avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 626 soluții astăzi
Forum Activitate shoni17

Activitate shoni17

Multumesc frumos!
Aveam indoieli cu situatia orelor suplimentare.
Buna ziua!
De curand am solicitat fostului meu angajator (CFR SA) o serie de adeverinte pentru intocmirea dosarului de pensionare, printre care si situatia salariului brut pana la data de 01.04.2001. Am intrat cu greu (dupa 3 luni) in posesia Adeverintelor de incadrare in grupa de munca si a celor ce atesta sporurile acordate conform activitatii prestate si locului de munca, inclusive vechimea in munca.
Nu am primit situatia salariului brut cu motivarea verbala ca nu poate fi obtinuta, nu se cunoaste unde se afla, etc. Solicitarea mea se bazeaza pe faptul ca salariul brut include si alte drepturi, ca de exemplu prime, ore festive, ore suplimentare.
Va rog sa-mi spuneti daca este necesara depunerea la dosar a situatiei cu salariului brut pentru acea perioada. Are angajatorul obligatia legala de a elibera un document in acest sens?
Va multumesc!
Nu nu am semnat nici-o cerere de încetare cim. De aceea am si contestat formularea din decizie.

Cornel Vasile a scris:

@ shoni17
In afara de acel acord, ati semnat si o cerere de incetarea a c.i.m. ?


@alexstaneci a scris:

Trecerea dumneavoastra in somaj , presupune responsabilitatea angajatorului , care nu mai are voie sa angajeze pe acel post 6 luni. ....


Este o informatie eronata ..ar trebui sa verificati textele de lege privind desfiintarea unui post .

Buna ziua!
In urma desfiintarii departamentului in care lucram, angajatorul mi-a comunicat verbal incetarea activitatii si mi-a propus incetarea CIM prin acordul partilor art. 55. lit b).
In acest sens mi-au propus un Acord de incetare cu plata a trei salarii compensatorii si fara alte pretentii, gen trecere in somaj.
Eu am refuzat acest acord, dar am propus 2 variante:
1) semnarea Acordului, dar cu marirea considerabila a sumei compensatorii;
2) trecerea in somaj fara alte beneficii financiare cuprinse in acord.
Angajatorul a fost de acord cu prima varianta si mi-au transferat banii in cont conform intelegerii.
La incheierea activitatii mi s-a prezentat numai acordul, urmand ca decizia de incetare CIM sa fie emisa si transmisa catre mine ulterior.
La primirea prin posta a deciziei am constat ca aceasta nu respecta cursul faptelor. Deciza are ca anexa Acordul de incetare si contine ca motivare sintagma “la cererea salariatului nostru”.
Deoarece Acordul a fost initiat de Veraltis Asset Management si asumat de ambele parti, am solicitat in scris inlocuirea motivarii eronate si inscrierea celei conforme cu realitatea. La circa o saptamana de la solicitare, angajatorul nu a raspuns.
Nu am inteles de ce angajatorul a ales sa fie de acord cu pretentiile mele banesti in locul trecerii in somaj.
Va rog sa imi spuneti daca formularea trecuta de angajator ma afecteaza pe mine, ca fost salariat, in stabilirea drepturilor viitoare pentru obtinerea pensiei.
Multumesc!
Va multumesc!
Buna seara,
Ma aflu in pragul incetarii contractului de munca. ca urmare a desfiintarii departamentului in care lucram 4 salariati. Angajatorul a venit cu un Acord de incetare CIM in care mi se propune art. 55 lit. b) cu acordul partilor si plata la incetare a unei sume ce reprezinta echivalentul a 3 salarii nete lunare de incadrare. De mentionat ca salariul obtinut este mult mai mare, chiar spre dublul celui de incadrare datorita bonusurilor obtinute din activitate.
Problema mea este faptul ca incetarea contractului nu se face si cu darea in somaj. Acceptarea acestui acord ma lasa, pana la gasirea unui alt loc de munca, fara asigurare la sistemul national de sanatate.
In ce masura pot refuza acest acord si solicita trecerea in somaj chiar si fara a parcurge o perioada de preaviz, dar si cu cele 3 salarii compensatorii propuse?
Multumesc!
Buna ziua!
Firma care administrează blocul în care locuiesc a introdus pe factura de cheltuieli comune o poziție pentru înlocuirea unui "reductor de presiune cu manometru". Nu cunoaștem care a fost situația ce a necesitat această operație, nu ne-a fost pusă la dispoziție factura pentru acel reductor și baza de calcul pentru fiecare apartament.
Vă rog să-mi spuneți cum se procedează în astfel de cazuri. Administratorul are obligația de a prezenta documentele ce stau la baza stabilirii cheltuielilor pentru spațiile comune?
Vă mulțumesc!
Răspuns la discuția Solicitare copie CI
Pana la fose, descrierea seamănă foarte bine cu situația din cartierul nostru.
Noi avem canalizare subdimensionată și probleme la infrastructura de alimentare chiar cu energia electrică (rezolvată ulterior).
Mulțumesc!