avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 737 soluții astăzi
Forum Activitate Raluca Dudescu

Activitate Raluca Dudescu

In acesta situatie este absolut necesar sa apelati la serviciul de asistenta sociala din localitatea in care locuiti pentru intocmirea unui dosar de handicap si, eventual, internarea intr-un camin pentru batrani. Tot asistenta sociala este cea care va decide ce demersuri sunt necesare pentru protectia bunurilor persoanei cu handicap. Legat de obligatiile celor trei fiice, da, au obligatia de ingrijire dar este necesara decizia instantei, ca atare tot directia de asistenta este cea obligata sa faca demersurile necesare daca acestea refuza.
Interzicerea intrarii pe proprietate este o speta care depaseste competenta notarului, e necesar sa analizati impreuna cu un avocat documentele si ce actiune puteti face. Exista actiuni in instanta pe termen lung si actiuni mai rapide care va repun in drepturi. Oricum ar fi, esential este sa obtineti documentele, sa mergeti sa discutati cu notarul, respectiv un avocat, astfel incat sa va lamuriti exact ce puteti face.
Din cate cunosc trebuie sa fie din Bucuresti dar pentru a afla un raspuns corect este bine sa intrebati la Camera Notarilor Publici Bucuresti sau sa sunati direct la notarul pe care dvs il alegeti.
Stabiliti o intalnire cu notarul competent sa dezbata mostenirea - orice notar din judet - si mergeti cu documentele pe care le aveti. Daca ati pierdut un act de succesiune emis pe vremea comunismului, acesta se poate regasit in arhiva lasata de notariatele de stat - va indruma notarul unde sa faceti cerere.
Desigur ca nu e corect, salubritatea se achita functie de numarul real de persoane care locuiesc, deci produc deseurile. Daca persoana care locuieste la tara nu are stabilit domiciliul acolo, proprietarul imobilului sa ii faca viza de flotant sau, daca chiar dansul este proprietar, sa isi declare domiciliul sau resedinta (domiciliul secundar) in imobilul de la tara. Apoi notificati primaria de la oras ca persoana isi are domiciliul sau resedinta in alta parte.
Buna ziua,
Un raspuns punctual la toate intrebarile dvs vi se ofera notarul care are competenta sa deschida succesiunea - orice notar din judetul respectiv. Faceti o programare la un notar cu experienta si buna reputatie, mergeti cu certificatul de deces si documentele pe care le aveti si acesta va va lamuri pe deplin.
Buna ziua,
Eu nu sunt avocat dar va pot impartasi experienta unei prietene ce se afla intr-o situatie similara, respectiv nu putea sa deschida succesiunea din lipsa certificatului de deces al tatalui decedat.
Mostenitoarele tatalui decedat s-au prezentat la Serviciul Stare Civila al Primariei sectorului in care a avut loc decesul (Bucurestiul e impartit pe sectoare, fiecare cu serviciul sau) si au solicitat un duplicat dupa certificatul de deces al tatalui. Cu acesta s-au prezentat la notar - orice notar de pe raza judetului in care mostenitorii au domiciliul are competenta sa deschida succesiunea - si au deschis succesiunea, solicitand un certificat de calitate de mostenitor, care a costat in jur de 450 lei, la care s-a adaugat un cost mic pt deschiderea sucesiunii. In baza acestuia au facut cererea la OCPI - cadastrul judetului in care e intabulat imobilul ce urmeaza a fi mostenit - si au solicitat toate documentele pe care le solicitase notarul, pentru a fi depuse la dosarul succesiunii, in copie. Au mai fost la Directia de Taxe si impozite si tot in baza certificatului de calitate de mostenitor au solicitat o copie dupa documentele din dosarul imobilului al carui proprietar era tatal decedat. Este esential sa mergeti la Taxe si Impozite, mai ales daca imobilul nu a fost intabulat la OCPI-ul judetean, doar acolo veti gasi toate documentele pentru efectuarea sucesiunii.
Cu aceste documente depuse la notar, mostenitorii au facut succesiunea, au achitat taxa de succesiune conform grilei notariale si notarul a intabulat cota parte din imobilul respectiv pe numele noilor proprietari la OCPI-ul judetean. De mentionat ca pentru dezbaterea sucesiunii la notar nu e necesar ca imobilul sa fie nelocuit sau sa vi se permita accesul in imobil, succesiunea se dezbate pe documente, nu fizic.
Eu v-as sfatui sa discutati intai cu un notar cu experienta si buna reputatie din judetul in care locuiti, iar acesta va va indruma exact ce sa faceti. Tot el va va spune cine are calitatea de mostenitor si unde sa depuneti cererile. De asemenea, daca tatal a avut alte bunuri - de ex bani depusi in banci, actiuni de la cuponiada sau de la angajator, etc- sau datorii la stat - impozite si taxe neplatite -, tot notarul va indruma sau va solicita chiar el organelor competente sa emita certificate sau sa comunice bunurile apartinand decedatului.
Ulterior discutiei cu notarul, daca considerati ca nu e suficient, va puteti adresa si unui avocat.
Eu am o ruda care sta intr-un bloc ce a trecut printr-un proiect similar, realizat de PS3, in calitate de imputernicit al asociatiei. Nu toti vecinii au schimbat termopanele, cei care aveau deja instalate termopane cu performanta superioara NU au fost de acord sa le schimbe si, ca atare, au ramas cu ele. Au fost si vecini care, avand termopane mai vechi, le-au schimbat cu cele noi dar au platit o mica diferenta pentru o mai buna calitate si performanta termica. Fara litigii, pur si simplu au discutat cu administratorul si executantul lucrarii. Oricum, din ce am inteles de la ruda mea, ca sa schimbe termopanul trebuie sa aiba acces pe proprietate, iar daca dvs nu le dati acces, din exterior nu au cum sa lucreze. Prin urmare, daca nu doriti, iar dansii nu vor sa se inteleaga cu dvs, atunci nu le deschideti usa si cu asta s-a incheiat orice discutie despre demontare termopan existent - montare termopan nou. Proprietatea in care aveti domiciliul sau resedinta e inviolabila, deci nu au ce sa faca. Singura problema s-ar pune atunci cand in contractul cu primaria ar exista penalitati pt beneficiarii care nu doresc sa schimbe termopanul, de aceea dvs trebuie sa solicitati acest contract si sa vedeti exact clauzele.
Intrucat nu stim ce autorizatie de parcare avea dansul emisa, cred ca, anterior analizei facuta impreuna cu avocatul, ar putea sa incerce si o cale administrativa, mergand la sediul Politiei Locale, sa vorbeasca cu superiorul celor doi politisti locali, pentru a lamuri situatia. In ceea ce priveste procesul verbal respectiv, singura cale de a cunoaste daca este legal intocmit este sa analizeze documentul impreuna cu un avocat.

Pentru a preveni pe viitor o asemenea situatie, este necesar ca persoana cu handicap sa solicite - direct sau prin reprezentant - primariei S3 alocarea unui loc de parcare marcat si semnalizat "loc parcare de resedinta pers handicap" cat mai aproape de domiciliul sau, prin cerere adresata pe site-ul acesteia, in baza documentelor justificative, ce includ un contract de comodat semnat cu proprietarul autovehiculului. Astfel, persoana cu handicap va beneficia in permanenta de un loc disponibil, rezervat doar pentru ea. De mentionat ca persoana cu handicap este scutita de taxa pentru locul de parcare, in urma trimiterii cererii catre Dir. Taxe si Impozite S3.
In orice parcare publica autoritatea e obligata sa amenajeze nu mai putin de doua locuri de parcare pt persoane cu handicap. Desigur, aici speta este alta, aceste locuri erau ocupate ilegal de alte autovehicule, iar conducatorul auto a ocupat un loc obisnuit, pentru care banuiesc ca nu a platit taxa. Firesc era sa sune el politia locala pt ridicarea masinilor celor ce au parcat pe locul persoanelor cu handicap. Nu stiu cate sanse de castig are dar macar ar trebui sa analizeze cu un avocat sansele de inlocuire a amenzii cu o masura mai usoara, in urma actiunii in instanta. Este total nefiresc modul in care a actionat politia locala, cu atat mai mult cu cat vorbim despre o persoana cu handicap.