avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 530 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Propunere a șefului RAR: orice autoturism cu volan pe ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Propunere a șefului RAR: orice autoturism cu volan pe dreapta (UE/non-UE) să se omologheze, iar apoi sa fie respins la primul ITP dacă nu a schimbat volanul. Ce opinie juridică aveți?

Buna ziua! As aprecia daca cineva care cunoaste legislatia europeana din domeniu, mi-ar putea da un raspuns. Multumesc anticipat.
S-a dat o lege in August care interzice omologarea masinilor cu volan pe dreapta fin afara UE. Pana aici e ok, nu e nimic care sa contravina legislatiei europene si nu afe teaza nicium masinile provenite din state UE. In schimb, am mai aflat de o alta propunere a sefului RAR, George Dinca - orice autoturism cu volan pe dreapta, indiferent de unde provine, sa se omologheze, iar apoi sa fie respins la primul ITP, daca nu a schimbat volanul. Pe langa faptul ca este o contradictie (de ce ai omologa o masina care nu corespunde cerintelor ITP), aici mi se pare ca incalca decizia Consiliului European - orice masina ce are omologare de tip european poate merge nestingherita si poate fi inmatriculata in orice stat UE indiferent de locul volanului. Din cate stiu eu, RAR a mai incercat sa schimbe regulile ITP sa te oblige sa muti volanul, dar nu au reusit tocmai pentru ca este ilegal sa obligi la asa ceva. Vedeti cazul Poloniei si cel al Lituaniei. In cazul in care se baga abuziv aceasta lege, as putea si eu sa o contest la curtile europene asa cum au facut cei din Polonia, spre exemplu? Precizez ca ma intereseaza strict puncte de vedere juridice, nu opinii legate de siguranta etc.
Va multumesc!
Ultima modificare: Duminică, 26 August 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Cta25 , utilizator 01:31, 15 Noiembrie 2018
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,
va raspund ca posesor de masini cu volanul pe dreapta- am doua astfel de masini. Nu este legal si reprrezinta o reala ingradire a drepturilor. Daca statul ma obliga sa schimb volanul, desi masina este deja omologata si inmatriculata, ar trebui sa se gandeasca sa ma si ajute material sa fac acest lucru- o a stfel de operatiune costa peste 1000 euro.

Cu siguranta ca aceasta problema va face obiectul multor actiuni in instante. Ceva mai tampit si mai abuziv domnul RAR nu putea sa nascoceasca.
In primul rand ca masinile aduse din Anglia- vorbesc in situatia mea- sunt mult mai ingrijite, mai intretinute iar vanzatorii mult mai cinstiti. Eu de aceea am ales sa cumpar de acolo- masini aproape noi la pret jumatate fata de Germania, Autovit, Olanda, etc.
In ceea ce priveste siguranta pe drrumurile publice, iar este o poveste- nu a putut nimeni sa arate concret o statistica din care sa reiasa ca masinilie cu volan pe dr repezinta un pericol- nr de accidente este infim fata de rablele de 30 de ani care umbla pe sosele dar au volan pe stg. A incercat o demonstratie d nul Titi Aur la tv dar foarte vag pt ca nu avea argumente
Eu una, macar din orgoliu, ca am doua masini foarte bine ingrijite, intretinute, si de peste 10 ani de cand tot conduc masini cu volan pe dr nu am deranjat pe nimeni in trafic si nu am produs niciun accident, sunt hotarata sa ma lupt prin instante. Asa mi le-am dorit, asa le-am cumparat si nu doresc sa schimb volanul printr-o constrangere. Daca tarile in care circulatia rutiera este pe celalalt sens de mers permit masinile cu volanul pe stg, nu vad de ce la noi in tara reprezinta un impediment.
Iar daca in instantele din Ro pierd, le inmatriculez in Bulgaria si tot nu mut volanul. Pt ca nu ma consider un pericol si pt ca resimt o reala discriminare in propria mea tara
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Probabil ca se va infiripa o asociatie a conducatorilor de dreapta si vom lupta impreuna prin instante nationale si din afara
7 din 9 utilizatori consideră
acest răspuns util
Reglementarea prin care se interzice inmatricularea autovhiculellor cu volanul amplasat pe partea dreapta este binevenita si ar fi fost ca aceasta sa fie adoptata mai demult.
In Romania circulatia se desfasoara pe partea dreapta a drumului. In tarile in care circulatia autovehiculelor se desfasoara pe partea stanga a drumului volanul se amplaseaza pe partea dreapta a autovehiculului. Amplasarea volanului se face pe partea stanga in cazul circulatiei pe partea dreapta a drumului si pe partea dreapta n cazul circulatiei pe partea stanga a drumului din considerente de asigurare a unei vizbilitati cat mai bune spre inainte mai ales in cazul in care conducatorul auto intentioneaza sa se angajeze in depasire.
Modfcarea pozitiei volanului de pe partea dreapta pe cea stanga este dificila. din aceasta cauza autovehiculele cu volanul pe dreapta inmatriculare deja in Romania ar trebui admise in circulatie pana la scoaterea din circulatie de catre actualul proprietar.
Nu se importa autovehicule noi cu volanul amplasat pe partea dreapta. Toate autovehiculele ce au volanul amplasat pe partea dreapta ce actualmente circula in Romania sunt second hand.
Se impune in mod imperios scoaterea din circulatie cat mai repede a autohehiculelor cu volanul pe dreapta.. Se impune interzicerea inmatricularii a autovehculelor echipate cu volan dreapta chiar si cele care isi schimba proprietarul.
ing Ioan Ciobanu
Nu v-am intrebat acest lucru. Am scris ca nu ma intereseaza parerea dumneavoastra legata de siguranta. Ma intereseaza legalitatea. Ne aflam exact in situatia Poloniei, unde Uniunea a decis ca nu e corect sa interzici. Din cate inteleg, este o lege abuziva. Asa ca la Romania, Daca suntem in Uniune, avem niste obligatii, printrr care si inmatriculare autoturismelor cu volan pe dreapta indiferent de parerea lu george despre siguranta
Ioan Ciobanu a scris:

Reglementarea prin care se interzice inmatricularea autovhiculellor cu volanul amplasat pe partea dreapta este binevenita si ar fi fost ca aceasta sa fie adoptata mai demult.
In Romania circulatia se desfasoara pe partea dreapta a drumului. In tarile in care circulatia autovehiculelor se desfasoara pe partea stanga a drumului volanul se amplaseaza pe partea dreapta a autovehiculului. Amplasarea volanului se face pe partea stanga in cazul circulatiei pe partea dreapta a drumului si pe partea dreapta n cazul circulatiei pe partea stanga a drumului din considerente de asigurare a unei vizbilitati cat mai bune spre inainte mai ales in cazul in care conducatorul auto intentioneaza sa se angajeze in depasire.
Modfcarea pozitiei volanului de pe partea dreapta pe cea stanga este dificila. din aceasta cauza autovehiculele cu volanul pe dreapta inmatriculare deja in Romania ar trebui admise in circulatie pana la scoaterea din circulatie de catre actualul proprietar.
Nu se importa autovehicule noi cu volanul amplasat pe partea dreapta. Toate autovehiculele ce au volanul amplasat pe partea dreapta ce actualmente circula in Romania sunt second hand.
Se impune in mod imperios scoaterea din circulatie cat mai repede a autohehiculelor cu volanul pe dreapta.. Se impune interzicerea inmatricularii a autovehculelor echipate cu volan dreapta chiar si cele care isi schimba proprietarul.
ing Ioan Ciobanu

Ultima modificare: Vineri, 24 August 2018
Maanghod, utilizator

Va multumesc pentru raspuns. Sunt de acord cu dumneavoastra. Mi se pare absolut dubios ce tot zic de siguranta. Daca uniunea zice ca r legal, atunci e legal. Nu e dupa cum i se pare lu George Dinca.
CABINET INDIVIDUAL AVOCATURA a scris:

Buna seara,
va raspund ca posesor de masini cu volanul pe dreapta- am doua astfel de masini. Nu este legal si reprrezinta o reala ingradire a drepturilor. Daca statul ma obliga sa schimb volanul, desi masina este deja omologata si inmatriculata, ar trebui sa se gandeasca sa ma si ajute material sa fac acest lucru- o a stfel de operatiune costa peste 1000 euro.

Cu siguranta ca aceasta problema va face obiectul multor actiuni in instante. Ceva mai tampit si mai abuziv domnul RAR nu putea sa nascoceasca.
In primul rand ca masinile aduse din Anglia- vorbesc in situatia mea- sunt mult mai ingrijite, mai intretinute iar vanzatorii mult mai cinstiti. Eu de aceea am ales sa cumpar de acolo- masini aproape noi la pret jumatate fata de Germania, Autovit, Olanda, etc.
In ceea ce priveste siguranta pe drrumurile publice, iar este o poveste- nu a putut nimeni sa arate concret o statistica din care sa reiasa ca masinilie cu volan pe dr repezinta un pericol- nr de accidente este infim fata de rablele de 30 de ani care umbla pe sosele dar au volan pe stg. A incercat o demonstratie d nul Titi Aur la tv dar foarte vag pt ca nu avea argumente
Eu una, macar din orgoliu, ca am doua masini foarte bine ingrijite, intretinute, si de peste 10 ani de cand tot conduc masini cu volan pe dr nu am deranjat pe nimeni in trafic si nu am produs niciun accident, sunt hotarata sa ma lupt prin instante. Asa mi le-am dorit, asa le-am cumparat si nu doresc sa schimb volanul printr-o constrangere. Daca tarile in care circulatia rutiera este pe celalalt sens de mers permit masinile cu volanul pe stg, nu vad de ce la noi in tara reprezinta un impediment.
Iar daca in instantele din Ro pierd, le inmatriculez in Bulgaria si tot nu mut volanul. Pt ca nu ma consider un pericol si pt ca resimt o reala discriminare in propria mea tara

Alte discuții în legătură

Amenda si retinere certificat la autovehicul inmatriculat in grecia, pentru folii pe geamuri laterale fata Phlom Phlom Buna seara! In urma cu putin timp am venit in vizita in Romania la neamuri, cu masina personala, inmatriculata in Grecia. Astazi am fost oprit in trafic de ... (vezi toată discuția)
Inmatriculare rhd tomatopotato tomatopotato imi poate spune si mie cineva daca e posibila sau nu inmatricularea masinilor RHD fara modificare bord ? parerile sunt impartite si sunt fel si fel de cazuri ... (vezi toată discuția)
Modificare masina cu volan pe dreapta adusa din anglia leorot leorot Intentionez sa cumpar o masina din Anglia cu volan pe dreapta. 1.Stie cineva daca in acte se mentioneaza ca masina are volan pe dreapta ? 2. Daca montez ... (vezi toată discuția)