Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
[ link extern ] /
"Reamintim şi faptul că “o clauză contractuală va fi considerată ca nefiind negociată direct cu consumatorul dacă aceasta a fost stabilită fără a da posibilitatea consumatorului să influenţeze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate sau condiţiile generale de vânzare practicate de comercianţi pe piaţa produsului sau serviciului respective” (art. 4 alin. 2 din Legea nr. 193/2000)."
Deşi art. 84 din Codul consumului mai sus menţionat blochează eventualele tentative ale operatorului de telefonie mobilă de a limita dreptul consumatorului de a denunţa unilateral un contract, acelaşi articol lasă operatorului de telefonie mobilă dreptul la “justă despăgubire”.
Aceasta înseamnă că consumatorul, persoană fizică, care a cumpărat un telefon mobil la preţ redus va trebui să plătească despăgubiri operatorului de telefonie mobilă. Astfel, operatorul de telefonie mobilă va avea posibilitatea de a cere consumatorului, persoană fizică, care denunţă unilateral contractul de telefonie mobilă înainte de termenul limită al contractului respectiv contravaloarea eventualelor reduceri aplicate la preţul unui telefon mobil sau contravaloarea instalării unui alt serviciu.
Si sa demonstrati cu probe in cadrul actiunii civile ca era nefunctional din momentul predarii.
Ar trebui sa demonstrati ca in momentul in care l-ati luat nu functiona. Poate spune ca l-ati fisurat dvs.
In orice caz, nu pare caz penal, ci mai degraba civil.
"- Alo?
- Alo, buna ziua! Sunt X (nici nu mai stiu cum a zis ca o cheamă fiindcă vorbea foarte repede, era o femeie) de la Banca Transilvania si as dori sa va pun câteva întrebări.
- Buna ziua ! Am zis asa, pe fundal ca nici nu mi-a dat măcar dreptul la replică.
- dl. Xulescu ?
- Da.
- Iarasi foarte grăbită. Dupa cum v-am zis, sunt de la Banca Transilvania si ati fost ales sa faceti parte din noul program de asigurări de sănătate. As dori sa va spun ca discutia aceasta, dl. Xulescu, este înregistrată, pentru binele dvs. dle. Xulescu, sunteti de acord ?
- Da, sigur.
- Multumesc, dle. Xulescu. Cum spuneam, este vorba despre un program de sănătate la care ati fost ales.
Pentru moment vreau sa va pun trei întrebări, dle. Xulescu, sunteti de acord ?
- Da, sigur.
- Bine dle. Xulescu.
1. Ati urmat tratament cronic in ultimii trei ani ?
2. Va stiti bolnav de HIV, cancer etc. ?
3. Va stiti cu nu stii ce boala ?
Care este răspunsul la aceste întrebări, fle. Xulescu ? Daca fie si la una singura răspunsul este da, atunci, îmi pare rau, nu va puteti încadra.
Ati inteles dle. Xulescu ?
- Da... dar... Si nici nu mai apuc sa zic ca îmi zice.
- Foarte bine, dle. Xulescu.
- Nu, nu am nici o boala nimic.
Dar părea ca nu a interesat-o rasunsul si mi-a zis scurt:
- Multa sănătate in continuare dle. Xulescu.
- Mulțumesc!
- Programul la care va ziceam ca ati fost selectat se numeste (ceva cu Med ceva, nu am retinut)... Si este un program privat de asigurări de sănătate la care ati fost ales sa participati, cu numai 25 de lei pe luna veti beneficia de servicii medicale in caz ca bla, bla, bla.
Va mulțumesc !
O zi bună !
Si, după ce mi-a zis toate astea in doar câteva secunde, da sa închidă si eu o întrerup:
- Auziti ? Mă scuzati, da' eu nu vreau sa fac parte din nici un program privat de sănătate.
Si îmi zice, vadit mulțumită si nederanjata de replica:
- Am inteles dle. Xulescu, multumesc, o zi bună!
Si a închis."
Sfat,
Deplasare de urgenta la banca, daca nu esti bun de plata.
"Totusi, operatoarea Raiffeisen i-a spus lui Marius ca va trebui sa rezilieze contractul pentru a nu mai plati rata lunara. Dupa ce a sunat si la furnizorul serviciilor de asigurare, Alico, acolo i s-a spus ca acest contract se deruleaza in baza acordului sau telefonic si ca drept dovada exista discutia inregistrata. "Dar eu nici nu am semnat contractul si nici nu l-am trimis", explica Marius, care adauga ca, in calitate de client Raiffeisen, nu se mai simte protejat. "
sursa,
[ link extern ]
Practica nu este una noua,
[ link extern ]
Societatile de asigurari viseaza de ani bani sa-si vanda produsele la pachet cu servicii bancare - "bancassurance".
Bancile chiar vor promova pe orice cale asigurarile de orice fel pentru simplu motiv ca viitorul se anunta cam "negru" si vor obtina venituri din cat mai multe surse.
In acelasi fel procedeaza si cei de la Vodafone. In baza unei discutii telefonice, pe parcursul careia, inevitabil, la un moment dat spui "da" pe care ei il interpreteaza ca fiind un acord dat si pe care il folosesc in loc de semnatura, iti fac abonamente pe care nu le-ai solicitat niciodata sau iti adauga optiuni la abonament. Noi ne-a chinuit mai bine de un an si jumatate sa scapam de un abonament pe care nimeni nu-l solicitase, pentru care nu exista contract si pentru care Vodafone nici macar nu livrase o cartela SIM. Interesant este ca, desi nu exista un contract semnat de catre ambele parti, Vodafone factura in fiecare luna abonamentul respectiv. Problema nu s-a rezolvat decat prin rezilierea abonamentului vechi, la care ei adaugasera si acest abonament nesolicitat facturau pe aceeasi factura doua numere. Prin urmare, dupa lungi insistente si discutii cu Vodafone, care nu au dus la niciun rezultat, am reziliat contractul initial cu Vodafone, vechi de vreo 14 ani si am trecut la cartela reincarcabila. Insa aceasta reziliere nu s-a putut face cand am vrut noi, ci la un anumit termen, caci contractele se prelungesc automat, fara ca nimeni sa te intrebe daca mai doresti sa beneficiezi de serviciile lor in continuare, dupa ce perioada de valabilitate initiala a contractului a expirat.Iris 2011-02-14 13:22:55