avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 583 soluții astăzi
Forum Activitate Ptrsc

Activitate Ptrsc

Bună ziua,
Îmi cer scuze anticipat dacă s-a mai discutat problema. Am căutat în forum și, deși am găsit câteva răspunsuri pe tema aceasta, niciunul nu acoperă toate nelămuririle mele. Așadar:

Am un PFA (CAEN 7430), fără angajați. Pe acest PFA lucrez doar eu în baza unor contracte cu câțiva beneficiari. Zilele trecute am încercat să fac un împrumut de tip CAR, iar acolo mi s-a spus că îmi trebuie ”o copie din Revisal și fișa fiscală de la ANAF”.

- Din câte știu (posibil să mă înșel) în Revisal sunt înregistrați doar salariații. Eu, în calitatea mea de PFA, pot fi înregistrată acolo?
- Mi s-a mai spus că mă pot angaja pe PFA-ul meu. Ceea ce, iar, mi se pare foarte ciudat. Deși nu imposibil, probabil, cu toate hățișurile legislației actuale. Dacă există această posibilitate, ce cheltuieli fiscale ar presupune, în plus față de impozit, CASS și CAS? (16%, 5,5% și, în cazul meu, 10,5%?)

Mulțumesc frumos!

Buna seara,

Revin (ce-i drept cu o intarziere destul de mare, pentru care imi cer scuze), in ideea ca experienta mea le va fi de ajutor si altor persoane.

Asadar, am facut notificarea scrisa, asa cum am fost sfatuita, iar in paralel am facut o reclamatie scrisa (e-mail) la ANCOM si una la ANPC (de la care, sincera sa fiu, nu aveam prea mari sperante la momentul respectiv). Dupa doua saptamani, aparent fara sa se fi intamplat nimic notabil intre timp, primesc un telefon de la o reprezentanta a companiei respective, care imi propunea solutionarea problemei prin rezilierea contractului si trecerea pe prepay (propunerea a venit de la dansa, de la inceput). Evident, am acceptat, surprinsa de dovada brusca de intelegere si bunavointa.
Numai ca, la mai putin de o saptamana de la discutia telefonica, am primit urmatorul mesaj de la ANCOM:

Stimată doamnă,

Ca urmare a adresei Dvs., înregistrată la ANCOM cu numărul de mai sus, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

1. Cu privire la relaţia contractuală dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, atribuţiile ANCOM sunt limitate la supravegherea respectării prevederilor Capitolului V - secţiunea 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată, cu modificări şi completări, prin Legea nr.140/2012.

2. Sesizarea Dvs. se referă la anumite probleme legate de încheierea unui contract la distanţă cu [nume operator telefonie] în vederea furnizării serviciului de telefonie mobilă.
Pentru clarificarea aspectelor semnalate de Dvs., am solicitat [nume operator telefonie] informaţii suplimentare prin adresa nr.SC-DRP-19153/09.08.2013. Din răspunsul furnizorului, înregistrat la ANCOM cu nr.SC-20509/02.09.2013, reiese că [nume operator] a acceptat solicitarea Dvs. de încetare a abonamentului fără despăgubiri, iar începând cu data de 1 septembrie 2013 numărul [xxxx.xxx.xxx] a fost trecut în regim de cartelă reîncărcabilă.

3. Astfel, considerăm că sesizarea Dvs. a fost soluţionată pe cale amiabilă.


Dupa alte cateva zile, am primit si un telefon de la o reprezentanta ANPC, care dorea sa se asigure ca problema sesizata de mine prin e-mail a fost rezolvata. Mi-a spus ca la ANPC s-au mai primit astfel de reclamatii si ca respectivul operator a fost atentionat in mod repetat, dar...


Ideea este ca exista totusi o speranta in ceea ce priveste denuntarea abuzurilor operatorilor de servicii. Este, intr-adevar, un consum de timp, de energie si uneori de nervi, dar cu putina insistenta poate marii furnizori vor intelege ca orice relatie de afaceri, chiar si cea cu micii consumatori, trebuie sa se bazeze pe respect reciproc.

Multumesc inca o data avocatnet.ro si Ares-3 pentru ajutor.
Multumesc frumos pentru raspuns. Nu, asa este, nu am beneficiat de oferte speciale.
Ideea cu notificarea trimisa prin posta este foarte buna. Recunosc, nu m-am gandit la aceasta varianta. Intr-o prima faza, am sa incerc sa depun o sesizare la o reprezentanta Orange, in speranta ca voi primi un numar de inregistrare si, ulterior, un raspuns scris.

Multumesc frumos inca o data.
Buna ziua,

Pentru ca imi expira abonamentul de telefonie mobila, am fost sunata de un operator, care mi-a facut diverse oferte de prelungire a abonamentului. Desi nu eram de acord cu prelungirea abonamentului, dorind sa trec pe prepay (am specificat acest lucru in mod repetat), in cele din urma am fost nevoita sa accept, pentru ca variantele care mi se ofereau erau fie suspendarea numarului, fie plata unei taxe nejustificate. Am incheiat, asadar, un abonament pe 6 luni, cu asa-numita semnatura vocala. Problemele mele sunt:
1. Operatorul respectiv refuza cu obstinatie trimiterea prin posta/e-mail a contractului in forma scrisa (am solicitat acest lucru in mod repetat, atat prin telefon, cat si prin e-mail), motivand ca nu este necesar sau ca nu se poate.
2. As dori sa stiu daca prevederile ordonantei 130/2000, Art. 4, Alin. 1, respectiv
Comerciantul trebuie sa transmita consumatorului, in scris sau pe un alt suport de informatii durabil, la dispozitia sau accesibil acestuia, in timp util, in perioada executarii contractului, urmatoarele:
a) confirmarea informatiilor mentionate la art. 3 alin. (1) lit. a)-f), daca acestea nu au fost transmise, in forma prevazuta la alin. (1), inainte de incheierea contractului;
mai sunt de actualitate.
3. In conditiile in care am doua abonamente distincte la operatorul respectiv, ambele venind pe aceeasi factura, am posibilitatea sa il platesc doar pe cel la care nu am nimic de obiectat?

Va multumesc.