avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 569 soluții astăzi
Forum Activitate Maanghod

Activitate Maanghod

@ grosuanatolie

Pai atunci ce facem, nu mai lasam nici blonde in X6, nu mai lasam copii de 18 ani cu Bmw de 500 de cai (volan stanga)? :)) In acest caz, Romania nu are drept legal sa ‘taie raul de la radacina’ fara sa incalce principiile pietei libere UE. In legislatia nationala sunt deja trecute cerintele de modificare la lumini, vitezometru etc. la fel ca in alte state UE. Nu e vorba doar de circulatie, ci si de inmatriculare, pentru ca nepermitand inmatricularea e ca si cum ai pune embargo pe produsele unei tari din UE (principial) si de aceea ei nu accepta interzicerea inmatricularii. PS - am adaugat mai sus un link cu conferinta de presa UE legata de problema asta si cateva articole.

-Vă rog apăsați pe Răspunde, nu pe Citează, când publicați un nou mesaj. Îngreunați citirea topicului citând integral mesajele anterioare. Mulțumesc-
Pentru amatorii de limba engleza, postez un articol legat de problema Poloniei + conferinta de presa UE pe aceasta tema + un link de pe wikipedia cu cazul polonezului card a inceput totul:
[ link extern ] /
[ link extern ]
[ link extern ]
Pe scurt, un polonez vine acasa cu masina din Anglia si vrea sa o inmatriculeze. Afla ca polonezii (pui) nu au chef de asta. Se adreseaza instantelor nationale. Pierde. Trece problema la instantele internationale UE. Castiga. Ele spun ca argumentul sigurantei nu convinge (Polonia invoca acelasi argument ca si Romania). Polonezii se vad obligati sa ii inmatriculeze omului masina (nu fara sa mai comenteze putin).
Analizati va rog posibilitatea ca acest scenariu sa se repete si in RO.
Corect, aceste modificari sunt si acum prevazute de lege. Atat cand inmatriculezi in Anglia o masina cu volan stanga, sau in Germania (de ex) o masina cu volan dreapta, trebuie lucrat la faruri, lampa de ceata si vitezometru. Multe masini noi au afisaj digital, deci e usor de trecut de la mile in km. In Germania mai este necesara si montarea unor oglinzi speciale periscopice. Dar e un fapt: UE ‘sustine’ (indiferent din ce motive, mai mult sau mai putin ortodoxe) inmatricularea pe partea gresita, cu diverse modificari (dar nu la locul volanului). Eu inteleg ratiunile din care se vrea interzicerea (vizibilitatea relativa la locul soferului fata de axul drumului). Tot ce spuneam este ca, din cate inteleg eu, aceste ratiuni/frici/opinii/preferinte nu sunt considerate de UE ca un argument destul de bun pentru ca inmatricularea sa fie interzisa. Cred ca o sa pun mai tarziu un link cu cazul Poloniei unde UE spune ca argumentul sigurantei nu convinge. (asta legat de aspectul numarul 2). Faptul ca noi consideram intemeiata interzicerea, e alta treaba, dar daca UE zice nu, atunci ramane nu :))

PS - opinia mea personala este ca accidentele care s-au produs in depasiri tin mai mult de intelectul celui care tine covrigul in mana. Este evident ca daca nu esti 100% sigur ca nu vine nimic, nu ar trebui nici macar sa iesi putin de pe banda ca sa vezi mai bine. Daca nu ai vizibilitate, pur si simplu nu iesi deloc de pe banda, stai mai in spate ca sa vezi, exista variante. Recunosc ca aceste masini in unele cazuri sunt conduse de niste specimene mai... speciale, care se comporta in feluri dubioase si in alte aspecte ale vietii, dar as vrea ca discutia sa ramana pe terenul juridic.
@Adrian Dimitriu

Cred ca impactul este mai mare decat credeti. In cazul Poloniei s-a dat verdictul pe baza reclamatiei unui singur om care pierduse in instantele nationale si a reclamat apoi la UE. Orice lege s-ar da pe viitor, nimic nu va putea scoate legal din joc masinile deja inmatriculate. Oricum, va multumesc pentru contributie. Este doar in stadiul de lobby orice lege s-ar vrea data, deci inca niciun stat nu le poate interzice legal. Si tocmai pentru ca sunt alegeri europarlamentare la anul, tocmai de aia nu se ca baga nimeni sa interzica drepturi. Apropo, am folosit generic infringement, ma gandeam pur si simplu la o decizie a instantei UE impotriva unei reguli a unui stat, nu neaparat si cu infringement
Va respect parerea, dar nu are nicio legatura cu intrebarea mea. Moralitatea de multe ori nu se intercaleaza perfect cu legalitatea, respectiv lucruri pe care anumite grupuri le considera imorale, (exemplu- avortul), sunt perfect legale, iar alte lucruri considerate morale de anumite grupuri (exemplu-eutanasia unui om cu o boala terminala) sunt perfect ilegale in anumite parti. In concluzie, indiferent cum e moral sau imoral, legea este putin alta mancare de peste si nu avem dreptul ca stat UE sa dam legi dupa parerile morale personale (daca sunt in contradictie cu principiile UE). PS - legat de cuvantul nenorociri, sa stiti ca lumea aduce de obicei masini premium in stare destul de buna, cu siguranta mai buna decat anumite cotete care circula pe drumurile publice, dar cu demnitatea volanului stanga ;)

a scris:

Legal se poate circula cu nenorocirile alea, moral NU!

Ba cum sa nu, as putea sa spun ca e una dintre primele informatii importante si la obiect aparuta in discutie. Eu voiam doar sa aiba legatura cu legea sau cu o lege viitoare UE, deci ce spuneti e valabil. Din punctul meu de vedere, pana UE nu isi schimba pozitia fata de volan dreapta, inmatricularea nu poate fi interzisa fara ca tara care o face sa primeasca infringement. Singurul caz posibil legal e cel de care spuneti dvs. Si banuiesc ca va fi si asa chiar greu de exclus automobilele deja inmatriculate. Cred ca singura solutie legala acum e cresterea asigurarii. Mai aveti cumva alte informatii concrete despre activitatea de lobby? Respectiv, 4-5 ani sa imi mai conduc masina deja inmatriculata, sau in ce sens?

Adrian Dimitriu a scris:

Probabil că n-o să vă intereseze părerea mea, fiindcă nu are legătură punctual cu durerea dvs. Pot să vă spun că la Bruxelles se face deja lobby pentru o decizie de acest fel. Ceea ce înseamnă că mai aveți cam 4-5 ani. Dacă sunteți importator, vreo 2

Perfect adevarat, legea care interzice volan dreapta NON-UE a fost data anticipand Brexit-ul. Dar ce ne facem cu automobilele provenite din Irlanda, Cipru, Malta...? Cat ele vor fi in UE, nu prea se poate interzice dreptul la circulatie al masinilor deja inmatriculate in RO cu volan dreapta (asta e propunerea).

pop_m a scris:

Din cate stiu eu, nmatricularea autovehiculelor cu volan pe dreapta in Romania a fost posibila deoarece atat Romania cat si Marea Britanie fac parte din EU.
Opnia domnului de la RAR a fost exprimata in contextul iesirii Marii Britanii din EU, si trebuie judecata si din aceasta privinta.

Din nou, nu asta v-am intrebat. Ori nu stiti sa cititi intrebarea, ori stiti ca am dreptate si divagati. Indiferent cat de “Imperios’ necesar considerati dvs si altii ca trebuie interzise, UE este jusecatorul suprem. Nu ma intereseaza nici in ce scop a fost luata decizia UE, nici parerea dvs sau a altora despre siguranta mea sau a altora.Ma intereseaza LEGEA. Lege care, fiind in UE, nu o putem face chiar asa dupa capul nostru (indiferent de opiniile pereonale despre siguranta). Cu tot respectul, daca nu puteti da un raspuns strict LEGAL (pana acum nu ati facut-o), va rog sa va abtineti pe viitor. Avocatnet este un forum JURIDIC, unde lumea cere consultanta juridica pe LEGEA actuala, nu opinii despre cum ar trebui sa stea lucrurile in lume. Daca v-ati plictisit de avocatura, apucati-va de scris poezii. In alta ordine de idei, ati spus-o si dvs.: UE a judecat deja aceasta speta. Indiferent din ce considerente au luat aceasta decizie, rezolutiile UE sunt obligatorii pentru toate statele membre. Semnat: Inginer Maanghod
Ioan Ciobanu a scris:

Problema sigurantei persoanei dvs. va apartine. Siguranta celorlalti participanti la trafic este o problema sociala ce trebuie reglementata prin lege. Guvernul ar trebui sa reglementeze problema circulatiei in Romania a autovehiculelor cu volan dreapta in sensul interzicerii. Aceasta este singura solutie corecta . Decizia UE privind admiterii circulatiei in Polonia a autovehiculelor cu volan dreapta este una politica in scopul obtinerii unui capital electoral in interes personal, nu al poporului.
ing. Ioan Ciobanu

Probabil, deoarece este un abuz.

CABINET INDIVIDUAL AVOCATURA a scris:

Probabil ca se va infiripa o asociatie a conducatorilor de dreapta si vom lupta impreuna prin instante nationale si din afara


Va multumesc pentru raspuns. Sunt de acord cu dumneavoastra. Mi se pare absolut dubios ce tot zic de siguranta. Daca uniunea zice ca r legal, atunci e legal. Nu e dupa cum i se pare lu George Dinca.
CABINET INDIVIDUAL AVOCATURA a scris:

Buna seara,
va raspund ca posesor de masini cu volanul pe dreapta- am doua astfel de masini. Nu este legal si reprrezinta o reala ingradire a drepturilor. Daca statul ma obliga sa schimb volanul, desi masina este deja omologata si inmatriculata, ar trebui sa se gandeasca sa ma si ajute material sa fac acest lucru- o a stfel de operatiune costa peste 1000 euro.

Cu siguranta ca aceasta problema va face obiectul multor actiuni in instante. Ceva mai tampit si mai abuziv domnul RAR nu putea sa nascoceasca.
In primul rand ca masinile aduse din Anglia- vorbesc in situatia mea- sunt mult mai ingrijite, mai intretinute iar vanzatorii mult mai cinstiti. Eu de aceea am ales sa cumpar de acolo- masini aproape noi la pret jumatate fata de Germania, Autovit, Olanda, etc.
In ceea ce priveste siguranta pe drrumurile publice, iar este o poveste- nu a putut nimeni sa arate concret o statistica din care sa reiasa ca masinilie cu volan pe dr repezinta un pericol- nr de accidente este infim fata de rablele de 30 de ani care umbla pe sosele dar au volan pe stg. A incercat o demonstratie d nul Titi Aur la tv dar foarte vag pt ca nu avea argumente
Eu una, macar din orgoliu, ca am doua masini foarte bine ingrijite, intretinute, si de peste 10 ani de cand tot conduc masini cu volan pe dr nu am deranjat pe nimeni in trafic si nu am produs niciun accident, sunt hotarata sa ma lupt prin instante. Asa mi le-am dorit, asa le-am cumparat si nu doresc sa schimb volanul printr-o constrangere. Daca tarile in care circulatia rutiera este pe celalalt sens de mers permit masinile cu volanul pe stg, nu vad de ce la noi in tara reprezinta un impediment.
Iar daca in instantele din Ro pierd, le inmatriculez in Bulgaria si tot nu mut volanul. Pt ca nu ma consider un pericol si pt ca resimt o reala discriminare in propria mea tara