Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1416 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Operator telefonie mobila refuza repetat trimiterea ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Operator telefonie mobila refuza repetat trimiterea unui contract in forma scrisa

Buna ziua,

Pentru ca imi expira abonamentul de telefonie mobila, am fost sunata de un operator, care mi-a facut diverse oferte de prelungire a abonamentului. Desi nu eram de acord cu prelungirea abonamentului, dorind sa trec pe prepay (am specificat acest lucru in mod repetat), in cele din urma am fost nevoita sa accept, pentru ca variantele care mi se ofereau erau fie suspendarea numarului, fie plata unei taxe nejustificate. Am incheiat, asadar, un abonament pe 6 luni, cu asa-numita semnatura vocala. Problemele mele sunt:
1. Operatorul respectiv refuza cu obstinatie trimiterea prin posta/e-mail a contractului in forma scrisa (am solicitat acest lucru in mod repetat, atat prin telefon, cat si prin e-mail), motivand ca nu este necesar sau ca nu se poate.
2. As dori sa stiu daca prevederile ordonantei 130/2000, Art. 4, Alin. 1, respectiv
Comerciantul trebuie sa transmita consumatorului, in scris sau pe un alt suport de informatii durabil, la dispozitia sau accesibil acestuia, in timp util, in perioada executarii contractului, urmatoarele:
a) confirmarea informatiilor mentionate la art. 3 alin. (1) lit. a)-f), daca acestea nu au fost transmise, in forma prevazuta la alin. (1), inainte de incheierea contractului;
mai sunt de actualitate.
3. In conditiile in care am doua abonamente distincte la operatorul respectiv, ambele venind pe aceeasi factura, am posibilitatea sa il platesc doar pe cel la care nu am nimic de obiectat?

Va multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 7 August 2013
Ptrsc, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ptrsc , utilizator 19:20, 15 August 2014
Ordonanta 130/2000 este in vigoare, trebuie sa va trimita contractul.

In legatura cu plata celui de-al doilea contract nu v-as sfatui sa intrerupeti plata pur si simplu ci sa faceti o notificare prin care sa ii anuntati ca incepand cu data de ... denuntati unilateral contractul pentru ca nu ati primit forma scrisa a acestuia. Notificarea expediati-o cu confirmare de primire si pastrati-va o copie.
Chiar daca v-o trimit aveti posibilitatea sa il denuntati in termen de 10 zile de la data primirii lui (vedeti art. 7 din Ord. 130/2000). Din ce scrieti nu rezulta ca ati beneficiat de oferte speciale, daca este asa nu au cum sa va puna sa platiti despagubiri.
Multumesc frumos pentru raspuns. Nu, asa este, nu am beneficiat de oferte speciale.
Ideea cu notificarea trimisa prin posta este foarte buna. Recunosc, nu m-am gandit la aceasta varianta. Intr-o prima faza, am sa incerc sa depun o sesizare la o reprezentanta Orange, in speranta ca voi primi un numar de inregistrare si, ulterior, un raspuns scris.

Multumesc frumos inca o data.
Pentru putin, sper sa va fie de folos.
Buna seara,

Revin (ce-i drept cu o intarziere destul de mare, pentru care imi cer scuze), in ideea ca experienta mea le va fi de ajutor si altor persoane.

Asadar, am facut notificarea scrisa, asa cum am fost sfatuita, iar in paralel am facut o reclamatie scrisa (e-mail) la ANCOM si una la ANPC (de la care, sincera sa fiu, nu aveam prea mari sperante la momentul respectiv). Dupa doua saptamani, aparent fara sa se fi intamplat nimic notabil intre timp, primesc un telefon de la o reprezentanta a companiei respective, care imi propunea solutionarea problemei prin rezilierea contractului si trecerea pe prepay (propunerea a venit de la dansa, de la inceput). Evident, am acceptat, surprinsa de dovada brusca de intelegere si bunavointa.
Numai ca, la mai putin de o saptamana de la discutia telefonica, am primit urmatorul mesaj de la ANCOM:

Stimată doamnă,

Ca urmare a adresei Dvs., înregistrată la ANCOM cu numărul de mai sus, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

1. Cu privire la relaţia contractuală dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, atribuţiile ANCOM sunt limitate la supravegherea respectării prevederilor Capitolului V - secţiunea 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată, cu modificări şi completări, prin Legea nr.140/2012.

2. Sesizarea Dvs. se referă la anumite probleme legate de încheierea unui contract la distanţă cu [nume operator telefonie] în vederea furnizării serviciului de telefonie mobilă.
Pentru clarificarea aspectelor semnalate de Dvs., am solicitat [nume operator telefonie] informaţii suplimentare prin adresa nr.SC-DRP-19153/09.08.2013. Din răspunsul furnizorului, înregistrat la ANCOM cu nr.SC-20509/02.09.2013, reiese că [nume operator] a acceptat solicitarea Dvs. de încetare a abonamentului fără despăgubiri, iar începând cu data de 1 septembrie 2013 numărul [xxxx.xxx.xxx] a fost trecut în regim de cartelă reîncărcabilă.

3. Astfel, considerăm că sesizarea Dvs. a fost soluţionată pe cale amiabilă.


Dupa alte cateva zile, am primit si un telefon de la o reprezentanta ANPC, care dorea sa se asigure ca problema sesizata de mine prin e-mail a fost rezolvata. Mi-a spus ca la ANPC s-au mai primit astfel de reclamatii si ca respectivul operator a fost atentionat in mod repetat, dar...


Ideea este ca exista totusi o speranta in ceea ce priveste denuntarea abuzurilor operatorilor de servicii. Este, intr-adevar, un consum de timp, de energie si uneori de nervi, dar cu putina insistenta poate marii furnizori vor intelege ca orice relatie de afaceri, chiar si cea cu micii consumatori, trebuie sa se bazeze pe respect reciproc.

Multumesc inca o data avocatnet.ro si Ares-3 pentru ajutor.
Ultima modificare: Vineri, 15 August 2014
Ptrsc, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Modificare unilaterala de contract,efectuat de firma de telefonie. nicodaro nicodaro Fiind la jumatatea termenului intr-un contract cu o firma de telefonie,imi cere sa schimb contractul.In urma refuzului meu,mi se comunica ca,face uz de clauza ... (vezi toată discuția)
Despagubiri incetare contract gabriel_gavrila gabriel_gavrila buna! am o situatie neplacuta cu cei de la RTC. in nov. 2013 am prelungit contractul pentru 3 servicii RTC (voce+net+tv). Nu am beneficiat de luni gratuite ... (vezi toată discuția)
Abonat companie telefonie mobila yodus yodus Buna ziua! Sunt abonatul unei companii de telefonie.In urma cu vreo 3 luni am fost sunat de catre un operator si mi s-a propus daca doresc sa trec pe un alt ... (vezi toată discuția)