avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 473 soluții astăzi
Forum Activitate florin.savin1

Activitate florin.savin1

Am contractat un sejur in altă țară din uE în luna februarie pentru care am plătit 20% din valoarea totală a sejurului care urma să fie în perioada 15-22 iulie.
În 15 martie România a intrat în situația de criză. De atunci, nu am mai platit ratele pentru sejur, având în vedere situația.
În urmă cu câteva zile am fost contactat de un reprezentant al operatorului de turism și mi s-a adus la cunoștință că dacă nu ajung cu ratele scadente la zi până la 1 iunie, contractul se reziliaza si nu imi mai pot recupera banii dați.
Pentru a plăti diferența de bani, eu am cerut asigurări că destinația îndeplinește cerintele de securitate impuse la nivelul UE, că dacă vor fi cheltuieli suplimentare pentru plecare și sosire în țară (teste plătite de mine, izolare la sosire etc.) vor fi suportate de operator și alte detalii de acest gen.
Reprezentantul operatorului turistic mi-a răspuns că pe ei nu îi interesează așa ceva și că este problema mea să mă interesez si sa suport orice alte cheltuieli.
Ce drepturi am în această situatie?
Îmi pot recupera avansul dat, având în vedere că situația nu este stabilizată în nicio țară UE?
Operatorul are obligația de a mă informa cu privire la măsurile luate de locația de destinație?
Operatorul are dreptul să rezilieze contractul fără acordul meu și fără a rambursa sumele plătite în avans?