avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Forum Activitate LazarAlinaMihaela

Activitate LazarAlinaMihaela

Răspuns la discuția Plata card emitere bon fiscal?
Problema este ca doar un client odata a cerut factura pentru ca ii deconteaza firma dansului si aceste cheltuieli. El plateste cu cardul si eu ii dau factura plus chitanta de la POS, si pana acum nu mia zis niciodata nimic de bonul fiscal...

Tocmai asta e idea, cand achita cash dau bonul fiscal, cand achita cu card dau doar bonul de la POS, si eventual la cerere factura. Si bineinteles ca la sfarsitul zilei aparatul POS scoate raportul zilnic Z, unde sunt toate incasarile, pe care le dau la contabilitate...
Răspuns la discuția Plata card emitere bon fiscal?
Multumesc pentru raspuns, cum vedeti aceasta intrebare naste controverse. Dar pana si cei de la finante mi-au spus ca este in regula...
Răspuns la discuția Plata card emitere bon fiscal?
Buna ziua, in primul rand multumesc pentru raspuns. Deci eu in fiecare luna dau extrasul de cont POS la contabilitate, iar acolo sunt toate tranzactiile facute cu cardul. De mentionat ca mai am un cont curent unde intra incasarile de la vouchere de exemplu, iar contul POS pentru carduri este separat. Casa de marcat este din aceea simpla, iar cand am sunat la domni de la casa de marcat sa ii intreb daca imi pot pune optiunea card, mi-au comunicat ca trebuie sa cumpar alta casa de marcat daca vreau neaparat asta, dar nu ma sfatuiesc pentru ca din moment ce clientul achita cu card intra in contul POS si de acolo acelasi raspuns ca contabila.

Factura sunt obligat sa emit la cererea clientului, asta stiu. Apropo, nu sunt platitor de TVA, iar cand am comunicat asta clientului a zis ca nu il mai intereseaza nici bon fiscal, nici factura, are vreo legatura?

Problema este ca si eu la supermarket cand achit cu cardul, imi da bonul cu mentiunea ne-fiscal, iar cand am intrebat la casierie, toate casierele mi-au spus ca nu pot emite bon fiscal la plata cu cardul pentru ca ar insemna sa plateasca TVA si impozit de douo ori pe aceeasi suma, iar ei emit bonul acela ne-fiscal pentru ca si in calculatorul lor le vine mai usor sa faca stocul de produse.
Buna ziua,

am un coafor si am avut o "mica problema" cu un client. Practic domnul a achitat cu cardul acum o saptamana plata unor servicii care le-a facut la noi (manichiura-spalat-tuns). A fost totul in regula, a achitat, a luat bonuletzul de la POS, iar dupa o saptamana s-a intors sa ceara si bon fiscal. Pe casa mea de marcat nu exista optiunea achitat "numerar sau card", iar contabilul cu care lucram mi-a spus ca daca plata nu se face cu numerar si se face prin card, avand in vedere ca eu nu am optiunea pe casa de marcat "plata cu card", nu trebuie sa dau bon fiscal pentru ca platesc impoziti de doua ori, odata cand dau extrasul de cont cu toate incasarile lunare pe card, si odata daca ii bateam bon de casa dansului. PS: nu sunt platitor de TVA. Intrebarile sunt:

1) Trebuia sa ii bat bonul de casa cand mi l-a cerut dupa o saptamana, avand in vedere ca eu deja am dat extrasul de cont pe luna respectiva si s-a inregistrat la impozit?

2) Ma lamureste si pe mine cineva? La plata cu cardul daca la casa de marcat nu am optiunea "card sau cash", ca sa nu inregistrez plata de doua ori (odata pe contul pos si odata pe raportul zilnic de casa), am procedat corect nefacand bon fiscal la data respectiva? Nici un client care a achitat cu cardul pana acum nu a cerut bon fiscal. Iar controalele de la protectia consumatorului care le-am avut, au fost in regula fara amenzi! 90% din persoanele pe care le-am intrebat mi-au spus ca am procedat corect nedand bon fiscal, pentru ca plata se inregistreaza pe extrasul de cont bancar care il dau lunar la contabilitate. Multumesc.