avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 677 soluții astăzi
Forum Activitate luciantiseanu

Activitate luciantiseanu

Buna ziua!

Continuand aventura mea in incercarea de a-mi cumpara o casa (am mai postat o intrebare pe acest subiect), impreuna cu banca am descoperit o noua problema, pe care as vrea sa o prezint aici, in speranta ca ma puteti lamuri.

Imobilul pe care as vrea sa-l cumpar este compus din teren si casa, iar casa are doua corpuri C1 si C2. Corpul C1 nu apare in extrasul de carte funciara, decat in Anexa Nr. 1 la Patea I; banca afirma ca nu-mi poate pune ipoteca pe imobil, din cauza ca acest corp C1 nu are intabulat dreptul de proprietate.

Ce parere aveti? Are dreptate banca? Exista vreo solutie in acest sens? As putea sa intabulez eu dreptul de proprietate ulterior adjudecarii (imobilul este vandut de executor in urma deciziei instantei care a constatat ca cei trei proprietari nu pot imparti imobilul si niciunul nu-l vrea pentru el)? Este vreo metoda prin care proprietarii isi pot intabula dreptul de proprietate pe C1 acum? Se poate pe baza unui certificat fiscal de la Primarie? Cine poate face demersul?

Va multumesc!

Pe scurt, continutul cartii funciare este urmatorul:

Carte Funciară Nr. XXXXX

A. Partea I. Descrierea imobilului

TEREN Intravilan
Adresa: ...

Nr. crt: A1
Nr. cadastral/Nr. topografic: XXXXX
Suprafaţa* (mp): din acte: 428mp, masurata: 420mp
Observaţii / Referinţe: teren imprejmuit

Constructii

Nr. crt: A1.2
Nr. cadastral/Nr. topografic: XXXXX-C2
Adresa: ...
Observaţii / Referinţe: S. construita la sol: 52 mp; S. construita desfasurata: 52 mp; Anexa (bucatarie, baie, hol), din caramida, acoperita cu tabla, edificata in anul 1932. Fara certificat de performanta energetica.

B. Partea II. Proprietari şi acte

NNNNN / 26/06/2017 ... diverse acte notariale, certificate de mostenitor, acte administrative, hotarari judecatoresti

B1 Intabulare, drept de PROPRIETATE atribuire, dobandit prin Lege, cota actuala 1/1
A1
1) X, cota nedeterminata
2) Y1, cota nedeterminata
3) Z, cota nedeterminata

B2 Intabulare, drept de PROPRIETATE, dobandit prin Hotarare Judecatoreasca, cota actuala 1/1
A1.2
1) Y1, cota nedeterminata
2) Y2, cota nedeterminata (Y2 este sotul lui Y1)

C. Partea III. SARCINI
NU SUNT

Anexa Nr. 1 La Partea I

Planul imobilului
...
Date referitoare la teren
1. Curti constructii / Intravilan DA / Suprafata

Date referitoare la construcţii
A1.1 / Numar: XXXXX-C1 / Destinatie constructie: constructii de locuinte / Suprafata: 55mp / Situatie juridica: fara acte / Observatii: S. construita la sol: 55 mp; S. construita desfasurata:50 mp; Locuinta cu 2 camere, din caramida, acoperita cu tabla, edificata in anul 1936. Nu detine certificat de performanta energetica.
A1.2 / Numar: XXXXX-C2 / Destinatie constructie: constructii anexa / Supfrafata: 52mp / Situatie juridica: cu acte / Observatii: S. construita la sol: 52 mp; S. construita desfasurata: 52 mp; Anexa (bucatarie, baie, hol), din caramida, acoperita cu tabla, edificata in anul 1932. Fara certificat de performanta energetica.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Asa ma gandeam si eu. Am intrat in contact cu doi dintre proprietari, par destul de rezonabili, mi-au facilitat efectuarea evaluarii in sensul ca s-au deplasat la imobil impreuna cu evaluatorul trimis de banca. Ceilalti sunt reprezentati de un avocat, i-am gasit adresa pe portalul instantelor si ma gandeam sa-l contactez.

Cei de la banca au contactat executorul si i-au expus problema iar acesta a promis intr-adevar ca va lua legatura cu proprietarii si va reveni cu un raspuns. Cred ca nu-mi ramane decat sa astept sa vad ce va urma, iar intre timp voi continua vizionarile, poate gasesc o alta casa, cu mai putine probleme.

Va multumesc din suflet pentru timpul acordat!
Va multumesc foarte mult pentru raspuns, articolele din lege imi sunt de mare ajutor. Situatia e chiar mai sumbra decat imi imaginam, este practic posibil nu numai sa pierd garantia de participare (in cazul in care adjudec dar nu reusesc sa platesc), dar si sa fiu pus sa achit cheltuielile prilejuite de urmatoarele licitatii si diferenta de pret (desi la ultimele doua licitatii pretul nu a mai scazut si am inteles ca nu va mai scadea).

Nu am inteles exact cine este creditorul la care va referiti mai sus ("Doar daca va intelegeti cu creditorul si va lasa in rate, se incheie actul de adjudecare inainte de plata intergrala."). Este vorba despre cei patru proprietari? Ei nu au datorii si imobilul nu este executat silit, doar ca imobilul nu se poate imparti in natura, niciunul nu a vrut imobilul pentru el sau nu a avut mijloacele sa-i despagubeasca pe ceilalti si atunci instanta a decis vanzarea prin executor si impartirea intre ei a sumei obtinute.

Daca prin creditor va referiti la proprietari, ce demers legal si acoperitor as putea face acum, inaintea licitatiei, daca exista un astfel de demers, astfel incat sa ma asigur ca ei vor fi de acord cu o plata in rate, din care una dintre rate sa fie creditul de la banca? Eu am, asa cum am spus, jumatate din suma. As vrea sa achit garantia de participare anterior licitatiei, apoi o alta parte din suma chiar si in ziua licitatiei, daca adjudec, iar restul sa se plateasca din credit intr-o perioada rezonabila, sa zicem maxim 30 de zile. Ar trebui sa solicit acest lucru in scris d-lui executor? Proprietarilor? Daca si-ar da acordul in scris ar fi suficient? Cine are puterea sa decida acest lucru, executorul sau proprietarii? Proprietarii cu care am reusit sa vorbesc afirma ca de vanzare se ocupa numai executorul.

Va multumesc inca o data!
Buna seara!

Intentionez sa achizionez un imobil care se vinde de catre un executor judecatoresc. Pe scurt, imobilul are mai multi proprietari, mostenitori care nu s-au inteles asupra lui, s-au judecat, iar instanta a dispus vanzarea printr-un executor ales de acestia, urmata de impartirea sumei obtinute conform cotelor fiecaruia. Au fost organizate deja mai multe licitatii de vanzare, la care nu s-a inscris nimeni, as vrea sa particip la urmatoarea.

Am jumatate din pretul de pornire, pentru restul urmand sa contractez un credit ipotecar. Am aprobarea financiara de la banca, precum si evaluarea imobilului (care a iesit ceva mai prost decat pretul de pornire, totusi acopera suma de care estimez ca voi avea nevoie). Problema e ca executorul vrea plata integrala a pretului inainte de emiterea actului de adjudecare, iar banca invers, cere actul de adjudecare inainte de acordarea creditului, sustinand ca se poate incheia actul sub rezerva platii pretului, actul urmand a se desfiinta daca din orice motiv pretul nu se plateste.

Personal, consider justificata varianta bancii, insa pentru ca este necesara si depunerea unei garantii de participare pe care nu-mi permit s-o pierd, inainte de a lua decizia de a participa la licitatie as vrea sa va rog cu respect sa-mi spuneti ce solutie legala exista pentru aceasta situatie. Poate executorul sa emita actul de adjudecare cu o clauza privind plata integrala, poate acorda un termen pentru plata, exista vreo prevedere care-i interzice acest lucru? Imobilul nu este grevat de sarcini.

Va multumesc pentru timpul acordat!
Buna ziua,

Vreau sa angajez doua persoane aflate in urmatoarea situatie: una a beneficiat de ajutor de somaj in urma cu mai mult timp (pana in iunie 2014), cealalta si-a incheiat contractul de munca cu angajatorul sau prin acordul partilor pentru a se angaja la mine. In acest caz mai este necesara declararea locurilor vacante la AJOFM respectiv obtinerea repartitiei, avand in vedere ca niciuna dintre aceste persoane nu este inregistrata la AJOFM in cautarea unui loc de munca si de asemenea posturile nu vor fi vacante mai mult de 5 zile.

Multumesc!
Multumesc mult pentru raspunsuri. Revin cu o intrebare: este posibil sa-mi vand unele bunuri (eu ca persoana fizica sa le vand firmei mele) in loc sa le comodez? Bunurile sunt cumparate cu putin timp inainte de infiintarea firmei, am facturile de achizitie si vor fi folosite numai in activitatea firmei. Motivul ar fi urmatorul: simplificand si presupunund ca pana la sfarsitul anului cifra de afaceri va fi de 10.000 de lei, as plati impozit pe venitul microintreprinderilor 3%, adica 300 de lei, apoi sa zicem ca mi-as acorda dividende in suma de 5.000 de lei, platind inca 16% impozit = 800 de lei (parca asa era). In schimb, daca mi-as recupera banii pe bunurile respective, sa zicem 4.000 de lei, mi-as acorda dividende in suma de 1.000 de lei, platind 160 de lei impozit. Bat campii cu gratie sau are sens?
Multumesc pentru raspuns! Nu m-am consultat cu nimeni, am mai citit cate ceva si m-am gandit singur :)

Bunurile comodate se inregistreaza in contabilitatea firmei? In afara bilantului sau cum?
Buna ziua,

Nu stiu daca am ales categoria potrivita, imi cer scuze in avans si rog un moderator sa mute intrebarea, daca se poate.

Am infiintat de curand o firma de IT. As vrea sa stiu cum pot folosi in activitatea societatii niste echipamente personale (laptop, imprimanta), achizitionate anterior infiintarii firmei? La infiintare am depus si varsat numai capitalul social in numerar, nu am adus aport in natura sau altceva. Daca le folosesc pur si simplu ma poate intreba cineva ceva la vreun control? Altfel cum s-ar putea proceda, fac un contract de comodat sau cum?

Va multumesc!

Astazi am fost la RC sa-mi ridic certificatul de inregistrare. Stiu, m-am miscat greu, dar chiar nu am avut timp pana spre sfarsitul lunii trecute sa ma ocup.

As vrea sa dau cateva detalii, in speranta ca ii voi ajuta pe altii care se afla intr-o situatie similara.

In primul rand despre aspectul care ma framanta pe mine, sediu social in apartament cumparat cu credit \"Prima Casa\": vreau sa va spun ca nu a fost absolut nicio problema la Registrul Comertului, nu mi s-a solicitat nimic in plus fata de contractul de comodat si contractul de vanzare cumparare, pe scurt nu a fost nevoie de acordul bancii sau al altei entitati. In contractul de vanzare-cumparare s-a verificat la RC daca fostul proprietar si-a pastrat cumva dreptul de uzufruct (nu e cazul) si s-a verificat adresa imobilului, care trebuie sa corespunda cu cea din contractul de comodat si cu sediul social declarat. La mine in contractul de vanzare cumparare este trecuta numai strada si blocul, nu si numarul (desi numarul apare in cartea mea de identitate precum si pe toate facturile), astfel ca a trebuit sa refac documentale in care trecusem si numarul. Inainte de a ajunge la RC, am intrebat totusi la banca si dupa niste insistente mi s-a dat un raspuns evaziv si nimic in scris (mi s-a spus ca daca Ministerul de Finante - care de asemenea are drept the ipoteca 50% - ca si banca - imi da acordul, mi-l vor da si ei). Cu alte cuvinte m-au expediat fara ceva concret. Am citit totusi cu atentie contractul de creditare si nu am gasit nicio interdictie legata de infiintarea unui sediu social (singura interdictie este cea a instrainarii imobilului pe o perioada de 5 ani de la cumparare), astfel ca am mers cu incredere la RC si totul a mers bine.

Rezervarea denumirii am facut-o online (mi-am luat certificat digital calificat) si a mers relativ bine, in sensul ca desi achitasem taxa (72 de lei + 8 lei pentru trimiterea prin posta), initial mi-a aparut ca nu am atasat dovada platii. Am incercat din nou si mi-a aparut o nota de calcul, apoi a mai fost nevoie de un e-mail in care ii intrebam de starea cererii si ulterior am primit dovada rezervarii atat pe email cat si prin posta cu confirmare de primire.

As fi vrut sa depun si restul dosarului online insa una dintre cereri trebuie timbrata cu 4 lei si nu m-am lamurit cum pot face asta online. Am intrebat si la RC dar nu am primit niciun raspuns concludent.

Un alt aspect pe care vreau sa-l mentionez este ca am folosit
[ link extern ]
care este de ajutor intr-o oarecare masura, in sensul ca te ajuta sa te organizezi putin, insa are si unele scapari, printre care mentionez:
- Se pare ca in actul constitutiv nu trebuie folosita sintagma "societate comerciala" ci numai "societate". Inutil sa spun ca cei de la Oficiu m-am pus sa refac documentul respectiv, din pacate la a doua vizita la ei, ceea ce a insemnat mai multa alergatura.
- Tot de la RC mi s-a _recomandat_ sa fac un Statut (avand in vedere ca sunt asociat unic) si nu un "Act constitutiv". Acest lucru nu este mentionat niciunde pe site-ul respectiv, insa pe
[ link extern ]
sunt date modele atat pentru asociat unic, cat si pentru mai multi asociati. Pana la urma am folosit modelul de pe
[ link extern ] ,
care e si mai putin stufos.
- Cei de la RC vor, in afara de codul CAEN al activitatii principale (ex. 6201 Activitati de realizare a soft-ului...), sa fie specificat in statut si domeniul principal de activitate (ex. 620 Activitati in tehnologia informatiei).
- smartapp.ro propune in cuprinsul actului constitutiv o perioada limitata a mandatului administratorului - de la RC mi s-a recomandat perioada nelimitata, pentru a evita alergatura si cheltuielile (potentiale) cu prelungirea mandatului.

Vreau sa multumesc inca o data pe aceasta cale consilierului care mi-a raspuns aici. Si vreau sa urez succes celor care - ca si mine - incearca marea cu degetul si isi infiinteaza societati.

Ca sa va raspund la intrebare, am tras concluzia ca imi trebuie un angajat cu diploma in domeniu interpretand paragrafele urmatoare: "Daca dumneavoastra veti si lucra pentru societate, atunci este recomandabila incheierea unui contract de munca, cu incadrarea corespunzatoare activitatii desfasurate." + "Nu va veti putea angaja pe functia de inginer constructor, de exemplu, chiar daca societatea e a dumneavoastra, daca nu aveti o diploma corespunzatoare..."

Nu incerc sa evit plata contributiilor, dimpotriva, e unul dintre motivele pentru care vreau sa infiintez firma, pentru ca m-am saturat de statutul de somer.

Am inteles acum ca ar fi ok sa fiu administrator + (sa zicem) angajat cu CIM part time 6 ore, in felul asta fiind mai mult decat plauzibil ca pot imi pot indeplini ambele sarcini, chiar nu vreau sa am niciun fel de probleme. Intrebarea e: pe ce pozitie ma angajez, dc nu am diploma in domeniul din care firma face venituri?