Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 296 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Noile reguli de TVA aplicabile în comerțul online - Probleme și soluții. Lectori: Viboal FindEx. Joi, 21 Octombrie, ora 11:00Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Plata card emitere bon fiscal?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Plata card emitere bon fiscal?

Buna ziua,

am un coafor si am avut o "mica problema" cu un client. Practic domnul a achitat cu cardul acum o saptamana plata unor servicii care le-a facut la noi (manichiura-spalat-tuns). A fost totul in regula, a achitat, a luat bonuletzul de la POS, iar dupa o saptamana s-a intors sa ceara si bon fiscal. Pe casa mea de marcat nu exista optiunea achitat "numerar sau card", iar contabilul cu care lucram mi-a spus ca daca plata nu se face cu numerar si se face prin card, avand in vedere ca eu nu am optiunea pe casa de marcat "plata cu card", nu trebuie sa dau bon fiscal pentru ca platesc impoziti de doua ori, odata cand dau extrasul de cont cu toate incasarile lunare pe card, si odata daca ii bateam bon de casa dansului. PS: nu sunt platitor de TVA. Intrebarile sunt:

1) Trebuia sa ii bat bonul de casa cand mi l-a cerut dupa o saptamana, avand in vedere ca eu deja am dat extrasul de cont pe luna respectiva si s-a inregistrat la impozit?

2) Ma lamureste si pe mine cineva? La plata cu cardul daca la casa de marcat nu am optiunea "card sau cash", ca sa nu inregistrez plata de doua ori (odata pe contul pos si odata pe raportul zilnic de casa), am procedat corect nefacand bon fiscal la data respectiva? Nici un client care a achitat cu cardul pana acum nu a cerut bon fiscal. Iar controalele de la protectia consumatorului care le-am avut, au fost in regula fara amenzi! 90% din persoanele pe care le-am intrebat mi-au spus ca am procedat corect nedand bon fiscal, pentru ca plata se inregistreaza pe extrasul de cont bancar care il dau lunar la contabilitate. Multumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 26 Aprilie 2014
george-neagu, moderator
Buna seara,

Din moment ce nu se incaseaza numerar, nu se poate da bon fiscal, in situatia descrisa de dvs.Consider ca ati procedat corect.
Ca sa se poate inchida corect in contabilitate, si sa poata si clientul sa aiba un document "la mana", trebuie sa emiteti o factura pe care scrieti "achitat cu card".

Respect,
Dan Preda.
Bonul fiscal sunteti obligata sa-l emiteti asa cum aveti si obligatia sa inscrieti pe bonul fiscal modalitatea de incasare.
Aveti posibilitatea pe casa de marcat sa setati incasare cu card.
Cei ce va asigura service-ul la casa de marcat o pot face foarte usor daca nu va descurcati dvs.
Daca dvs.nu ati emis bon fiscal cum o sa justificati incasarea sumei de pe card?
In ce mod s-au colectat veniturile daca nu ati emis bon fiscal?Din chitanta POS?Aceasta nu reprezinta document justificativ.
Nici in contabilitate nu este corect asa cum v-a sfatuit contabilul dvs.,deoarece prestarea efectiva de servicii a avut loc in ziua x iar incasarea cu cardul s-a efectuat la o zi ulterioara.
In acest caz se foloseste contul 5125-operatiuni in curs de decontare- la data emiterii chitantei POS.
Ultima modificare: Vineri, 2 Mai 2014
Contabilitate sector 4 evoCONTA, Contabil
simonaoprica a scris:


Daca dvs.nu ati emis bon fiscal cum o sa justificati incasarea sumei de pe card?
In ce mod s-au colectat veniturile daca nu ati emis bon fiscal?Din chitanta POS?Aceasta nu reprezinta document justificativ.



Dovada incasarii sumei de pe card se face cu chitanta POS.
Colectarea veniturilor+TVA, se face cu factura fiscala, pe care se inscrie "achitat cu card" si atasati chitanta a 2-a de la incasarea prin POS.

Daca emite bon fiscal cu incasare numerar, isi dubleaza veniturile.

Sau am inteles eu gresit, si spunem amandoi acelasi lucru?


Respect,
Dan Preda.

Buna ziua, in primul rand multumesc pentru raspuns. Deci eu in fiecare luna dau extrasul de cont POS la contabilitate, iar acolo sunt toate tranzactiile facute cu cardul. De mentionat ca mai am un cont curent unde intra incasarile de la vouchere de exemplu, iar contul POS pentru carduri este separat. Casa de marcat este din aceea simpla, iar cand am sunat la domni de la casa de marcat sa ii intreb daca imi pot pune optiunea card, mi-au comunicat ca trebuie sa cumpar alta casa de marcat daca vreau neaparat asta, dar nu ma sfatuiesc pentru ca din moment ce clientul achita cu card intra in contul POS si de acolo acelasi raspuns ca contabila.

Factura sunt obligat sa emit la cererea clientului, asta stiu. Apropo, nu sunt platitor de TVA, iar cand am comunicat asta clientului a zis ca nu il mai intereseaza nici bon fiscal, nici factura, are vreo legatura?

Problema este ca si eu la supermarket cand achit cu cardul, imi da bonul cu mentiunea ne-fiscal, iar cand am intrebat la casierie, toate casierele mi-au spus ca nu pot emite bon fiscal la plata cu cardul pentru ca ar insemna sa plateasca TVA si impozit de douo ori pe aceeasi suma, iar ei emit bonul acela ne-fiscal pentru ca si in calculatorul lor le vine mai usor sa faca stocul de produse.
Multumesc pentru raspuns, cum vedeti aceasta intrebare naste controverse. Dar pana si cei de la finante mi-au spus ca este in regula...

Alte discuții în legătură

Obligativitate emitere bon fiscal cybercat86 cybercat86 Buna ziua, Detin o firma care are ca activitate principala: 4540 - Comertul cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea ... (vezi toată discuția)
Casa de marcat, nelamurire alina240 alina240 Buna ziua. Am o firma cu obiect de activitate prestari servicii, serviciile sunt prestate si catre persoane juridice si catre persoane fizice. Desigur detin ... (vezi toată discuția)
Factura incasata cu chitanta sau fara? Mihai223 Mihai223 O PFA neplatitoare de TVA, care presteaza servicii, factureaza catre un client SRL / PFA. Exista contract intre cele doua entitati in care se stipuleaza si ... (vezi toată discuția)