avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 175 soluții astăzi
Forum Activitate ramada01

Activitate ramada01

Bună ziua! In cazul decesului unui functionar public poate beneficia copilul de Ordonanta de urgenta 57 /2019 privind Codul administrative, articolul 426 ,, Drepturi ale membrilor familiei funcţionarului public, în situaţia decesului acestuia,,,
- alineatului (1) ,,În caz de deces al funcţionarului public, membrii familiei care au, potrivit legii, dreptul la pensie de urmaş primesc pe o perioadă de 3 luni echivalentul salariului de bază din ultima lună de activitate a funcţionarului public decedat,,
Mentionez că copilul este student si are 21 ani, are depus dosar la Casa de pensii pentru pensie de urmas, dar am gasit acest articol de lege si vroiam să stiu daca poate primi si aceste drepturi dupa părintele decedat?
Bună ziua! Fiica mea a achiziționat o garsonieră, Blocul de garsoniere nu este inca finalizat decat 95%, urmand a fi dat in folosinta in Iunie 2024.
La notariat s-a încheiat o promisiune bilaterala, si sa achitat un avans de 97% din valoarea imobilului. Mai are de achitat 3% din valoare, pana la 31.12.2023, dar vanzatorul se obliga să predea locuinta la gata cu toate contractele (gaze, apa, etc) pana la 30.06.2024.
- Pot să solicit incheierea de contract cand achit valoarea ramasa ? Să nu mai fie promisiune bilaterală? Cu angajamentul vanzatorului ca il v-a preda cu totul rezolvat în luna Iunie 2024. Se poate?

Mulțumesc!
Buna ziua ! Institutia publica in care eu lucrez depune declaratia 100 pentru ca are peste 50 de angajati si atunci este obligata sa depuna aceasta declaratie pentru Varasaminte asimilate persoanelor cu handicap.
Buna ziua !
Sunt contabila într-o scoală gimnazială.In luna februarie a anului in curs Curtea de Conturi controlează un Inspectorat Scolar pe Programul SDS . Unitatea scolara deruleaza acest Program SDS printr-un contract de parteneriat cu o Asociatie de Parinti a scolii careia i-a pus la dispozitie spatiul si bunurile in mod gratuit. Scoala incheie apoi contracte de parteneriat cu parintii. Asociatia Parintilor Scolii incheie contracte de prestari servicii cu Persoane Fizice Autorizate , aceste persoane fiind angajatele scolii cu norma didactica.Asociatia este cea care are contracte cu parintii pentru incasarea de bani fara ca soala sa fie implicata cu absolut nimic. Curtea de Conturi spune ca activitatea PFA-urilor conform Legii 571/2003 privind Codul Fiscal este considerata dependenta si spune ca PFA-urile trebuiau reincadrate cu contracte de munca. Lasa masura de implementare pana la 30,09,2016 sa se plateasca sumele la bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale. PFa-urile si-au platit partea lor , adica 16% si 5,5% si au dreptul sa regleze declaratiile pana la 25,05,2016. Cum recuperez eu institutie publica acesti bani .
Reprezentantii ANAF spun ca Asociatia sa depuna declaratia 010 si apoi sa reincadreze PFA-urile cu contract de munca de la 01.09.2015 pana la 31.03.2016 . Mai inainte de acest termen se aplica Legea 209/2015 privind amnistia fiscala si acele sume nu trebuie platite.Dar Asociatia nu doreste acest lucru pentru ca Inspectoratul Teritorial de Munca îi va da amenda , asa ca vrea ca scoala sa faca declaratia 112 rectificativa si printr-un protocol cu scoala sa achite fie doar cotele angajatorului , amenda , penalitatile si dobanda , sau sa achite toate cotele fara cele declarate de PFA-uri.Mai trebuie scoala daca primeste banii de la Asociatie sa le deschida contracte de munca dela 1.09.2015 pana la 31.03.2016 , sau doar va face declaratiile rectificative ?
Cum recuperez suma de 16% si 5,5% de la PFA , ca aceste sume vor fi trecute in Declaratiile rectificative 112 ? Poate scoala sa incaseze banii de la Asociatie si sa faca rectificativele si sa plateasca aceste sume , daca pana acum nu a avut un buget deschis pentru autofinantate 21E365000 alte venituri?
Multumesc !
Buna ziua!
Va rog sa imi explicati si mie cum completam noul model de ordine de plata.
Suntem scoala gimnaziala.
Multumesc!
Da, am peste 50 de angajati.
Dar pur si simplu nu am stiut ca trebuie sa virez aceste sume sau sa achizitionez lunar produse in concordanta cu suma datorata.
Am avut control de la ITM si nu mi-a comunicat nimic de acest fond.
Am avut control si de la celelalte organe ierarhice si la fel nu am nimic consemnat ca trebuie sa opresc acest fond.
Acum am calculat sumele , am depus si declaratiile , am luat si amenda si penalizarile , dar sunt intrebata de ce nu am virat si declarat sumele.
nu pot spune ca nu stiu desi acesta este adevarul
Răspuns la discuția Incadrare persoane cu handicap
constituire fond handicap - ct.635=446(alte impozite , taxe si varsaminte asimilate)
plata - 446=7702
Buna ziua!
Lucrez in cadrul unei scoli generale si din anul 2008 pana in anul 2013 nu am depus declaratia 100 pentru fondul de handicap.
Mentionez ca nici nu am virat suma la bugetul de stat si nici nu am achizitionat produse in cuantumul sumei de la firme protejate.
In anul 2010 am avut control de la auditul public intern al ordonatorului de credit , atat Primarie , cat si Inspectorat scolar , dar nu am fost informati cu privire la retinerea acestui fond.
Acum Curtea de Conturi controland si institutia primariei a descoperit aceste lucruri si ne-a dat sa calculam sumele si sa depunem declaratiile fiscale si sa inregistram in contabilitate sumele , dar si penalizarile de la Administratia financiara.
Totodata dumnealor solicita lamuriri cu privire la faptul ca nu am retinut aceste sume lunar si virat catre bugetul de stat sau sa fi achizitionat produse in suma de valoarea reiesita.
Ce explicatie as putea sa dau?
Multumesc!