avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 478 soluții astăzi
Forum Activitate FinalDestiny

Activitate FinalDestiny



elenazan a scris:

Tinerii intre 18 si 26 de ani nu platesc asigurari de sanatate daca sunt studenti sau elevi.
Daca realizeaza venituri din salarii, datoreaza contributii la fel ca orice salariat.


Se specifica foarte clar in lege:

"Dacă realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor sau venituri lunare cumulate din activităţi independente, activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură peste valoarea salariului de bază minim brut pe ţară, pentru aceste venituri datorează contribuţie"

Daca realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor sau cumulate din toate celelalte activitati PESTE valoarea salariului minim brut pe tara 1900 lei pentru acele venituri se plateste contributie.

Cum e angajat cu minimul pe economie, nu vad cum ar datora contributie. De asta este articolul 154, pentru exceptarea unor categorii de la plata, in anumite conditii.
Am un elev de 18 ani, angajat cu 1900 lei.

Conform articolului 154, sunt scutiti de contributiile de sanatate elevii si studentii cu varste intre 18 si 26 ani, cu urmatoarea conditie:

"Dacă realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor sau venituri lunare cumulate din activităţi independente, activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură peste valoarea salariului de bază minim brut pe ţară, pentru aceste venituri datorează contribuţie;"

Din ce inteleg, daca se realizeaza venituri din cele 3 categorii(salarii, asimilate salariilor sau independente / agricole / silvicultura / piscicultura), toate cumulate PESTE 1900 lei, atunci pentru acele venituri se datoreaza contributie.

Cum salariul este de 1900 lei, nu depaseste salariul minim brut pe tara.

Am sunat la call center anaf de 3 ori, prima data mi s-a spus ca limita de 1900 lei se aplica, intr-adevar, la toate cele 3 venituri cumulate.