Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 11287 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice [Coronavirus - Covid-19] ... Sejur contractat inainte de situatja de criză
Discuție deschisă în [Coronavirus - Covid-19] Răspunsuri la probleme juridice, fiscale și economice generate de criza actuală

Sejur contractat inainte de situatja de criză

Am contractat un sejur in altă țară din uE în luna februarie pentru care am plătit 20% din valoarea totală a sejurului care urma să fie în perioada 15-22 iulie.
În 15 martie România a intrat în situația de criză. De atunci, nu am mai platit ratele pentru sejur, având în vedere situația.
În urmă cu câteva zile am fost contactat de un reprezentant al operatorului de turism și mi s-a adus la cunoștință că dacă nu ajung cu ratele scadente la zi până la 1 iunie, contractul se reziliaza si nu imi mai pot recupera banii dați.
Pentru a plăti diferența de bani, eu am cerut asigurări că destinația îndeplinește cerintele de securitate impuse la nivelul UE, că dacă vor fi cheltuieli suplimentare pentru plecare și sosire în țară (teste plătite de mine, izolare la sosire etc.) vor fi suportate de operator și alte detalii de acest gen.
Reprezentantul operatorului turistic mi-a răspuns că pe ei nu îi interesează așa ceva și că este problema mea să mă interesez si sa suport orice alte cheltuieli.
Ce drepturi am în această situatie?
Îmi pot recupera avansul dat, având în vedere că situația nu este stabilizată în nicio țară UE?
Operatorul are obligația de a mă informa cu privire la măsurile luate de locația de destinație?
Operatorul are dreptul să rezilieze contractul fără acordul meu și fără a rambursa sumele plătite în avans?
Ultima modificare: Luni, 1 Iunie 2020
florin.savin1, utilizator
Cel mai recent răspuns: Dia03 , utilizator 15:13, 2 Iunie 2020
Buna ,

Si eu sunt in aceeasi situatie, ma obliga sa platesc sejurul in Tunisia conform contractului, daca nu pierd avansul.
Nu vor sa imi ramburseze avansul dat sau sa imi dea voucher de contravaloarea acestuia, Primesc doar raspunsuri-sablon de la reprezentantii agentiei, total pe langa subiect.
Am facut reclamatie la OPC, nu au vrut sa imi dea nici macar discount daca fac rezervare pentru Grecia. Foarte urat ca suntem la cheremul lor pe banii nostri...sunt curioasa ce raspuns primesc de la OPC, si ce sabloane mai baga agentia dupa ce le-am comunicat nr reclamatiei:))

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare avans platit inainte de pandemie pentru sejur tunisia Dia03 Dia03 Buna ziua, In februarie am contractat un sejur in Tunisia pentru perioada `1-8 iulie, si am platit avans 10%. Am primit notificare de la agentie ca daca nu ... (vezi toată discuția)
Insoventa, faliment StefanL61 StefanL61 Problema mea pe scurt: - in primavara am facut o rezervare, printr-o agentie de turism, pentru un sejur pe litoral intr-o tara vecina si am platit un ... (vezi toată discuția)
Tva mentionat pe factura firmei - urgent Adevar1 Adevar1 Buna ziua, In ce priveste Factura/( in Engleza: Invoice/Debit Note) care trebuie trimisa la clienti. Sablonul de Factura uzat de firma pentru servicii ... (vezi toată discuția)