avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 742 soluții astăzi
Forum Activitate Cornelissa

Activitate Cornelissa

Am nevoie de Cartea Tehhnica a unui bloc construit în 1972. Asociația nu o mai are sau nu integral. De la Primăria de sector m-au trimis la niște numere de tel care nici nu mai sunt bune. De pe Avocatnet am inteles ca normal ar ttebui sa o pot gadi in arhivele A.F.I. De la A.F.I mu-au spus ca nu au acesta carte tehnica și ca se poate obține reconstituirea de la Proiect București . Totusi, unde e exemplarul din Cartea Tehnica ce ar fi trebuit sa existe obligatoriu (cf legislației în construcții din toate timpurile, din cate stiu) la Primărie....??
Buna ziua,
In 18.sept.2020 a intrat in vigoare Legea nr.204/2020 ce completeaza si/sau modifica responsabilitatile Consultantului in raport cu partile in Contractul de Consultanta pe care il deruleaza precum si pentru contractele noi si este stipulat ca Investitorul institutie publica trebuie sa incheie cu Consultantul acte aditionale privind aceste modificari. Inteleg ca, din cauza acestor modificari, se impune sa existe act aditional la Contractul de servicii , semnat si de Consultant. De asemenea, data fiind modificarea asumarii raspunderii in ce priveste tot contractul de servicii, activitatea trebuie sa se deruleze respectand acele modificari care implicit afecteaza si modul de abordare a aplicarii penalitatilor si a efectuarii platilor (trebuie facute rapoarte zilnice de catre Consultant nu lunare ca pana acum si trebuie sa se tina cont de responsabilitatile fiecaruia). Contractul de servicii , pe legea romana, prevede ca derularea activitatii trebuie sa se faca cu respectarea Legislatiei in vigoare (Legea nr.10/95 republicata cu modificari si completari fara Legea nr.204/2020 nu mai e in vigoare, deci din 18 sept 2020 Consultantul trebuie sa deruleze activitatea cf Legii nr.10/1995 republicata cu modificari si completari inclusiv cu Legea nr.204/2020). Consultantul, desi i -am inmanat prevederile Legii nr.204/2020 in septembrie trecut in cadrul unei sedinte si l-am instiintat despre aceasta, nu a semnat nici acum actul aditional invocand o serie de conflicte de interese in interiorul acesteia. Departm. juridic al beneficiarului a specificat catre derulator (Beneficiar) ca rapoartele de progres (pe care Consultantul continua sa le faca lunar ! nu zilnic) pot fi platite catre Consultant ulterior momentului sept,2020 doar daca el/Consultantul asigura Beneficiarul ca va semna actul aditional si ca il va semna cat mai repede, ceea ce nu a facut nici pana acum, desi a fost instiintat de doua ori ca trebuie sa semneze actul aditional si pana atunci sa deruleze activitatea cf. Legii nr.10/95 cu modificari si completari inclusiv Legea nr.204/2020. Conducerea departamentului meu cunoaste situatia. Am aflat recent ca exista explicatii ale legiuitorului care sa arate ca nu exista un conflict de interese in sensul specificat de Consultant si le-am atasat la un ordin administrativ care sa fie semnat de conducere si sa fie inaintat catre Consultant. Intre timp mi s-a facut Nota de serviciu, cu un fragment din punctul de vedere al departam. juridic (consultativ !) rupt din context (!) cum ca rapoartele lunare (pe care le-am suspendat de la plata ulterior aparitiei legii nr.204/2020 cf. prevederilor din contract care permit acest lucru in caz de neclaritati) emise de Consultant pot fi aprobate si platite catre Beneficiar si dupa data intrarii in vigoare a legii nr.204/2020 (-fara sa tina cont ca a fost specificat ca aceasta se poate face daca derulatorul emite catre Consultant o NOTIFICARE prin care i se atrage atentia asupra necesitatii respectarii contractuale a prevederilor Legii nr.204/2020 si daca derulatorul constatat, in urma verificarii, ca cele expuse in rapoarte reflecta calitatea lucrarilor executate (lucru care, oricum , nu poate fi asumat de catre derulator, caci aceasta asumare e in sarcina Consultantului care a fost acceptat la o licitatie tocmai in acest scop, de a-si asuma el calitatea lucrarilor executate si a pune la dispozitie derulatorului stadiul si mersul lucrarilor de executie pe santier) , Nota de serviciu prin care mi se cere sa aprob rapoartele de progres si platile fara ca Supervizorul Consultantul sa fi semnat actul aditional, fara sa se fi aprobat emiterea unei Notificari (desi am facut demersuri catre Departam Juridic sa se aprobe continutul Notificarii, conducerea departamentului meu nu a inaintat aceasta adresa catre Juridic) . Singura posibilitate pe care o vad este sa se aprobe Ordinul Administrativ cel tarziu luni, si sa il trimit Consultantului. Va rog, aveti amabilitatea sa imi precizati:
- daca nu este legal sa platesc Consultantului aceste rapoarte , as vrea sa imi spuneti care ar fi consecintele legale (art., lege) care pot avea loc si sunt defavorabile pentru Beneficiar (semnatarii aprobarilor), in opina mea fiind clar ca nu se pot face plati fara contract/ (act aditional in cazul nostru-si care e obligatoriu prin lege , adica formularea e ferma, nu exista formula: Beneficiarul ”poate sa” incheie acte aditionale , ci Beneficiarul ”incheie” acte aditionale cu Consultantul in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii 204/2020 ...), plata fara contract insemnand ca trebuie sa platesc din buzunar, iar daca aprob plata din contract risc sanctiuni grave (deci, aici rog precizati daca am dreptate si care sunt articolele de lege si pedepsele pentru aceasta incalcare a regimului legal de efectuare a platilor); totodata, cum afecteaza neasumarea raspunderii Consultantului pe Legea nr.204, platile catre Antreprenor pentru lucrarile executate de acesta INAINTE de aparitia Legii 204/2020 si pantru cele executate DUPA aparitia Legii nr.204/2020
- daca este legala plata rapoartelor mentionate fara semnarea actului aditional de catre Consultant, va rog precizati de asemenea cadrul legal care permite acest lucru si cu ce precizari pot aproba aceste rapoarte , mai ales ca ele nu s-au efectuat zilnic cum prevede legea nr.204
-cum pot raspunde la Nota de serviciu cu citari incomplete din raspunsul Departam Juridic si cu termen aproape imposibil de respectat (personal mi se pare un abuz in serviciu al conducerii directiei in care lucrez)
Multumesc anticipat pentru eforturile dumneavoastra
Poate nu citesc eu bine, insa ar fi un nonsens sa se refere la un singur contract, cum ar putea cineva sa fie 8 ore /zi la doua locatii si/sau activitati diferite ? Sa fim seriosi...Sau daca ar fi ca o persoana sa lucreze de exemplu 8 ore intre orele 8-16 si alte 8 ore intre 5pm si 1am, cand s-ar mai odihni ? Sunt oare toti oamenii Hercule in rezistenta la program prelungit...? Acolo este scris "timp de munca". Sincer eu simt nevoia ca dumneavoastra sa specificati de unde rezulta ca "timp de munca" se refera la un singur contract de munca...sa ma pot "lumina" si eu...
va rog frumos, in ceea ce ati spus dumenavoastra, nu regasesc unde se respecta art.114 din C. muncii, respectiv:
Articolul 114
(1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele
suplimentare.
(2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste
48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de
4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
(3) Pentru anumite activităţi sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, se pot
negocia, prin contractul colectiv de muncă respectiv, perioade de referinţă mai mari de 4 luni, dar care
să nu depăşească 6 luni.
(4) Sub rezerva respectării reglementărilor privind protecţia sănătăţii şi securităţii în muncă a
salariaţilor, din motive obiective, tehnice sau privind organizarea muncii, contractele colective de
muncă pot prevedea derogări de la durata perioadei de referinţă stabilite la alin. (3), dar pentru perioade
de referinţă care în niciun caz să nu depăşească 12 luni.
(5) La stabilirea perioadelor de referinţă prevăzute la alin. (2) -(4) nu se iau în calcul durata concediului
de odihnă anual şi situaţiile de suspendare a contractului individual de muncă.
(6) Prevederile alin. (1) -(4) nu se aplică tinerilor care nu au împlinit vârsta de 18 ani.
Cum respecta angajatorul maxim 48 DE ORE /SAPTAMANA pentru respectivul angajat, daca NORMA INTREAGA la ambele activitati depaseste cumulat 48 de ore/saptamana ? (inteleg ca exista dreptul la munca, insa cred ca va dati seama ca nimeni nu poate munci mai mult de 24/24, , iar maximumul de 48ore/saptamana a fost impus prin Cod in special ca masura de protectie a sanatatii salariatului) Multumiri din nou daca puteti detalia argumentat in contradictoriu cu cele de mai sus (art.114) . De asemenea, cine raspunde pentru incalcarea acestei prevederi (art.114) (angajatorul sau/si angajatul ?) si in baza carui articol de lege..?
Buna ziua și multumesc anticipat pentru raspuns, as vrea sa stiu daca pot pune ca expert pe termen scurt(Manager proiect sau adjunct cheie) , pe un contract cu finanțare externă, un director de consultanta al firmei de consultanta care prestează servicii de consultanta (ca Inginer fidic) pentru contractul respectiv. Adresez intrebarea și din punct de vedere al art.114 din Codul muncii(adică trebuie ca norma de Director cumulat cu pontajele pe contracte din fonduri externe sa nu depășească 48 de ore pe săptămână sau inteleg eu ceva gresit ? Ce documente doveditoare ref ore lucrate ar trebui să îi cer ca sa il pot accepta și pe contractul din fonduri externe?)
Un contract de lucrari a fost incheiat (nivel an 2015) cu durata de executie x luni (nu se precizeaza ca acestea sunt consecutive). De la ordinul de incepere au trecut mai mult decat cele x luni consecutive, dar contractul nu a fost prelungit prin act aditional, doar prin extensii de timp in baza Conditiilor de Contract FIDIC . Se poate finaliza la acest moment contractul si plati lucrarile executate ? Se pot incheia eventual acte aditionale fie de prelungire, fie pentru costuri suplimentare generale de intarzieri aprobari, modificari etc ?

nnn
Va multumesc, daca răspundeați asa de prima data, nu mai deschideam intrebari ulterioare. Va multumesc, deci doar daca acționez în judecată pot afla numele? Dar, în acest caz, pe cine acționez în judecată daca in prealabil nu cunosc numele ??
Numele personalului medical posibil implicat intr-un caz de malpraxis il obtine Comisia de monitorizare sau Colegiul medicilor către care se face sesizarea sau trebuie obținut de către reclamat?(fac precizarea că Serviciul Ambulanță nu pune aceste date la dispoziția familiei pacientului invocând confidențialitatea din Legea 46/2003., Dacă pacientul a decedat cum se pot obține datele necesare depunerii unei sesizări de malpraxis?)
Unui pacient nu i s-a acordat atenția cuvenită si a doua zi a decedat, de fata tot cu niste asa-zisi medici.
Familia nu cunoaște numele celor care au venit de la Salvări.
Cum se pot afla numele medicilor sau a celor care au venit la domiciliul pacientului?
Care sunt pasii pentru a depune o reclamație si unde trebuie depusă incat ea sa isi atingă scopul ?