care vrem sa dam statul in judecata pentru ceea ce se intampla zilele acestea in Romania. Intrebarea mea este : Avem vreo sansa de castig pentru a opri macelul din strada? Nu e normal sa trec pe strada pe langa cadavre de caini taiati sau calcati in picioare. Exista lege care protejeaza animalele. Va rog sa ne ajutati cu un raspuns.
Va multumim mult
Arina:(
Discuție finantare UE
Buna ziua. Am inceput sa adun documentatie pentru un proiect pentru fonduri europene. Idea mea de afacere este in dumeniul agricol. Mai exact o livada. Am citit pe un site cum ca una dintre conditiile de acordare a fondurilor pentru un astfel de proiect este sa ai studii in domeniul agricol. Este adevarat?
Buna ziua. Astazi vin cu o veste buna. Dupa ce am facut cererea de reascultare a apelului in care mamei i s-a schimbat contractul, astazi am fost sunati sa ni se comunice ca am revenit la vechiul abonament. Ma bucur sa vad ca se poate rezolva si amiabil o problema de genul acesta si ca au fost corecti si au schimbat abonamentul. Ma intristeaza insa sa stiu ca poate alt batran ca mama mea nu are norocul de a avea pe cineva care sa ii caute dreptatea.
Va multumesc inca odata celor care m-ati ajutat cu un sfat bun si o informatie buna
Numai bine tuturor!
pt slai
Intradevar asa spune legea, ca am dreptul 90 de zile sa renunt la abonament deoarece nu am primit acea hartie care sa aiba valoare de act aditional la contract.
Astazi am vorbit la telefon cu furnizorul si am facut o cerere pentru a fi ascultata convorbirea avuta de mama mea in momentul in care s-a modificat acest abonament. Mi-au spus ca va dura in jur de 2 saptamani pana se proceseaza cererea. O sa mai citesc de cateva ori legea sa inteleg exact ce drepturi am si ce anume trebuia ei sa respecte pentru ca legea aceasta sa fie respectata.
Va multumesc mult si o sa postez imediat ce am alte vesti in speranta ca le va fi de ajutor si altora.
O zi frumoasa
"trandafir2" : Mama nu spune ca nu a vorbit la telefon. A vorbit, doar exista o inregistrare. Eu am zis ca nu e normal sa refuze sa imi anuleze acest abonament atat timp cat legea imi da 90 de zile sa pot face acest lucru. Plus ca acum am citit toata legea O.G.130/2000, si am inteles ca trebuia sa ii spuna la telefon ca ii va fi prelungit contractul cu 24 de luni si inca ceva lucruri care nu i-au fost spuse mamei atunci cand a vorbit la telefon. Si deasemenea am citit tot in acea lege ca furnizorul este obligat sa trimita in termen de 5 zile un document (pe hartie, sau mai exact pe un suport durabil) mamei mele in care sa specifice toate modificarile care au avut loc dupa convorbirea telefonica. Sper ca am inteles bine legea.
Si referitor la trecerea pe cartela: categoric aveti dreptate. Dupa ce rezolv, sper, cu treaba asta, urmatoarea mutare va fi acea de a renunta la abonament si de a trece pe cartela.
Multumesc
Asa mi-au spus si cei de la furnizor, ca este legal, dar totusi trebuia sa fie si ceva semnat. la telefon putea sa raspunda oricine, nu i-au cerut nici un fel de confirmare ca este titularul abonamentului. Mama a spus ca vrea sa revina la vechile optiuni de la abonament, nu neaparat sa renunte.
(Daca furnizorul nu v-a transmis contractul si in forma scrisa, aveti la dispozitie 90 de zile sa renuntati.)


Ar fi bine daca ar fi asa. Maine o sa sun si o sa vorbesc sa vad ce spun. Si in legatura cu plata despagubirilor. La un moment dat am auzit prin presa, sau la prieteni ca nu te mai pot obliga sa platesti contravaloarea abonamentelor ramase pe contract pana la expirare, mai ales ca mama nu a luat de la ei telefon la oferta. Stiti cumva daca trebuie sa platim acea despagubire de 150 euro?
Si daca furnizorul sustine ca nu se poate rezilia contractul desi legea spune ca am dreptul 90 de zile daca nu mi-au trimis nici un contract sa il am la mana, ce pot face in situatia aceasta? Sa ma adresez protectiei consumatorului? Sau sa procedez ca in Romania si sa sun pe la televiziuni ( ca am vazut ca doar asa se mai poate scapa de abuz)

Va multumesc mult pentru ajutor
Buna dimineata,

Am o problema cu furnizorul de telefonie mobila. Mama mea are un abonament de 7 ani la un furnizor (nu cred ca am voie sa ii spun numele). Pana acum o luna a avut un abonament de 800minute in retea si 100 nationale+100 in retelele fixe nationale cu 8 euro lunar. Acum o luna a fost sunata de unul dintre angajatii furnizorului care la telefon i-a explicat ca deoarece au vazut ca are nevoie de mai multe minute nationale s-au gandit sa ii ofere o varianta mai buna de abonament si anume un abonament de 700 de minute pe care le putea vorbi in orice retea (inclusiv reteaua furnizorului) cu 18 euro pe luna. Acum problema e ca si mama a gresit ca a acceptat prin telefon sa isi schimbe abonamentul, Mama nu e multumita de abonamentul acesta deoarece e prea scump si nu ii ajung nici minutele. Ieri am sunat la furnizor si am intrebat care e treaba. Domnul de acolo mi-a zis ca acea conversatie in care mama a acceptat sa isi modifice abonamentul are valoare de prelungire a contractului pe 24 luni, deci nu are valoare de schimbar a optiunii abonamentului, ci si de prelungire a acestuia pe 24 luni. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este: E posibil ca am ajuns atat de rau incat sa te obilge sa platesti 2 ani un abonament fara sa mai fie nevoie sa semnezi un contract? Domnul de la furnizor a spus ca e legal si ca daca mama vrea acum sa renunte la abonament e nevoita sa plateasca 150 de euro ca sa poata renunta la abonament.
Va rog frumos, daca ma puteti ajuta cu un sfat, fie din experiente asemanatoare fie din punct de vedere legal.
Va multumesc